Vad jag lärt mig om forum
Åh, vad arg jag blivit och vad arg jag forfarande kan bli på vissa inlägg! Men efter en tid på det här forumet insåg jag att
Om man på ett trevligt sätt (trots att man är störtförbannad) skriver ett inlägg till någon man tycker gör fel är chansen väldigt mycket större att personen ifråga tar åt sig av vad man skriver
Att jag inte ska ta saker och ting personligt och inte "läsa in" för mycket i inlägg. Ibland är det lätt att känna det som att någon är otrevlig eller taskig, men när jag låtit det gå en tid och fått lite distans och sedan läser om inlägget ifråga inser jag ofta att det nog var jag som överreagerade lie.
Jag kan vara helt, helt oense med någon medlem i en tråd men helt överens med denne i en annan. Och även om det är någon jag alltid är oense med i sakfrågor så kan det visa sig att jag tycker personen i sig är helfestlig eller kanontrevlig som person.
Vad har ni lärt er? 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har lärt mig precis samma saker som du. Har dessutom börjat inse att jag är fruktansvärt dålig på att uttrycka mig i skrift. Eller inte bara det, jag uttalar mig utan att jag ens tänkt igenom vad jag tycker på nåt sätt.
När jag pluggade på univeristetet så fick jag ofta höra att jag skulle skriva Fylligare på uppgifterna. Jag är jättedålig på det. Ofta skriver jag bara nån mening och tror att alla ska förstå vad jag menar. Jag försöker hela tiden bli bättre :)
Har med lärt mig samma som du :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1. Det är svårt att uttrycka sig på ett bra sätt.
2. 

hjälper massor om andra tror att man är sur/arg/irriterad fast man inte är det.
3. Att jag inte kan allt och att det är okej att erkänna när man har fel (och förhoppningsvis tar den man diskuterar med på ett schysst sätt).
Forums-beroende som jag är (hängt på forum av och till sedan 1996) så har jag lärt känna människor som jag aldrig skulle ha träffat på ute i riktiga livet.
Jag har också upptäckt massa saker med mig själv. Tycker jag hela tiden lär mig något nytt om både nya rön och om mig själv.
Det är så skönt att sitta bakom en skärm och få reagera på det man läser. Blir man irriterad så kan man hoppa över det man läser. Vid ett senare tillfälle backa och läsa en gång till, för att få en ahaa-upplevelse och inse att 'så kan man ju också se på saken'.
Finns det frågor som jag själv funderar över så kan man ställa frågan på forum och få hjälp.
Finns det saker man inte vågar prata om eller fråga om, så kan man googla runt och få info som leder att man kommer till insikt och sen vet hur man ska agera.
Mitt standardsvar till barnen när jag inte kan nåt, är "googla" 
0, ja det har jag med märkt eller lärt mig :) Det är väl så med livet med man kan inte bara strycka en person rakt av, jag brukar ge flera chanser men ibland är det omöjligt. Då brukar jag faktist strunta i visa intresse i svara i trådar just för slippa bry mig 
#1 samma här är utkass på skriva vad jag menar många gg o ibland tas mitt positiva som helt fel det blir då isf negativt :-/ Men men jag försöker förklara mig.
Visst är det svårt o vara trevlig alla gånger men kanske kan man försöka få den andra att se det på annat vis genom skriva bra o på ett trevligt sätt.
Jag har lärt mig mycket faktiskt, bl.a det som #3 skrev.
Sen så att alla tycker olika, det är bara att acceptera
Och det som #0 tog upp, att i en tråd håller man inte med en viss person alls, men i en annan så gör man det.
Jag tycker inte att våra åsikter ska förstöra stämningen.. Visst kan man bli irriterad. Men man ska inte ta slutsatser om en person bara sådär, det kanske inte alls stämmer ;)
Att skrift och tal verkligen är Helt olika saker.
Att man måste tänka på att det är svårt att tolka en skrift utan möjlighet att se kroppsspråk, och höra tonfall m.m.
Sen även att det är skillnad på person och sak (oftast).
Alltså att man kan som du säger, vara helt överrens med någon i en annan tråd, för att i samma sekund vara helt oense i en annan..
Dock kan jag tycka att vissa personer = irritation, men som tur är är de få, och är ofta "kortlivade" medlemmar..
#0 Håller också med.
Men kan även tillägga att jag blivit rejält på besviken på en del sajter som står för en sak men menar en annan. Men men. Inget att hänga upp sej på. Man mår sämst själv
Här på HIF är det oftast en härlig stämning
Och den ska vi vara rädda om. Eller hur…?