Finns det hjälp att få?
Hej!
Jag har några funderingar som jag hoppas få objektiva svar på utan någon moral inflikad.
Om man har en hund som blir sjuk och man trots försäkring inte kan betala den höga självrisken, finns det hjälp att få?
Om man har en hund som blir sjuk och försäkringsbolaget inte vill betala (bevis pekar mot/man kan inte vara säker på att sjukdomen (inte) fanns där innan hunden blev försäkrad), finns det hjälp att få?
När man är hos veterinären (och har försäkring) men kostnaderna blir höga, högre än det man kan betala just då. Man har bara pengar till självrisken, inte till hela beloppet, hur gör man då?

Har man tur så kan man få dela upp betalningen om man gör upp avbetalningsplan med veterinären, det fick jag då min katt blev sjuk och efter att ha fått ligga på djursjukhus några dygn fick avlivas. Jag hade dumt nog ingen försäkring på katten och räkningen blev på 5000kr och vi levde på existensminimum, så då var de snälla nog att låta oss dela upp betalningen på 3 tillfällen på det vilkoret att vi betalade första delen direkt på plats.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Får man delbetala på det flesta ställen? Jag vet att fler har gjort det.

#2 Jag tror det är ganska olika, vet att många inte accepterar delbetalning och inte skickar faktura medan andra kan skicka faktura och/eller göra upp delbetalning, så det bör man kolla upp innan man åker in.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hör runt bland dina veterinärer om de tar faktura..
Det fick jag göra när min katt fick åka in akut.
Där stod det valet i om vet. tog faktura eller ej, så det blev hos veterinären som tog fakura.. Annars hade vi inte haft råd med besöket.
Tyvärr är pengar en stor del i det hela, och ibland kan oförutsedda utgifter ske, och då kan också djuret tyvärr bli lidande. Ibland kan man inte rå för det. Man kanske haft en buffert för djuren, men man har fått låna av den till annat som måste betalas.. Olyckor händer, och ibland tycker man att de alldit sker när man som minst har möjlighet..
Kan man inte låna pengar av någon är det ju såklart svårt.
Sen får man ju överväga.. Kan djuret bli friskt, och i så fall, hur stor är chansen.. Är det ett gammalt eller ungt djur, alltså även där hur stor chans har djuret att klara sig.. Självklart ska ma göra allt man kan, men ibland räcker det inte.
Man får utforska sina möjligheter helt enkelt.
Tack för svaren! Någon som vet något mer?