Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
[helenal]
0

Det här med fästingar!!

Kollar ni eran hund efter varje promenad?Kan man m'rka på hunden när den har fästingar typ att den kliar sig eller något? Hugo har ju mkt päls så jag är oroli att jag missat ngn..

kerstinjoh
0

Men Helen! Stammar du eller vill du komma högre upp på HiF-listan?Skrattande

kerstinjoh
0

Min erfarenhet av hundar o fästingar är att hunden inte märker av dem. 

Missa fästingar hos en lurvig hund är inte svårt. När vår svarte labbe fanns var det ofta vi missade fästingar på honom.

Hos Alfons, med sin korta ljusa päls är det mycket lättare att upptäcka odjuren.

lena1
0

Det stämmer som Kerstin säger, jag brukar borsta min varje gång vi har varit till skogs, och jag sitter alltid en stund varje kväll och kollar igenom honom för då hittar man oftast dem krypande, och gissa en som mördar då!!, men det händer att man missar ändå, du kanske ska pröva ett bra fästingmedel, även om dessa inte skyddar helt i alla fall så kan man kanske reducera några…

[helenal]
0

tackar. har jag skrivit ett annat sånt här inlägg eller va menar du me stammar du?

[helenal]
0

hahahhaha ojdå såg d enu… måste ha tryckit måmga gnger;)

kerstinjoh
0

Hihi, var ju bara tvungen att skoja lite.Skrattande

Malin-A
0

iböand borstar jag igenom Lusse när vi vart ute i högt gräs eller andra ställen där d kan va mycke fästingar, annars så gör jag inte så mycke faktiskt, o han märker inte om han har fästing heller..

lena1
0

malin, jag borstar inte så noga varje gång utan drar bara på det översta, för då ser man mycket bättre om något kryper runt i pälsen ;-).

Malin-A
0

ok.. ja d e ju smidigt.. för skulle aldirg orka leta igenom hela pälsen.. =)

lena1
0

Hahaha näedu inte jag hellerSkrattande, men vi brukar ha en myspys stund om kvällen där jag kollar igenom honom på utsatta ställen som nos och ljumskar och sånt ;-).

Malin-A
0

ja d brukar jag o Lusse me ha =) men Lusse har typ svarta prickar på magen, o jag tror d e smuts för när man skrapar på dom me nageln så går d bort.. så jag tänkte jag skulle blöta en handduk o gnugga bort d.. man kan ju inte gå runt o va smutsig på magen =D

Lotta
0

Nej stackars Lussebullen han kan ju inte få vara smutsig på lilla rosa magen =)

Jag brukar faktiskt ganska väl märka på Skorpan när hon har en fästing…hon brukar klia sig och dra med tassen i ansiktet. Måste vara en ding hund jag har. Men jag brukar också sitta på kvällen och kolla igenom henne iaf för jag vill då för allt ivärlden inte ha nån på mig…svårt liksom att kuta ifrån sig själv Räcka ut tungan

Malin-A
0

ne d kan han ju inte, o nu måste han ju va sommarfin så han kan ragga på brudar =D

lena1
0

Haha det har Snodden redan börjatKyssCool med fast han skulle behöva en champonering nu, med allt rullande på gräsmattor, för att inte tala om alla kärr i skogenRäcka ut tungan.

Malin slickar inte lusse bort smutsen på maggen?, det gör Snodd…

Malin-A
0

ne d gör han inte, d ända han putsar noggrant är snoppen,kulorna o benen.. =) d e väl d viktigaste för honom.. haha

lena1
0

Malin,Hahaha ja förmodligen, Snodden är däremot dålig på att hålla sina tassar rena den slarvernCool

kerstinjoh
0

Måste berätta om vår "Bosse" som var mäkta rädd om sina tassar. De putsades o fejades o klorna gnagde han av själv.

Lotta
0

*Skrattar så jag skriker* Vilken tur att man inte har en hanhund en…putsar kulorna jag tror jag döööör =D

Malin-A
0

haha ja men Lusse putsar dom minst 4-5 ggr om dan.. i tid o otid.. dom måste blänka enligt honom.. haha =)

Lotta
0

Måste nästan vara kala nu då…ser dom ut som glaskulor kanske, stackars lussebullen han har det inte lätt han…du får väl ha på lite vax så dom blänker Skrattande

Malin-A
0

haha ne där finns inget hår på dom.. d har d nog aldrig gjort, lite runt om men inte på dom.. ja ska nog köpa lite vax till honom.. haha =D

[helenal]
0

hugo tvättar han med) fast hans kulor syns knappt!hhaa

Lotta
0

Jag tror jag dör….det kanske är därför han inget hår har på dom =))))

Var tog fästingarna vägen?????

lena1
0

Ja dessa kulor ja, förra året fick jag ta en fästing som satt på dom, gissa om jag svettades innan den var borta hua…

[helenal]
0

hhahah ojdå

Lotta
0

Ni är inte klok, jag tror jag håller mig till en tik ärligt talat =)

[helenal]
0

mdn dem löper ju:P

lena1
0

Ja precis inte vill vi har löpisar hemma inte dom blir så konstiga hahaha

[helenal]
0

haha å blod på vita soffor!!:P

lena1
0

Jaaa de me hihi….

Lotta
0

Faktiskt tycker jag inte att det spelar någon större roll, har haft både tik och hane, Hanarna för förhudskatarr och hänger ut den och tikarna löper Fundersam

Malin-A
0

ne d e både för o nackdelar med både och.. skulle kunna tänka mig o ha en tik till nästa hund men då måste hon va kastrerad ananrs bli d valpar, o kastrera Lusse vill jag inte..

Lotta
0

Nästan ett måste om man inte vill ha en massa blandisar iaf =))

kerstinjoh
0

Kulor o fästingar. Hihi, för många år sedan fick min make en fästing på ett speciellt ställe.

Jag o Elin skrattade så vi tjöt, i smyg!

Lotta
0

Åsas son fick också en på ett olämpligt ställe, o herregud va vi garvade =) Men det var jättesynd om honom =)