Är detta ett skämt?
Jag börjar undra om folk försöker driva med folk?
om detta är sant så blir jag ledsen…
Hittade denna annonsen på blocket.
* Länken borttagen då vi inte tillåter direkt länkning till annonser och liknande. Hänvisar att ni som vill se annonsen skickar ett PM till trådskaparen. Eller att trådskaparen beskriver vad som stod i annonsen * // LinaK medarbetare
Hur kan man begära så mycket av en sådan liten valp?!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det är otäckt, ja. Det borde vara det första man tänker på om man ens överväger att skaffa hund, tid och ekonomin till det.
Att dessutom.. Nej, jag måste nog säga att det där är en av de värre annonser jag sett, vilken extrem ignorans och dumhet en del människor uppvisar. Vår lilltös som snart blir sju månader lämnas ensam max 20 minuter, det får man räkna med. En del människor är ite egna, synd att hunden får lida för det. Hoppas han får ett bra hem som tänkt igenom vad det är dem gör!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#0 Okunskap.
Det finns många där ute som skaffar en hund som egentligen inte har en aning om vad som krävs. Och en undran är ju vem som sålt hunden till dom? Jag skulle då aldrig göra det.
Jösses, det är ju helt sjukt!
Menar hon alltså att hon tror att han ska lära sig att vara ensam långa stunder på ett par dagar?
Inte ens av en vuxen hund kan man kräva det.
Är han dessutom yngre än 4 månader gammal är det ju olagligt att lämna honom mer än en kvart.
Jag funderar på att mejla henne och fråga.
Men det kanske inte gör någon nytta?
Hjälper inte valpen utan oroar bara mig mer…

Man önskar att det vore ett skämt! Fy, jag blir så upprörd! 

#3 Jag kände likandant. Att jag skulle maila och tala om ett och annat för den här människan, men det tjänar nog ingenting till…Det dyker tyvärr alltid upp nya fall.
Burrrr man blir bra mörkrädd 

Usch! Tyvärr är det inte alltför ovanligt med annonser av det här slaget. Man blir lika bedrövad varje gång, man får hoppas att personen lämnar över hunden till en människa med större kunskaper, så att hunden får ett bra liv framöver! Men jag fattar inte hur man kan sälja en valp till någo som vet så lite om en hunds behov, jag menar, det måste väl lysa igenom när de kommer och tittar på valpen???

Tyvärr tror jag inte att detta är ett skämt,,, helt sjukt,, jag blir bara arg och ledsen när jag ser sånna annonser.. :-(
//Linda

jag kunde inte låta bli……
jag svarade på annonsen m,ed detta,,, inte för att jag tror att det ger ett jäkla dugg men jag blir så förbannad…
"Men alltså… Helt seriöst…
Vad trodde du när du käpte valpen? Att du kunde ta hem den för att sedan lämna den ensam hela dagarna det första du gjorde?..
Tog du inte reda på nånting innan ditt hundköp eller?
Asså du får ursäkta mej men jag blir så jäkla förbannad på folk som du,, som inte tänker innan man skaffar levande varelser..
_
Älska honom som du coh din pojkvän gör?? Jo jag tackar jag,,,,,,,_
Jag hoppas verkligen för hundens skull att han finner ett hem väldigt snart där han kan få den kärlek och uppmärksamhet han behöver.. och att han kommer till någon som tänker till innan..
Tack och hej.. GRRRRRRRRRRRR //Linda"
//Linda
vad kostade valpen och var vad det för ras?
10 du kan någ skicka ett PM till TS eller till medarbetaren som tog bort anonnsen, jag tycker det var en amstuff en liten söt valp :) kolla inte priset.

Skulle någon kunna skicka ett pm till mig med länken till annonsen? Skulle vara jättesnällt :)

#10 Det var en amstaffvalp för 3000:-

Jag vill ha annonsen PM:ad till mig tack.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Tja, annonsen är ändrad nu. Förmodligen för att framstå i bättre dager, nu är säljaren istället allergisk och priset steg med tusen kronor. *Suck*
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Fasr är det samma? Jag såg också den, men den första var en hane och den "nya" en tik…Båda annonserna finns ännu ute. Men det verkar lite märkligt.
#16 Nu blev jag osäker, men jag uppfattade att det var samma bild, samma skrivspråk (ej till kamp osv) och samma stad. Risken att de är samma känns ju stor, mest på grund av bilden. Jag får kika igen.
#17 Är ju samma namn också, men inte samma telefonnummer. Kanske har hon två hundar? Eller så är det bara bluff…

jag skulle också vilja ha de pm,ade till mig tack :) måste kolla vad det är alla pratar om :o
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
#18 En bokstav till på tikvalpen, jag vet inte riktigt. Oavsett är det förkastligt hur man bara kan skaffa en levande varelse sådär på impuls utan att tänka först. Allergi i så fall är mer förståeligt men det är ändå intressant hur många som skaffar djur och sedan upptäcker att de är allergiska efter någon månad eller när hunden blir könsmogen… 
Har skickat ett mejl nu…
Jag hoppas verkligen att bra köpare köper dessa hundar kanske är en uppfödare?! Och dessa 2 vart kvar i kullen jajaj man får iaf hoppas att nya bra hem tar sig ann dessa hundar.
Ser inte riktigt ut som samma valp. OM det är samma är det mest konstiga att det är först en hane och sen en tik.
Men jag har tittat noga på bilderna, och jag tycker det ser ut som två olika hundar.
Skulle nån vilja skicka länken/länkarna till mig via PM? 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Det är olika annonser. Den annonsen vi diskuterade från början är nu ändrad. Nu står det att den ska säljas på grund av tidsbrist, precis som att det skulle vara bättre…
#24 Har skickat länken till dig.
Hon skriver att det inte är nån problemhund.. Undra hur hon tänker då? Hon kan ju knappast känna valpen då hon bara haft den några dagar.
Så tråkigt med sånna här annonser :/
Skicka till mig också
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#27 Gjort!

#27 Hihi, då fick du två!
#29 3 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#20 Jajustdet, läste lite för snabbt. Det verkar ju konstigt om det är samma…
skicka till mej med, asså länken
Annonsen är borttagen från Blocket.