Så hemskt!!
För ett tag sedan läste jag den här tråden inne hos er.
Undrade vad som hände med hunden, och idag fick jag mail om det här. Samma hund.
Men gud så hemskt! *gråter*
Superbra att någon tar hand om honom, men hade inte *** två hundar? Vart är den andra?
-----------------------------------------
Inlägget redigerat av LinaK då det innehåller ett användarnamn.
Men hur var det med hjärnskadan och epilepsin då? Stog ju i tråden du länka till att han hade det med 

#1 Jadu…
Underligt!

Mailade och frågade, tiken vägrade hon lämna ifrån sig. Så hon är kvar, men ingen av hundarna hade fått mat det senaste tydligen.
#5 Kan tycka att hon som tog hand om hunden då borde anmäla tjejen, för det här är ju inget annat än djurplågeri. Vet du hur det var med ev. epilepsi/hjärnskada hos Malte?

Vilken j*vla…………. Näe skriver inte mer än så, Skrivregler skall följas men sånt här får mig att se svart….
Bra att valpen är omhändertagen iaf!
Men tänka sig vilka imbeciller det finns som skaffar djur….
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

#6 Det står i länken jag kopierade hur det var med den s.k hjärnskadan.
Aha, då fattar jag det som att han bara har synfelet då. Skönt att höra, synd att folk måste hitta på sånt
Jag tolkar det som att man försöker göra en omplacering och mörkar att det finns en hjärnskada med epilepsi som följd.
Någon mer som tolkar dom jag?
#10 Nä jag tolkar det som att förra ägaren dömt ut en hund som har ett fel som i värsta fall kan tyda på en hjärnskada. Behöver ju inte alltid vara det värsta och hunden kan leva ett bra liv ändå.
Men det var väl en veterinär som hade kollat på hunden och sagt att den hade epilepsi?
#12 jag hade inte litat på vad hon skriver iallafall!
men fy va hemskt alltså! varför hålla på och ljuga :S
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har inte riktigt koll på vad som hänt… Rätta mig om jag har fel.
Var det så att det var en tjej som lade ut i en tråd att hennes valp hade någon hjärnskada m.m. Och att hon inte visste om hon skulle avliva denne eller ej och att det tillslut var en som skulle hjälpa henne. Vad jag förstår står i den första tråden.
Och den andra tråden är en länk till någon slags omplaceringssida där det är någon som har tagit sig an hunden från personen som skrev inlägget i första tråden? Och berättar att hunden inte fått mat m.m. av sin förste ägare?? Har jag rätt??
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#14 jag uppfattar det på exakt samma vis som du gör!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#15 Tur att vi har samma uppfattning :)! Om det nu är så så är det ju fruktansvärt :( Usch! Förstår mig inte på personer som gör sådana saker.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Med tanke på att denna hunden inte hade fått mat och vatten de senaste dagarna innan den blev hämtad så undrar man ju varför den andra hunden inte blir tvingad därifrån.
Men det mest skrämmande är väl att det inte är första gången hon är anmäld. Förra gångerna gällde det vanvård av illrar.
Vilket djur råkar illa ut nästa gång? Hunden som hon har kvar och inte har råd att mata iallafall. Tycker det är så jäkla tragiskt att folk inte har mer respekt för levande varelser.
#12, ja hon skrev i en tråd att vet. hade rekommenderat avlivning, men hon vägrade avliva.
"TRÅDEN KAN LÅSAS & TA BORT, HAR FÅTT ETT ERBJUDANDE HÄR FRÅN EN SNÄLL MÄNNISKA SOM VILL HJÄLPA SÅ MALTE SKA EJ AVLIVAS HAN LIDER JU INTE AV DET!"

Visst är det hemskt.Man ska dock inte alltid tro allt man läser och hörsägen, men bilderna i länken visar ju en mager valp.. Den andra hunden är till salu på en annonssida, omplaceras pga att den inte går ihop med illrarna som anfaller hunden?3000 kostar den. Någon som har pengar över och vill köpa loss det stackars djuret? Fast, då dyker det väl upp ett nytt ganska snart… Ett förslag bara. Veterinärerna som uttalat sig verkar inte vara överens, man vet ju inte heller vem som har rätt. Men man kanske inte ska rädda djur i absurdum, alltså de som är sjuka kanske man ska låta avlivas och rädda friska djur istället..?
Tråkig läsning…
Är inte detta förtal?
Fast det kanske bara är när det kan kopplas till en fysisk person.?.

Det kan ju kopplas till en fysisk person via annonser osv. så jag tycker att dom ansvariga för hundar.ifokus ska ta och kolla igenom tråden..
**Då jag inte tycker att det är rätt att disskutera enskilda medlemmar här på hundar.ifokus är tråden det länkas till i huvudinlägget borttaget.
Ta detta privat med trådskaparen istället.
**
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vad skönt att valpen fick komma till bra hem även om den letar nytt hem så himmla bra att den räddades. Jag hoppas verkligen att hunden får ett bra hem där man ser till att den tas väl hand om på alla plan. J ätte fin var valpen :)
#12 Okej, det missade jag nog. Ja ingen av oss kan ju veta helt säkert, får bara hoppas att dom stackars djuren får det bra nu…

Om man inte ger sig hund mat och vatten hur troligt är det att man tar sin hund till veterinären?
Vatten är dessutom gratis. Då handlar det inte om dåligt med pengar längre, då handlar det om djurmisshandel.
Jag tycker dem bör kontakta den första veterinären som även hittade hjärnfel och epilepsi och be den veterinären ringa den som dem vart hos nu och ev ge hunden en ny undersökning efter det. För har den en gång fått diagnosen hjärn fel och epilepsi och veterinären tyckte det var så allvarligt att den bör avlivas bör man verkligen göra en grundlig koll efter jsut dessa fel!
Riktigt dåligt av omplaceringshemmet!
Dessutom klara sig inte hundar många dagar utan vatten! Så hade den verkligen vart utan vatten borde den vart död! Och sa ägaren att hon inte gett dem mat och vatten eller såg hon bara att skålarna var tomma? För hundar kan vara magra av fler orsaker, tex äter dåligt, sån individ eller t.o.m mask.
Hoppas hon iaf ger den hon har kvar tillräckligt med mat.
Och hoppas den hittar ett nytt bra hem :)