Jag har schäfrar. En (jätte) gammal hane och en tik som redan borde vara död enligt veterinären.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har Raksha, en goldentik på snart 8 år (sitter lite bakom Loumis öron på fotot), och Vidar, en kastrarad alaskan huskikille på 2 år (ligger på bordet).
Övriga på fotot är makens vovvar, Loumi till vänster, Cora i mitten och Freja till höger, alaskan huky-tikar ala 3 (fast Cora är nästan rasren sibbe) och så lilla valpisen Piro, siberian husky, i förgrunden.
Gissar att korv är inblandat, när alla ser så där alerta ut!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag heter illris & har en siberian husky tik & en american pitbull terrier hanvalp.
världens goaste hundar ! 

#4 Vad mysig bild. Ja jag förstod nog att du mutade dem med något. hihi
Audiatur et altera pars

Det är är min Semlan blandras mellan Bordercollie,Storpudel och finsk spets.

Jag har 2 schäfrar hemma

Vilka härliga hundar ni har.#3 Vilken flock. kör du hundspann med dem eller varför har det blivit så många?
Va fina hundar ni har :)

Oh, en grand danois. Jag vill oxå ha en sådan ju. *snyft* Men får inte för min andra hälft här hemma. Jag hade två önskningar av hund, den ena var grand danois, den andra risen. Ingen av dem fick jag. Fast jag är inte ledsen över mina schäfrar heller. Inte så, bara att det någonstans finns en liten önskan kvar.
Jag hjälpte till att uppfostra en grandis en gång i mina yngre dagar. en kille de fått in på ett hundhem i stockholm. de var osäkra på om det skulle gå att få honom att fungera i familj. men det gick. Undrar fortfarande vad som hände med honom. Då vi hade fått ordning på honom så hamnade han utanför stockholm någonstans genom denna hundorganisation. Nu är han ju säkerligen död, men undran finns kvar liksom.
Min Theo.
Audiatur et altera pars

Oh, vilken söting du hade där. Ser fram emot fler bilder på honom.
Audiatur et altera pars

Vilka fina bilder ni har.
Audiatur et altera pars

Lika söt han. 
Audiatur et altera pars

Nä, vilka söta hundar, fy vad avundsjuk man blir!

Hej Matilda. har inte sett dej tidigare så jag hälsar dej och din hund välkommen.

Japp, här kom det. Jag som frågade dig Matilda i valpbilder vad det var för ras på din sötnos. hihi
Men nu vet jag ju.
Som Kerstin sa: Välkommen hit!
Audiatur et altera pars

Söt kelpie Alex.
Audiatur et altera pars

Det var två sötingar det med. Men innan jag fattade vad du menade med br/hälleforsare då. herregud vad långa ledningar jag har ibland. hihi
Audiatur et altera pars

Haha, tur att du kom på det iaf ;)

Japp, fast ibland har jag ledningar för en hel byggtrumma minst som det ska passera igenom innan poletten halkar ner och jag fattar. hihi
Audiatur et altera pars
KerstinP och ÅsaF, tack, tack! =)

1 Flat Coated Retriver tik på 3 år 

Välkommen hit Spader_EliN. Har du någon bild på tösen så vi får se? 
Audiatur et altera pars

vad gulliga hundar alla har, blir avundsjuk ;P
#38 vilken bra & fin bild :P

Välkommen hit du också TacoBelle, så roligt att vi blir några här inne.
Audiatur et altera pars

ÅsaF Tack!
__iE Ja det är min favoritbild på Chilli, hon älskar att springa på stranden så vi längtar verkligen till sommaren.

TacoBelle , okej (: bilden va verkligen kanon bra ;P
dt är mer än du som längtar till sommarn och stranden ;)

Skit fiin bild #38!

