Bursit?
Misstänker att min borzoi har fått en bursa på vänster framben precis vid armbågen. Osäker på om det är överansträngning eller hennes förkärlek att rata alla mjuka saker att ligga på (sålänge det inte är en säng eller soffa).Så det är en vätskefyllnad som är lite mindre än en golfboll, hon har inte ont och struntar fullständigt i om man rör det. Ingen värme eller rodnad heller. Vi ska självklart kontakta veterinären men undrade mest om någon annan varit med om det. Vad man ska göra, ska man bara lämna det eller vad? Hon reagerar som sagt inte på att man rör det, går obehindrat och är precis som vanligt. Ingen smärta alltså.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Just ja, kan det kanske hjälpa att linda runt så den inte växer sig större?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Tror inte det beror på att hon ligger på hårt underlag. Tror mer på överansträngning.
Jag vet inte hur man behandlar det på djur. Men jag har själv fått rådet att ta isbit som jag gnider mot området för att hjälpa igång blodcirkulationen att läka. Sen linda för att ge stöd när jag ska belasta. Ordentlig uppvärming innan fysisk aktivitet.
Vid två tillfällen har man fått punktera och tömma mig på vätskan. Men då var det jättestort och ömmade ordentligt. Jag har märkt att det går tillbaka av sig själv vid vila.
Som sagt var…. så är jag inte en hund
men min erfarenhet kanske hjälper ändå.