Kala flöckar ?!
Mixy har fått två fläckar på sitt öra det ena har blivit hårlöst.. det är mer rosa än resten av huden och " mjällar" .. Honförsöker klia på det.. men kliar i örat i stället.. så hon får sår på örat :/
nu till min fråga: har ni någon aning om vad det kan vara ?
Ändra om den ligger i fel grupp
Vad är det för ras?
Kan vara en hudsjukdom. - Glömt vad den heter nu dock.
Annars är det sannolikt fodret som kan spöka.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker det låter som ringorm. Om nu hundar kan få det?
Om du känner på öronlappen, har hon då små "knottror" där hon är hårlös? Det jag tänker på i första hand är skabb eller svamp.
# 1 hon är en blandras mellan Amstaff, Labbe, Schäfer och rottis..
möjligtfodret eller någon hudsjukdom
#2 Ja hundar kan få det.. men hennes fläckar ser inte ut så.. dom ser mer irriterade ut och mjällar fast mer gult
#3 nej hon är som vanligt vid dom :S och hon har lika temperatur på båda öronen :S
DEt jobbiga är att jag börjar få röda prickar över kroppen.. ser ut som myggbett blandat med finne :S och kliar gör dom :S
Hon går på Doggy nu och har nästan alltid gjort det.. dock så har min svärmor börjat ge henne.. hennes hundars mat nä dom får :P.. kan vara något i det fodret som hon inte tål?
När du nämner raserna skulle jag ta henne till en vet. för att få en riktig utredning.
Alla dessa raser är det inte helt ovanligt med olika typer av hudåkommor. Tyvärr.
tog med henne till en utbildad vet.. och hon sa att hon trodde det var att hon har lekt vilt med en annan hund och fått en tuss bortriven :P