Jag längtar till sommaren. Vill ha det NUUUU!!
Audiatur et altera pars

Jag meeeeeeeeeed ^^
jag vill sååååå gärna ha en siberian husky!
men jag nöjjer mig än så länge med våran blandras Rottweiler/schäfer/flat coated retriver. ;P

Jag vill ha en Schitzu, elr ngn blandras (:
har ni sett Top Dog ? ;)

#47: Nej jag har faktiskt inte sett Top Dog, har funnits annat som kommit emellan. Men enligt de flesta har jag inte missat så mycket. Eller? Någon annan som tycker om det?
#48: Men då är ju hunden i familjen i alla fall. Fin var hon/han i alla fall.
#49: Fin vovve, flattarna är fina de.
Audiatur et altera pars

skit kul med en hundsida, väldigt efterlängtar från min sida. Jag har 5 hundar. 3 blandisar och e´n stbernads och en newfounland. foto på 4 av dom, nykomligen Adina newfounlanden är inte med på bilden.

Vilket härligt gäng du har där.
Ser så mysigt ut med alla dessa pälsar i soffan.
Audiatur et altera pars

Ohh, så sömnig man kan vara. Sött!
Audiatur et altera pars

#48 Fin hund och bra fotat.
#51 Är det hundarnas egen hörna? Det ser väldigt mysigt ut.
Va fina hundbilder.
Era hundar är juh sååå söta.

#50 jag tkr dt är ganska bra faktiskt,
men alla har ju olika smak & åsikter så alla tkr ju inte om dt ^^

#67: Men då låtr det som om jag borde se ett avsnitt i alla fall för att kolla upp det med andra ord. För som du säger alla tycker ju inte lika.
När är det som det går nu igen?
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Vi har tre pudlar. En toy, en mellan och en valp som vi hoppas ska bli en mellis till. Hon har börjat bra, gått upp nästan 1,5 kg på de tre veckor vi haft henne. Jag ska visa bilder sen. Sitter på jobbet nu och i den här burken har jag inte några hundbilder.

#58 på tisdagar kl. 20-21
om du vill kolla in hundarna innan kan du kolla hemsidan ^^

#60: Tack för tipset. Ska göra det. ;-)
Audiatur et altera pars
Detta är min vackra SIBERIAN HUSKY tik TIFFANY. här vilar hon efter en skogspromenad. visst är tiffany fin !
här är min andra hund SEAGAL som är en american pitbullterrier hanvalp på 15 veckor idag. men här på fotot är han bara 8 veckor gammal. söt va !?

Ja en riktig pudding.

Fina vovvar du har illris.
Audiatur et altera pars
visst är dom ! hur goa som helst.
Jag har en Kleiner Münsteländer tik som är 1,5 år.
här är mina godingar ute. nytaget foto men ej så bra kvalitet på det.men det syns lite i alla fall! det var lite regn dis ute då. ( siberian husky = TIFFANY snart 6 år. och PITBULL = SEAGAL 15 veckor.

linasvovvar: hur kunde du få bilden att visas direkt????"?"

# 69 och 70 Mysiga hundar.
tack! visst är dom! mattes älsklingar ! 

Det var en snygg rottis.
tack så mycket!
Jag har en svart schäfer hanne :) (bil fins på min sida)

Magda vilken fin bild. är det du som fotat?
KerstinP-----> nej det är inte jag, det är Happy Dogs hundfoto (glömde ju skriva det) 

Vad fin hon var. Är hon registrerad som vit schäfer eller hör hon till de nya som registreras som vitherdehund?
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Jag har en golden retriever, Iza.
[img]http://www.terrariet.se/iza/Bilder/varluft.JPG[/img]

en bc/labrador och en labbe/rottis/schäfer/berner sennen

Jag har en rottweiler en Tax och en wachtel.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#9, så klart att vi kör med dem!
Vi började med golden, och skaffade den första huskyn utan tanke på drag. Rätt snabbt var vi drabbade av polarhundssjukan, och övergången från alaskans till siberians har påbörjats.
Här är ett foto från mars, då vi körde 6-spann första gången. Piro (valpen) är då 7 mån gammal, och är med på sin 2:a tur. Raksha, min golden, som började prya i 2-spann i vintras är här nästan veteran (hon orkar dock inte lika länge som de andra)
MVH Elin

Va kul det skulle jag vilja pröva. Kan de börja så tidigt som vid 7 månader? Det var tufft. Förstår att du blivit polarsjuk det blir jag bara av att se bilderna.

