Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6515 ggr
Mickvor
0

Bostonterriers - åsikter/erfarenheter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har gått och kärat ner mig i bostonterriers… och att det nu kom en stor artikel om dem i Härliga Hund gjorde inte det hela bättre. Min uppfattning av rasen är att de är lättlärda, glada, sportiga, aktiva, lite smågalna och väldigt personliga. Jag tror att deras temperament skulle passa mig perfekt, plus att jag gillar deras speciella utseende.

MEN

det är ju en ras med en del problem, bla. andningsproblem pga den korta nosen. Men det är så svårt att avgöra om alla eller de flesta har dessa problem eller bara ett fåtal? Om det beror mycket på vilken uppfödare man väljer?

Vad har ni får erfarenheteter och åsikter kring rasen? Kanske finns det rentav någon här som har en bostonterrier/känner en?
Jag är mest nyfiken då jag redan har två underbara borderterriers som jag tränar och tävlar med, men när/om det blir dags för en hund till så är det inte omöjligt att det blir en bostonterrier.

Tacksam för svar!

zoolatri
0

Det brukar vara en bostonterrier hos min dagmatte, hon är störtskön! Man kan likna henne vid en studsboll;) Alltid glad, överenergisk och galen! Men så härlig! Hon är snart ett år, har fortfarande inte blivit helt rumsren, vet dock inte vad det kan bero på. Hon gillar allt och alla.

Karmatarerskanise
0

Hoppas du får fler svar :) Gillar själv deras utseende med kan inget om rasen. Har faktiskt aldrig träffat en.

LinaK
0

Åh tycker också att dom verkar vara så härliga, och söta! Har tyvärr noll erfarenhet av dessa så hoppas du får svar från någon annan.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Emaljoh4
0

Jag tänker på Bostongurka, hihi

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Forest]
0

Jag har bara bekant som har en tik, vi brukar gå promenader o säger glada trevliga hundar som jag tycker passar bra i alla hem. Jag har inte större koll på rasen alls men hoppas du hittar en bra uppfödare jag har bara bra o säga iaf om Lotta dvs tiken jag känner :)

Fridaaaa
0

Är helt stormförtjust i den rasen! Har bara sett några som har varit ute och gått med Bostenterrier men dem verkar trevliga, roliga och alerta hundar :) Definitivt en hund jag skulle vilja ha i framtiden!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickvor
0

Det ni har att säga om dem låter ju i alla fall jättebra! SkrattandeNu blir jag ännu mer övertygad om att det är en helskoj ras…. ska nog skriva ihop några frågor och skicka iväg till två-tre olika uppfödare och se vad jag får för svar… ;)

Fridaaaa
0

#7 Ja gör det! Och besök gärna utställningar osv md:D

Mickvor
0

#8 Ja det var så dumt, hade tänkt att besöka rasmontern för bostonterriers på mässan i december men hann inte med att titta på några raser alls pga att jag tävlade och stod i SHUs monter :/ Vore kul att hälsa på hos en uppfödare! :D

Fridaaaa
0

#9 okej, ja besök uppfödare, många uppfödare brukar ta emot besöker ;) hehe :D

Mickvor
0

#10 haha kan tänka mig det…är nog ganska farligt att besöka uppfödare när jag tänker efter. JÄTTEfarligt om de har valpar :P

Fridaaaa
0

#11 Haha ja det är sant ;) men ändå bra, för då får man träffa hundarna i hemmamiljö osv:P

Mickvor
0

Putt! :)