borsta tänderna?
Hur gör ni? borstar ni era hundars tänder?
Jag köpte en mjuk bamsetandborste för barn i denna veckan och har borstat två gånger, det gick jättebra! jag trodde hon skulle krångla och ha sig, men hon var jätteduktig!
Hon har inga beläggningar alls på sina tänder. Men det kan vara för att hon är så ung (15 månader) Men jag tänkte att det är bättre att börja innan det blir gult eller tandsten.
så… Borstar ni era hundars tänder?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag borstar ibland. Ca 1gng i veckan försöker jag minst göra.
Min ena tös brukar käka lite kattbajs och hon gillar även att pussa mig och då tycker jag det är mer än rätt att stor skrubba hela munnen innan hon pussar mig. :P
Sen börjar mina få riktigt äckliga tänder (enligt mig) så då borstar jag för att försöka få bort så mkt som möjligt, ja eller det lilla som går. Men annars får mina ben.. Nu tar de ju inte bort så mycket men att förebygga är alltid bra.
Ibland går det bra, ibland inte alls.. :) Men det är inget som jag stör mig på.
Vi borstar. Simba verkligen älskar sin tandborste och tandkräm. Enda "problemet" är att tuggar så hårt på borsten att de inte håller så länge…
Trodde annars att det skulle bli lite trixigt helst eftersom tandkrämen har mintsmak, men det går jätte bra, och med mint blir andedräkten avevärt mycket bättre.
Det blir inte gjort varje dag men minst var2:a-3:e dag.
Borstar aldrig. Har inte behövts.
Tänderna hålls fina med tuggbenen.
Borstar aldrig, behövs inte:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag borstar på min senaste flockmedlem. Hans tänder är inte i bra skick, så vet. rekommenderade tandborstning.
3 gg i veckan
Nää.. Verkligen inte. Skulle aldrig falla mig in o borsta min hunds tänder, haha. OM det inte var för att Veterinären säger att jag ska.
Nää.. Mina hundar har alltid haft kritvita tänder, och har aldrig haft en tandborste i sin mun inte. Tänderna håller dom rena och fina med hjälp av bra mat, ben o annat smaskens o tugga på!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#7 Kan du rekommendera några ben m.m som är BRA och som är bra för tänderna ? Behöver lite tips.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Min hund flyttade in för en vecka sen och jag började med tandborstning för ett par dagar sen. Han har lite tandsten så för att undvika att det blir mer så borstar vi nu tänderna.
Ska försöka få det till en daglig rutin.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