Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4900 ggr
Nelliie
0

Gammal hund.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en liten Papillon som jag fick när jag fyllde 6år, då han redan var 4år så jag har inte haft honom som valp. Men jag har haft kontakt med honom sen han var valp då en släkting ägde hans mamma som tyvärr togs bort för några månader sen. Mamman Molly blev 17år! Bamse är idag 14år, och åldern börjar sätta sina spår om man säger så.

Han är stel, sover mest hela dagarna, känner inte längre när han behöver gå ut osv, fått tunn päls, tunnat ut förövrigt i vikt osv och har svårare att andas. Det låter hårt, men trots detta är han fort pigg och kan springa runt i huset och busa med andra hundar, till en viss gräns så klart. MEN jag försöker göra allt som finns för att han ska få det lättare, så har ni några tips vill jag gärna höra! Tips på bra foder? allt! / Louise & Bamse

Nelliie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är tagen nått år efter jag fick min älskade vovve!

AnneN
0

Har ni kollat upp han hos veterinär? Att han inte känner längre när han behöver pinka kan vara förstorad prostata och då kan det hjälpa med en kemisk kastrering och medicinering i några dagar.

Att han har tungtmed andningen och minskat i vikt låter inte alls bra, kan vara nått enkelt att åtgärda, men kan även vara allvarliga saker så om ni inte redan gjort det så kontakta veterinär för koll av detta också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nelliie
0

Läste en artikel om dom vanliga täckena på att hunden blivit gammal och då stod andningen med. Eller kanske formulerade det fel, alltså att han blir lättare anfådd än tidigare. Och det är ju klart eftersom han inte rör på sig lika mkt som förr. Vet tid är beställt så han ska dit om några dagar.

AnneN
0

#3 Okej, jat trodde det var att han hade tungt med andningen hela tiden, men att han har sämre kondition och blir lättare andfådd är ju normalt för en som är gammal.

Hoppas allt går bra hos veterinären och att de inte hittar några större fel än vanliga ålderskrämpor Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Noa-Nisse
0

TS. Va fin han är! lycka till hos veterinären :)

Medarbetare på Hundar.ifokus