Jag har det bästa tänkbara! :) 4 underbara byrackor från spanien! + en jourvovve för tillfället

Hej smurfan-13. Har du några bilder på dina hundar? Skulle vara roligt att se dem.

Vet ej hur man lägger in bilder i inläggen, men alla mina vovvar + fostervovven finns i mitt galleri. :)
Finast i världen är de oxå mina vovvar! ;)

En Släthårig Foxterrier. :)

En Släthårig Foxterrier. :)

#88 Jo, man kan börja köra in dem tidigare, många har valparna springande lösa med på turer, och lägger dem i släden när de blir trötta. Vissa börjar köra in dem redan vid 6 mån.
Vi började gå kortare promenader med Piro ganska tidigt, och när han var 4-5 månader var det riktiga svängar på 4-6 km i halvrask takt och lös valpis.
Krister började åka skidor med honom när han var 6 mån, och första slädturerna kom vid 7 mån. En husky håller bättre än många andra raser, typ! Det där med 1 min promenad/ vecka valpen är gammal behöver man inte vara så noga med.
Min golden fick inte gå nästan någonting innna hon var 6-10 mån sådär, och vi bar henne i trappor till hon var 6 mån. Trots detta har hon höftledsfel.
Vi har precis reggat kennelnamn, har bokat domän och lägger upp hemsidan när som helst. Kan kasta upp en länk här när allt är klart, så får ni se lite mer av drag, söta hundar och våra övriga hobbies.
MVH Elin

#94 Ja gör det släng upp en länk jag är så nyfiken.
#95 Foxterrier är ju så fina.

#91. För att lägga in en bild tar du bara och väljer bläddra nedanför den ruta du får upp när du ska komentera ett inlägg. Så väljer du vilken bild du vill från din dator. Sedan trycker du publisera.
Hoppas du förstod min förklaring. Annars är det bara att fråga mig så ska jag försöka förklara bättre.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Nu finns hemsidan uppe!
MVH Elin

#99 Det gick ju bra att lägga in bild. Ja det va en fin tjej. Är Enya en Greyhound?

ingen som har en Shit-zu ? :)

#99: Vad skojigt att det fungerade att lägga in kort. Då lyckades jag förklara så att du förstod inte dumt för att vara Åsa. hihi
Super söt var hon också.
Audiatur et altera pars
Vad alla ser ut o ha mysiga hundar :D Jag har 2 rottisar, en pappilon o en Siberian husky valp :D
Jag har 2 Vita herdehundar.
1 hane på 3½ år och en tik på 1½ år. 

http://web.telia.com/~u85939832/
Detta är Sappes hemsida.
Jag har 2st Dvärgschnauzer Fido & Sappe. Som kommer från

Hej jag har en Chinese Crested hairless(Kinesisk Nakenhund naken)
en tik på 9år & min man har en Schäfer hane på 7år,hade en Saluki
tills helt nyligen.

Hej Tazen. Tråkit med din Saluki. Har du några bilder på de andra små liven så vi får se hur de ser ut? Det är alltid roligt med bilder.

Jag har en vorsteh, en finsk lapphund
en vorsteh/pointer, en blandras av pointer/vorsteh/cocker spaniel

#25 kommer den ifrån David?
jag har världens underbaraste & vackraste hundar !
en apbt valp på snart 6 månader & en siberian husky tik på 6 år.

En kinesisk nakenhund och snart 2 st. Pratsky Krysavik

Just nu ingen hund, men har haft Kleine Münsterländer och Border Terriers.

Ohh, vilka sötnosar ni har.
Vad stor Max såg ut att vara, men så där nallesnäll liksom. ;-)
Audiatur et altera pars
Jag har en Mellan Schnauzer en Yorkshireterrier och en Perro sin pelo del Peru =)
#120.. nääh,, vad gullig hund med ett stående och ett liggande öra!!! har han alltid sina öron så!?!? såå söööt asså blir helt sjuk!!! jag älskar djur med ett stående och ett liggande öra!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

naaw herregud vad söt!!!.. han ser så himmla pigg ut!!! 
Medarbetare på Hundar.ifokus

hej jag har 5 hundar ras engelsk cocker spaniel 2 hanar och 3 tikar
ni kan kolla på våran hemsida gå in på cocker klubben sen trycker ni på uppfödare sen så står det leta efter kennel namn och så står det nånting mer men det kommer jag inte i håg men ni ska leta efter kennelnamn våran kennel hetet candy cox DÄR ÄR VÅRA HUNDAR TITTA JÄRNA INN

vi har en petit basset griffon vendeen……. världens mysigaste ras!!!

