Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 3164 ggr
Qordy
0

Ny medlem säger hej!

Hej alla här inne!

Jag hittade hit via Google och det verkar vara en härlig sajt!

Jag heter Rebecka och har en hund.
Han heter Qordy och är en blandras mellan dobermann och alaskan malamute.

Jag är ute efter en till hund, aktiv sådan Glad
Så jag får se vad det blir för något.. Hade tänkt att det blir en till i år i alla fall.

Sitter på jobbet nu, så bilder på min Qordy kommer sen.
Hoppas alla får en trevlig dag, och en underbar kväll!

zoolatri
0

Hej och välkommen:)

Karmatarerskanise
0

Välkommen hit! Och visst har du rätt, det är en härlig sajt Skrattande Väntar på bilder, så skynda dig hem hehe!

Fridaaaa
0

Hej & välkommen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qordy
0

Tack alla, och ja Hera, jag ska skynda mig!
Slutar om tjugo minuter Skrattande

LinaK
0

Hej där! Välkommen hit säger jag också Glad Hoppas du ska trivas här hos oss, men det tvivlar jag inte på direkt Flört

Väntar spänt på bild på din vovve!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Qordy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag hemma, och här är bilder på min Qordy.
Dobermann/malamute - Och något mer långt långt tillbaka som jag inte vet vad det är.

Qordy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till, från förra året.

Zabina
0

Välkommen! Glad Å vilken sötnos till hund du har!

Zebben
0

Välkommen hit!  Så roligt att få se bild på Din fina kille. Ovanlig blandras måste jag säga…har varken hört om den mixen ännu mindre sätt en.

Hur är han till sättet? Mer dobber än malamutet eller tvärtom?

Hoppas Du ska trivas här! Glad

LinaK
0

Men vilken fin hund du har! Glad verkligen vacker.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Qordy
0

Tack alla för de snälla orden! Glad

Ja du, Zebben..
Han är väldigt mycket dobermann till sättet skulle jag säga.
Han gör mycket saker som kanske kan se som typiska för dobbisar Tungan ute
Han har dock det motionskrävande från malamuten, men det är jag bara glad för.. En hund med mindre motor skulle göra mig hemskt rastlös.

Nää, jag har heller aldrig hört om den mixen.. Han var den enda i kullen, och pappan var renrasig dobermann, och mamman var en malamutemix.. Hennes.. mormors mor tror jag, var en blandras malamute.. Därefter är det bara rasrena malamues inavlade. Vad den extra rasen var vet jag inte.

Så nu tänkte jag hitta en hund med samma typ av motor, fast mindre päls än malamuten, annars hade jag nog skaffat en sådan.Skrattande

[Forest]
0

Välkommen :) Det var en ovanlig blaning som Zebben säger har jag heller inte hört nån nämna den blaningen förut o han var ju jätte fin :) Kul att han verkar passa dig, låter som en trevlig hund med mycket motor :) Du tränar inte drag eller så med honom? Tänkte han var ju ganska rigäl inte så dobbis kropp iaf :) Hoppas du sen hittar en passande hund nr 2 som passar Er båda (både matte och Qordy)

Qordy
0

Tack Forest!

Jag kör lite WP med honom, och så får han dra en liten vagn och så om man ska hälsa på mamma eller något, och han får då dra grejer man ska ha med.

Om vi är och handlar får han vänta ute med någon och så får han dra hem grejerna. Men han har aldrig dragit i spann eller liknande.

Ja, kikar runt lite på raser, men det är såå svårt! Förvånad