Chinese crested powder puff
Hejsan !
Har en liten puff tjej på 10 månader, hon håller på att byta päls för fullt MEN
Jag blir tokig på dessa tovor och även att manbara ska borsta efter bad måste jag kamma igenom henne varje dag !
Någon som hartips på bra spray eller vad som som kan göra att det inte tovar sig så dant ?
Jag tycker du kan höra med din uppfödare. Jag kan tänka mig att om du har täcke ska du tänka på att det kan tova sig lättare när du andvänder det. Samt sele. När du badar henne så andvänd balsam, balsam behöver du inte sköja ur jätte någa då balmsam gör det mindre statiskt=mindre tover. Jag har ingen puff, därmed kan du höra med din uppföddare om bästa tips :).
Min uppfödare sa bara att jag enbart ska kamma henne vid bad annars hade han inga direkta tips så sätt.
Jag har bara täcke när det är kram snö ute annars får jag in mer snö än hund :D:D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har jag några tips som jag använder till min puff.
Jag köpte på granngården en spray som var vit med grön etikett, va nå aloe vera grejs och hette någonting som tovutredningsspray med glans. Jag brukar bada min puff med Schampo som innehåller balsam, sen sprayar jag honom blöt med tovutredningsspray och borstar. Torkar pälsen och sen har jag några droppar av silkesdroppar blandat med vatten som jag sprayar i och tar och borstar lite till sen torkar jag torrt och då har han hur fin päls som helst! :)
Sen rekommenderar jag att borsta 10 min varje kväll, framför tvn.. då tovar sig inte pälsen lika fort, kom ihåg att när man varit ute i slask så torka tassarna och under magen, kanske spola av grus och sånt som gör att pälsen tovar sig lättare :)
PCL´s spraybalsam är något jag rekommenderar, det är toppen. Använder det till både min långhåriga katt och min hund. Vet inte hur det passar till en puff men kan vara värt ett försök.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hon är i tovåldern, så du kommer att slita ditt hår, och hennes, till vuxenpälsen kommer.
Kontakta ett bra hundtrim som kan din ras och be dem om tips på bra produkter, så att du har ett schampo, ett balsam och en bra balsamspray som passar för din hunds päls. Trimmen brukar nämligen sälja de produkter de själva använder.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi använder inpackning till vår powder puff och det funkar super. Sen efter bad låter vi henne aldrig självtorka utan fönar henne och borstar ut ALLA tovor mycket noga.
Testa majsenamjöl det funkar kanonbra till våran Pudel som håller på byta päls, jag tar rikligt med mjöl o strör på baddar in det o sen tar jag kardan vips så separerar hårstråna. Inte är det farligt för dom att få i sej mjölet heller men jag har inte mycket kvar då mycket borstas ur. Jag borstar min nu 1 dag i veckan småpinnar mm plockas bort när hon har det.
Sen så blir pälsen otroligt tovig av att man använder kläder och täcken på PP. Så om du kan, skippa kläder.