Cesar Millan live i Sverige!
Han kommer till sverige och jag undrar hur många som har köpt biljetter?
Spännande tycker jag!! 
Kommer han igen?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Igen? Har han varit här tidigare? Hade jag ingen aning om!
Japp, till malmö kommer han 14 maj
Ja inte var det längesen han var här. Minns inte vilken utställning det var på.
där ser man! ja han var visst så populär så han kommer tillbaks :)

Han var här på My dog i gtb i januari. Sen kommer han till hovet i maj.
Har tackat nej till att gå gratis på hans show. Så jag kommer inte gå.
#5 Oj gratis?? Hur kommer det sig?
konstigt, har för mig att det stod att det var första gången i sverige, men jag kanske läste fel..
#5 Inte gå!? Hur tänkte du nu!??!?!? :D
Jag ska gå! Abolut! Självklart! Får inte missas!! ;) Ska kolla på han i sthlm :)
#6 spännande!!
Ska inte gå. Skulle aldrig "sponsra" den synen på hundar.
finns delade meningar om allt, jag gillar honom skarpt :)

Som #9 skriver. Jag vill inte "sponsra" den synen på hundar han har.
Att SKK tar hit honom är i mina ögon chockerande! Lämnar tråden här, då risken är att tråden kommer halka iväg. Undrar Ni något så pm.a gärna. 
Jag tycker att mycket av han gör är grymt bra! Jag gillar honom starkt!
Har biljetterna bokade o klara, längtar ^^
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Tackat nej till mina biljetter i Sthlm, av samma åsikt som en del andra forumsmedlemmar väljer att INTE gå.
Finns ett repotage om hur CM 'hjälpte' en svensk besökare med hennes hund när han var i Gbg. Reporten frågade om hundägaren tyckte att hon hade fått bra hjälp. Hennes svar var luddigt, tveksamt och slutade med att hon tyckte att det inte var mycket att hänga i granen. Så hon stod i stort sett på ruta ett igen.
Jag beställde biljett så fort de kom ut, och var också och såg honom i Göteborg (MyDOG den 8/1 var han där och pratade två gånger). Det var gratis, då han bara var där i 30-40 minuter, blev lite intervjuad, svarade på några frågor ur publiken osv., men i stort verkar det ha varit som reklam inför att han kommer hit igen i maj.
#13 ok?
Jag antar att han gav henne tips på hur hon skulle jobba både med sig själv och hennes hund eller?
I såna fall är det upp till henne, tycker jag, att använda tipsen och jobba långsiktigt, finns inga "quick fix" och många verkar tro att han är nån sorts mirakel person som fixar hundar på två röda.
jag har iaf köpt biljett och ska se honom i maj i malmö! ska bli spännade att se om han impar live me :D
Biljetterna e köpta…förstår inte varför vissa e så emot CM… men jag antar väl att de personerna har en bättre metod när hunden skulle kunna döda en annan hund eller människa?
Håller med #15…finns inga quick fix…han kan bara hjälpa dig på traven..på hur du ska jobba med dig o din hund
Vi ses på showen!:)
Jag skulle gärna gå, men det blir så långt att åka. :)
Problemet var inte att hundägaren skulle behöva fortsätta jobba med sin hund. Utan det var att hon inte fick några nya konkreta förslag/metoder att jobba med. Väldigt enkelt förklarat: Hon fick ingen hjälp därmed står hon på ruta ett igen.
Då jag inte ser CM som något mirakel eller som någon gud, så förstår jag inte uppståndelsen kring honom. Han ger samma råd till hundägare som vi gjorde i Sverige för 30 år sen. Finns fortfarande en del instruktörer i vårt land som använder de gamla metoderna. Men flertalet intruktörer har gått ifrån dom. Jag tror att det finns någon anledning till varför vi i Sverige har utvecklat ett annat sett att träna hund. Och jag tror inte att anledningen är "dom gamla metoderna fungerade så kanonbra, så vi får inte in några problemhundar att tjäna pengar på".
Jag vill utvecklas och lära mig nytt, därför ser jag inte något intresse i att gå på CM.
Det roliga är att även CM har utvecklats och faktiskt tagit till modernare metoder ibland, såsom belöning och positiv förstärkning.