Vi har för ögonblicket en schäfer på 7 år här hemma. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

dobbis

2 kelpie, 1 aussie & en blandis
#154 Har du inga bilder? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hmm ska leta i gömmorna men hmm på alla 4 är de nog dåligt.. fast jag anar du vill se kelpie hehe

Irländsk röd/vit setter

#141 Gud så sööt :)
#158 Fina flickor. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har schapendoes (A)
4 st dogue de bordeaux och 3 newfoundländare!
Jag har en Japansk spets och en Grand Danois!
Kanske inte världens bästa kort men det enda jag har med båda två tillsammans!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag har en svart mellanpudel tik, wendy se bild i mitt foto album
2 schäfrar

va fina o söta hundar alla har ! :)
En Alaskan Husky inom kort! 

#175 ÅÅ vilka vackra hundar! Kör du drag med dem?
Jag har 3 goldenretriever, Pettro, Rocky och Milian:)
ja har en liten hund som heter nala hon är en blanding mellan amstaff/schäfer/pitbull hon är bara 9 veckor gammal
men hon har redan funnit sin plats hos mig och tjejen ..
hon är en riktig knähund och hon ska med precis överallt ..
men hon är så söt =)
Nämen guuud vilken söt lite plutta
jag blir så vappis sjuk :-))
japp hon är riktigt söt hon hehe

Två Alaskan Husky och 3 schäfrar.
Jag har en 7 årig papillon som heter Skorpan 
Lena collien är verkligen pampiga hundar, och vad grova ben han hadde =)
Tack Lotta, jag dom är fina och han är rätt stabbig, stark som en oxe och superglad för jämnan 5 år och beter sig oftast som en valp, men då med lite lydnad på ;-))).
ja collien e verkligen vacker att titta på.. o ha me för den delen =D
Ja Malin det är en härlig ras att ha omkring sig, man är alltid trygg med den ;-).
ja verkligen´.. man saknar sin Bossy när man ser dina bildr på Snodden =)
Har du haft en collie Malin?
japp när ja va yngre, eller d va min pappas men hon va mest me mig o d va jag som tog hand om henne… hon blev hela 15 år gammal.. eller hon skulle fylla 16 samma år hon dog =/
Oj Malin det var en hög ålder
, och jag förstår att du saknar den hunden man blir lite biten av rasen om man en gång haft en sådan ;-).
Ja det är fina hundar ;)
ja verkligen ståtliga hundar =), på vintrarna satte jag sele på henne så drog hon en pulka med ved i.. =D
Va läckert, jag skulle vilja ha en stor hund nu jag också. Man kan göra mer med dom, och det passar mig bättre :)
jo jag skulle kunna tänka mig en liten hund men det är nog bara för att jag redan har en stor.. =)
Han är då så snygg…dom här små är så skälliga så ibland blir man galen =)
jo små o ättriga =D
Många som blir rädd om hälsenorna , för det är bara dit hon når 

En labrador och en Newfoundlandshund.
en shetland sheepdog har jag som nyss fyllt 8. hon är otroligt framåt för att vara en sheltie, går gärna fram och hälsar och pussar på främmande människor.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Jag har en Kromfhorländer…. =) Någon som vet? :P
ingen aning

Haha det var ju jag, tror jag dööör. Jag har faktiskt aldrig sett den rasen, läcker ser han ut iaf =) Vild och vacker är väl ett bar uttryck för honom???

henne.. :P hihi..
vild går ju iaf ann.. jag tycker inte hon e vacker.. kanske lite söt bara, men det är nog allt.. :P kul att bråka med också iof..
men hon e väldigt reserverad emot andra människor än familjen.. knashund.. :P
Kul att du gillar rasen =) jag tror att rasen brukar ha lite kortare päls än henne, hennes mor har det, men hennes pappa har lång päls, och då blire tydligen såhär.. :P