3 Frågor
1. Är era hundar försäkrade?
2. Äter era hundar något mer en torrfoder?
3. Hur gammal ska en hund vara för att börja träna agility?
1. Nej
2. Händer att hon får mjukmat ibland men annars torrfoder. Och så tuggben och godis ibland:)
3. För att hoppa hinder måste hunden vara minst 1 år gammal, tunnel t.ex kan man träna redan som valp, ingen fara:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1. Självklart! Finns ingen anledning att dom inte skulle vara det
2. Nej endast torrfoder. Eller ja någon korvbit eller köttbullebit ibland, och lite överbliven pasta ibland. Tuggben och godis såklart.
3. Som #1 säger minst 1 år. Sen beror det på när hunden vuxit klart, småhundar växer oftast snabbast och stora hundar långsammare. Men det är individuellt såklart. Men för att gå kurs hos brukshundsklubben måste hunden vara minst 1 år. Tror att hunden måste vara 18 månader för att få tävla i agility.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1, Får jag va så fräck o fråga varför hon inte är försäkrad? 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#3 har bara inte blivit av, men ska göra det ;)
1. japp, har IF. skulle inte ha råd till att inte ha min hund försäkrad.
2. Nej hon äter enbart torrfoder, plus då märgben och tuggben.
3. säger samma som #1.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Okej tack allla :)
1 - Självklart! Finns ingen orsak till varför hon inte skulle vara det!
2 - Färskfoder. Torrfoder är framme jämt, bara för att. Huvudfödan är dock färskfoder och ben..
3 - Ett år tror jag de måste vara för att tävla, men träna kan man ju göra närsom, men de ska vara färdigvuxna innan man börjar hoppa och så med dem.
#7 Minst 1 år måste hunden vara för att man ska få börja hoppträna med dem, helst lite äldre på äldre hundar och minst 18 månader gamla för att tävla:)
#8 Ja.. färdigvuxna
Ah, är det 1½ år för att tävla.. Inte så intresserad av agility, så inte läst så mycket in i det. Men just för hopp och sånt, samma med även cykling och liknande ska de vara färdigvuxna i skelettet.. Man brukar ju dra året som en riktlinje 
1 Absolut!
2 Torrfoder, valpfoder till valpen och annat till den vuxna tiken. Blötmat ibland när jag vill skämma bort dom.
3 Ingen aning, men de andra haar bra svar;)
#9 Precis;) Tävlar inte pga rasen jag har;) Men läst lite om agility när jag gick gymnsiet:)
1. Ja, har henne hos if eftersom det är billigast om något händer (inget % som ex agria har) och kommer ha min andra tid där med
2. Ja hon får rester och under löp burkmat eftersom hon inte äter annat.
3. Vet inte, vet bara att hunsvakten hade henne på skolan som valp och körde lite med henne. dock inget allvarligt, utan för skojs skull :) men de borde vara färdigväxta dvs minst 1 år berende på ras
Självklart!
2. Äter era hundar något mer en torrfoder?
Nej. Bortsett från medicin och tuggben
3. Hur gammal ska en hund vara för att börja träna agility? Hunden bör vara färdig växt skulle jag gissa på :)
1. Ja
2. Nej, förutom träningsgodis och tuggben.
3. Agility med hopp ska de vara minst ett år.
1. Ja
2. Nej. Tuggben förstås och gott-gott som belöning vid träning.
3. Började med agilityträning vid 4 mån ålder. Dock inte hopp. Eller jo… men det var en pinne eller ett koppel som låg på marken. Mer som en markering än som ett verkligt hinder att hoppa över.

Ja, klart att dom är försäkrade.
2. Äter era hundar någonting mer än torrfoder?
Förutom lite kött skorv och tuggben, nej.
3. Hur gammal ska en hund vara för att börja träna agility?
Hunden bör vara färdig vuxen för att utföra vissa rörelser annars kan hunden bli skadad men min uppfödare tävlar Agillity med sina hundar och rekomenderar att avvakta med typ hopp med mera tills hunden är 12-13 månader gammal och innan man börjar träna bör man testa höfterna med mera på hunden.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Vill visa tydligare vad jag menar med agilityträning i tidig ålder, så det inte missförstås i mitt inlägg #15.
Ice 5 mån tränar agility 
17 Vad bra det gick :) Jo lite smått agility funkar :) Hur många hundar har du?

1 Alla är försäkrade utom Freja, som är snart 12 år och har juvertumörer. När det blir något allvarligt med henne är det dags att somna in. Vi har agria.
2 Vi ger torrfoder, fodax, älgkött/ben, diverse annat kött/ben/charkprodukter, frukt, grönsaker, bröd, matrester. Det mesta de får är menat som foder, men en hel del räknas in som berikning. Häller ibland lite kallpressad olja över maten, ger tillskott om det behövs.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter