Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3426 ggr
MoaW
0

låna bilder till redovisning

heej!
jag ska ha en redovisning imorgon om cavalier king charles spaniel och skulle behöva ett par bilder, bla. på dom olika ffärgerna som finns. Är det nån som vet vart man kan få tag på bilder som är okej att kopiera, elr är det någon här som har bilder jag kan få låna?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

AnneN
0

Kika in på uppfödares hemsidor och fråga dem om du får låna deras bilder, de flesta brukar gärna dela med sig bara de får veta vad bilderna ska användas till.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
0

jag hade tänkt det, problemet är bara att det ska redovisas imorgon och jag måste bränna skivan nu och tror inte jag hinner få svar :S

AnneN
0

http://www.freefoto.com/browse/?query=cavalier

Glöm inte att kolla reglerna för användning (orkade inte läsa dem ordentligt nu)

_**/Mvh Anne

MoaW
0

hmm, enligt det jagläste skulle det vara okej att använda, men för att ladda ner bilderna var man tvungen att betala Obestämd fattade inte den sidan

Maddepadde
0

Om du bara ska redovisa booorde du ju kunna kopiera dom rakt av? Jag menar, vem bryr sig om dom visas i 10 sekunder i ett skolarbete?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

MoaW
0

nej ingen kommer ju få reda på det heller Glad men som fotograf själv har jag väl blivit lite skadad, jag vet vad sur jag skulle bli om någon tog mina bilder utan att fråga Tungan ute

Maddepadde
0

Men herregud, det man inte vet mår man inte dåligt av, dessutom drabbar det ingen. Go for google ;D

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

chade
0

men photobucket eller vad det heter. bilder där ifrån får man väl använda bilderna hur som helst? :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

AnneN
0

#8 Nej, även där måste man ha fotografens tillstånd för att få använda bilderna om det inte står tydligt i anslutning till bilden att man får använda den utan att be om tillåtelse.

_**/Mvh Anne

chade
0

jaha.. då hade jag fel igen, rackarns, sorry :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Forest]
0

5 hahah :)

Hoppas att det löser sig för dig MoaW iaf har tyvärr inga bilder på den rasen :-/

MoaW
0

hmmm jag får nog redovisa utan bilder, det funkar med Tungan ute