PROB -Hudproblem?
Någon här som har erfarenhet av PROB - Schampon från Ekholmnordic ? jag köpte en flaska, men har inte vågat prova det på en av mina hundar, som åker på infektioner och får småsår/skorvor/mjäll i huden, och hon blir oftast sämre under våren och sommaren (hon har kvalster &födoämnesallergi)
Och nu är hon dålig/sämre igen :(( veterinären brukar skriva ut kortisonbehandling och Kefavet mot infektion.
Det sämsta är att folk stoppar i henne en massa gobitar som hon inte får äta, jag blir såååå trött, och stackars min vovve som får klåda :o(
Blir nog att vi får ge oss iväg till Strömsholms Djursjukhus igen.
Tacksam för goda råd. Ha det bra alla!
Mvh//En bekymrad Matte
Jag vet inte riktigt vilket schapoo du menar, jag fick nått hos vetten som var jättebra. Sedan lär du säga åt alla som kommer i hundens närhet att dom gör henne ingen tjäns utan snarare en otjänst. Tala om hur dålig hon blir, det vore väl 17 om dom inte slutade då =)

här var det inte mycket man kan hjälpa till med ska bara tjata om mina morötter igen hade en hund med samma problem mjäll,klåda småinfektioner.
såg ett tvprogram om en veterinär från Danmark som botade allt med kosten nästan iallafall. och jag nappade på rårivna morötter och vipps så var klådan borta
Det är lika med ris och ägg, det fick killens hund som föda bra länge för att få ur allt olämpligt i kroppen. Och sedan börja med ett allergifoder i riset och ägget…den hunden är bra nu men det går inte att ge henne nått annat för då är det kört. Men ring också vetten och fråga om ett schampoo för just känslig hud.
Morötter är jättebra faktiskt, jag har hört om champot med aldrig använt det, bara prob,deo och det är ju baserat på tjära kan man säga….
Skäll på dom som stoppar i henne sådana saker från mig morrrrr.
Har du funderat på att byta foder eller?hoppas det går bra i alla fall,puss på nosen från Lena och Snodden
Ekholm Nordic http://ekholmnordic.se/se/index.php?op=home
#1 Hej Lotta! Kommer du ihåg vad schampot heter som du fick? en del bekantasbekanta tror att dom kan ge henne godis/bullar mm bakom ryggen på mig och tror sen att jag inte ska märka av det, det har hänt att hon svällt upp i hela ansiktet och jag funderat vad 17 är det nu då, och då har nån gett henne bullar. Jag ska testa säga till igen och säga som du skrev, få se då om det hjälper.
#4 ja, jag ska morrra på dom från dig lena1 *hihi*
ska nog byta foder, använde förut Hill´s z/d ultra som hon svarade kanon bra på eller om det finns nåt liknande bra foder att ge henne. Provade specific förut men tyckte inte det fungerade lika bra.
Ska testa med morötter också, om hon vill ha
Det finns också morots stavar att köpa och blanda i fodret som är jätte nyttigt också, fast det är ju klart dyrare än att råriva dom själv
.
Sebocalm eller sebolytic sök på på nätet det står det med all säkerhet..jag tror att dom har olika beronde på hur päls och hud ser ut…och jag har svårt att veta vilket eftersom jag inte sett henne..men gå ut och titta så ser du vad som stämmer. Hoppas verkligen du kommer till rätta med det, jobbigt både för hunden och dig :)
Yes, hittade Sebocalm :) lägger in länkarna ifall nån fler är intesserad.
http://www.ringvet.se/Hundprodukter.htm#Hud_och_pälsvård
http://www.apoteket.se/rd/d/5059
Tack för hjälpen
Va så lite…hoppas nu att det hjälper =)
lycka till Diana ;-)

natti
Nattinatt igen ;)

morrn
Godmorgon..