Men han är fortfarande ljusår ifrån vad det gäller 'skonsamma' och 'lagliga' metoder, sett från svenska riktlinjer. Därför vill jag inte sponsra hans turné.
Jag tycker att han många gånger kränker djuren och förstärker deras negativa upplevelser genom att tillföra obehag. Visst kan man på så sätt till viss del få fram en lydig hund. Men jag vill eftersträva att mina hundar även får vara lyckliga.
Tyvärr har jag själv sett alltför många okunniga hundägare använda sig av CM's korrigeringsmetoder. Och hundar har både farit illa och utvecklats på ett negativt sätt. Det är mitt starkaste skäl till varför jag önskar att CM inte hyllades i vårt land. Jag är rädd för att fler osäkra hundägare tror att man bara kan rycka lite här, brotta ner lite där osv. för att få en bra hund.
Visst kan det vara lärorikt att lyssna på CM när han föreläser om vissa saker, men det krävs goda kunskaper för att kunna urskilja vad som är lämplig information och vad man direkt ska förkasta.
Till er som går, så vill jag bara önska en trevlig kväll (och att ni ha huvudet med er).
Ps. Jag kan tillägga att jag själv är en av dom som tidigare hyllade CM och använde mig av hans korrigeringsmetoder. Jag valde dessutom hunddagis som tillämpade hans metoder. Dagiset blev anmält av förbipasserande för djurmisshandel. Jag vidareutbildade mig och fick då kunskaper om VARFÖR min stackars hund inte blev lyckligare i den takt som hon blev alltmer 'lydig'.
Jag har gjort bort mig och idag skäms jag så in i h*vete för att jag agerat som jag har gjort mot mina älskade djur
Jag önskar att ingen annan ska behöva göra det.
Jag tycker att alla svar som inte hör till "ska du på cesar millan" kan duskiteras i en annan tråd.
Jag förstår inte varför varenda j-vla tråd ska bli så fruktansvärt negativ!? Här va det en enkel fråga om vilka som köpt biljetter. Det var ingen som frågade vilka som INTE ska gå.
Och dom som inte ska gå kan hålla sej ifrån denna tråd!
Sorry 
#20 så det är alltså BARA dem som har köpt biljetter som har tillåtelse att svara?
Tycker knappast att någon onödig diskussion har uppkommit så jag ser inga problem med att motivera varför/varför man inte ska gå.
Jag uppfattade det som att jag fick en direkt fråga som jag behövde utveckla svaret på. Därför gjorde jag ett inlägg till.
Men om man kollar TS start på tråden, så ska man endast svara om man har köpt biljett.
Därmed ser jag att jag gjort två fel. Dels så motiverade jag mitt svar. Dessutom så har jag inte ens köpt biljetterna, utan jag har fått dom som en förmån inom min branch.
Så för att det inte ska bli mer 'tjafs' på denna tråd, så är det ENDAST ni som själva haft råd/tid att köpa era egna biljetter som ska svara.
nepp ska inte gå då jag ej gillar han, men ha det så roligt ni som ska gå, är nog en uplevelse:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Visste inte att han skulle komma. Har aldrig gillat honom heller. Ibland är hans metoder hemska mot hunden.
#20 - Precis. Varenda jäkla (ursäkta språket
) tråd som nämner hans namn måste bli infekterad med en massa "Iiih, han och alla som lyssnar på något han säger är hemska DJURPLÅGARE! Porta honom från Sverige!", och så vidare.
#26 Ingen har kallat någon annan djurplågare, så lägg ner det där.
NU ÅTERGÅR VI TILL TS HUVUDFRÅGA! Respektera detta!
Redigerat av admin, då inlägget ovanför ignorerades.
Ni som ska till Malmö Arena och se honom så ses vi där! :)
Jag undrar vad hans show ska handla om? Var kan man hitta den informationen? Har letat lite på livenation men jag hittar inget (eller så letar jag dåligt) ? Någon som vet…förutom det uppenbara svaret: hundar…
Vad mer specifikt ska han tala om? :) Nyfiken i en strut!
Jag/vi ska inte dit.
#33 tack! :)
Jag skall inte dit och är heller inte intresserad av att köpa biljett.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Är det någon från Karlstadstrakten som ska dit?
Jag behöver börja planera hur jag ska ta mig dit (Hovet, Stockholm), och jag har varken körkort eller är van att resa själv.