Semestra med hund!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har vi börjat diskutera semestern (tänk att det snart är sommar
). Förra året skaffade vi hundvakt när vi åkte på semester, men det här året har vi pratat om att ta med honom. Tanken är att bo i någon stuga nånstans i Sverige, gärna med närhet till sjö eller hav och det får gärna ligga lite utanför stan. Vart i Sverige spelar ingen roll, huvudsaken är att det är fint och med närhet till någon stad som är trevlig!
Hur har ni gjort när ni har semestrat? Har hunden varit med? Någon som har förslag på vart man kan åka där det är tillåtet med hund?
Jag brukar släpa med mig både hundar och katter när vi bor i stuga.
Vi har varit i Sälen och på Gotland.
När vi semestrat så vi bott hos bekanta, så har vi bara tagit med oss hundarna. Katten har haft en kattvakt boende hemma i vår egen bostad.
Enda gången som jag inte släpar med mig mina krakar är vid utlandsresor som är utanför Norden.
Det finns en camping i Skåne som heter Ringsjöstrand http://www.ringsjostrand.se/ som har helt underbara stugor, fräscha och rymliga. Där får man ha med sig hund i en del av stugorna iaf och det ligger precis vid en sjö. Vi var där förra året utan hund men planerar att åka dit i år igen med hundarna.

#1 Gotland har vi pratat om, ingen av oss har varit där och jag tycker det verkar så fint! Något boende du kan rekomendera?
#2 Gud va fint det såg ut! Riktigt fräscht!
Stugan på Gotland hyrde vi via Sembo.se. Sembo har stugor överallt. Gå in på deras sajt så kanske du kommer på fler semestertips 

#4 Tack!
Vi har bott i Tärnaby med våra hundar förra sommaren, mysiga stugor och underbart vacker natur. Mycket att se runtom och fina promenadstigar. Härifrån kan man åka genom fjällen till Norge, det rekommenderar jag starkt. Det är något av det vackraste jag sett. Naturen här är helt underbar och man tappar andan gång på gång. Blå vägen heter vägen man åker på mellan Tärnaby och Mo i rana som ligger i Norge.
Till Kloten/Södra Dalarna åker vi varje år, jätte fina stugor och där är det också vacker natur.
På Öland i Löttorp har vi bott i stuga också kom jag på, Öland är ju väldigt vackert.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
På samtliga ställena jag nämt har hundarna varit med
Skulle aldrig åka på semester utan mina hundar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#6 På Öland har jag semestrat ganska mycket, men inte på de andra ställena du föreslog. Ne, jag känner att det är dags att min lille kille ska få följa med! Han börjar sköta sig riktigt bra i nya miljöer så det ska nog funka. Huvudsaken är nog att man hittar något relativt lugnt ställe!
Jag och min sambo pratade precis nyss om hur vi ska göra med semestern. Jag har fått nys om en hundinstruktörutbildning som jag vill gå, så kanske att jag får spara semesterpengarna i år. Men det gör jag så gärna ifall jag skulle komma in på utbildningen! 
Vi har haft med oss hunden nu har vi två och vi ska någ ta med båda till Öland. Vi väljer stuga som man får ta med husdjur samt att vi känner tanten lite eftersom vi hyrt av henne flera år :) Så hon kan även ta ut hundarna om vi ville, men det är inget vi tänkt be henne om. Iaf de kommer vara med oss mycket det ända är att om man åker o badar då kommer de säkert få stanna i stuga pga sol o värme samt att jag anser att hundar har inte så roligt i koppel på stranden. Men annars finns det stränder där man får ta med sig sin hund.
Men vi har itne sett att det är jobbigt att ha med sig sin hund på semestern iaf innan, vi hyr stuga o den kostar bara 3500kr 4-6 bädd 3 rok söt underbar stuga inhängnad trädgård=bra att sitta ute o koppla av o låta hundarna vara lösa.