En fråga om löp
När en tik löper så blir det rosa eller röd men blir det nästan vitt (genomskinlig) när de har löpt eller när löppet är på gång?
Jag upplever det som att mina hundar endast löper blodrött. Har aldrig sett vare sig rosa eller vitt (genomskinligt).
Nu är dock mina hundar duktiga på att städa, så det kan bero på det. Jag menar att dom slickar sig rena så flitigt så jag inte har en chans att se. Det är ytterst få dagar och tillfällen som det kan råka hamna någon droppe på golvet som hundarna har missat städa upp.

Jag tänkte mest på grund av just den hunden är lös (det bättre för henne att hon inte ska stressa sig och hoppa på 3 ben på grund av sina ledproblem när hon ska hinna med mig och den andra hunden) och jag vill inte att hon ska bli parad :)
Själv har jag svårt att se exakt när löpet börjar på mina hundar. Så dom umgås lös med hanar tills dom närmar sig höglöp. Inomhus kan jag fortfarande ha mina tikar tillsammans med hanar även i höglöp om jag har koll på dom hela tiden. Jag säger ifrån så fort jag ser minsta antydan till uppvaktning.
Jag är skitnojig för tjuvparning så jag har superkoll på att ingen hane kommer onödigt nära. Hittills har det funkat i snart 6 år. Jag vet inte vad jag ska råda dig till. Känns oansvarigt att du inte har tiken kopplad, samtidigt kan inte jag komma med moralpredikningar då jag inte är mycket bättre själv inomhus.

Det är en mycket gammal hund som springer inte iväg så hon går lös nära vid mitt ben :) det skulle vara annorlund om det var en ung tik som gärna springer iväg långt :)
Om det är en mycket gammal hund med flytningar så skulle jag åka in och kolla så det inte är livmodersinflammation!
- Mvh Emma

vi ringde djursjukhus och de sa att om det lukar inte illa, om hon mår bra utan feber så det inget kostigt eller allvarligt