Allt känns som piss just nu...
Det enda jag vill är att ha är en hund. Men jag vet att det aldrig kommer hända förnst jag flyttar hemifrån. Men inte ens då vet jag om jag kan ha en hund. Tänk om jag inte har råd? Vem vet. Så nu i veckor har jag försökt hitta någon som låter mig rasta deras hund. Hur mycket är det begärt jag vill inte ens ha betalt jag vill bara för någon halvtimme i mitt liv spendera det med en hund. Jag tjatar och tjatar på föräldrarna om en hund. Men varje dag blir det ett nej. Jag sätter upp lappar skriver annonser på nätet om hundrastning men inget svar. Varför just jag?
Någon gång lär du flytta hemifrån och skaffa ett jobb, denna dag kanske du har möjlighet och råd att skaffa hund. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
Dessutom är det väl bättre att du ser till en hund behov än dina egna. Kommer du inte kunna fylla behoven som hunden behöver så är det bättre att vänta.
Allt har sin tid, din tid kommer och att komma.
Vart bor du?
Sök upp SBK. Kolla vad dom har för kurser som skulle kunna passa dig. Förklara läget för kursledaren. Kan hända att hon kan 'trolla' fram en hund som du kan gå kurs med.
Vet flera som fått låna hund, då dom inte haft egen hund. Eller helt enkelt för att dom inte haft en lämplig hund för den kursen.

Jag har oxå alltid velat ha hund! Det tog nästan 5 år efter att jag flyttat hemifrån tills att jag skaffade hund. Som #1 skriver, allt har sin tid :)
Vart bor du nånstans??
Jag lovar, du är inte den enda som känner så. Jag har önskat mig en hund hela livet, varje dag när jag var liten låg jag och läste mina hundböcker som tillslut tappade både ram och sidor.
Men det fanns ingen här hemma som kunde ta hand om hunden på dagarna så varje gång jag frågade blev det ett nej. Tillslut, när jag började på universitetet och min lillasyster gick(läs går) halvdagar på gymnasiet, ja då fanns det tid så hunden inte skulle få vara hemma mer än högst 5 timmar de dagar jag har föreläsning.
Så vi skaffade hund när jag var 19 och tiden fanns. Och då blev det en 1,5 åring då vi inte hade någon möjlighet att ha valp.
Du ska se, även om det blir när du flyttar hemifrån så är det värt att vänta 
- Mvh Emma
Okej tack alla…Men det sämsta är att alla i familjen vill ju ha hund. Men mina föräldrar vågar ALDRIG ta risker…Jag är 14 år och hoppas på en tidig flytt hemifrån. Och jag vet att det man verkligen vill ha kan man vänta på men jag tänker på dom i min klass som alla har hundar men klagar på dem…och jag vet att jag hade älskat min vovve varje sekund.
Jag bor i Odensbacken 2 mil från centrala Örebro. Jag skulle till och med kunna åka in till Örebro flera gånger i veckan för att umgås med en hund varje dag…Jag hade nyss en tjej i Kumla med 2 Whippets men ångrade sig på förslaget om att jag kan få rasta dom.
#5 Jag bor i fjugesta och har en hund som behöver mer motion samt som ibland behöver passning ;)
#6 Fjugesta är ca 5-7 mil från mig. Men min mormor bor där så åker dit ibland :)
Och största andledningen till varför jag verkligen vill umgås med hundar är för jag vill jobba med hundar. Vill gå på Kvinnersta som har hundinriktning och läsa vidare därifrån. Men det är ju väldigt svårt om jag aldrig träffar hundar.
#7 Skickar pm till dig.
Då du inte aktiverat din sajt kan jag inte skicka pm till dig. Men om du gärna vill umgås med hundar så kan jag nog komma in med min blandrashane till örebro någon gång. Allt går ju att lösa. ;) Annars är det runt 4-5 mil till odensbacken härifrån.
Om ni även fattar tycke för varanndra och jag känner att jag kan lite på dig kan du förmodligen få låna honom på promenader och liknande, om du känner för det ;)
#10 Tack så jätte mycket verkligen :) Jag skulle jättegärna träffa din hund. Du behöver inte åka in till örebro som minsta tack skulle jag kunna komma till dig :) Han är jättefin. Jag ska faktiskt till fjugesta på sportlovet, sporlovet börjar i morgon.
#11 Ja, men om jag ändå är i örebro kanske det går att ordna. Ja, du kan komma förbi när som hellst i princip. Ska dock ut på praktik nästa onsdag. Vart i fjugesta bor din mormor? Jag bor ute vid risberga kloster. Kanske kan ta med hunden ut och leka eller något, om han vill dvs =P
adda mig på msn bp.gasoline@live.se
#12 Man kan skicka PM även om perosnen inte har aktiverat sin sida.
Det är bara att gå in på sin egen mejlkorg och trycka på "skriv nytt" eller vad det heter, sen skriver man in personens namn här på iFokus 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#13 Ahh, så långt har jag faktiskt aldrig tänkt =P
#14 Det är inte sååå många som vet det, jag visste inte det heller förrän någon berättade det för mig.
Det är bra att sprida "budskapet" vidare, haha!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#15 Jag hade förmodligen kommit på det efter ett tag, men min hjärna va nog alldelles för slö och jag hade inte tillräckligt stort behov utav att maila då jag lika gärna kunde skriva här ;)
Men ja, då vet jag det till nästa gång =)
Men vad kul att Gasoline erbjuder sig att låta dig träffa henne hund 
Jag tjatade på mina föräldrar hela mitt liv, jag ville så gärna ha hund. Skaffade mest vänner som hade djur också, och var alltid hemma hos dem.
Sen en dag när jag blev 16, sade mina föräldrar plätsligt att vi nu hade tiden för en hund. Min lycka var gjord! Fast lyckan svackade en period då Max var som värst med sina valpryck 
#17 Ja, hundar och spec valpar må vara söta och roliga att leka med, men att vara djurägare är inte alltid en dans på rosor. Hade min systers chuahua bebis här igår och den bajsa och kissa överallt. Och min hund som är närmare döden är ungdom hittar nog allt på hyss ibland han med ;)
Så det är nog viktigt att tänka på innan man skaffar djur. Att dom kan vara jobbiga, samt att dom KOSTAR MASSOR MED PENGAR! Inte bara i drift, utan oförutsedda händelser som sjukdommar och liknande. Min hund kostar mig nog just nu mer än vad jag får in i månaden, dvs mer än 2800 kr då han går på olika behandlingar för klåda (troligen svampinfektioner)
hej!
du ska inte klaga på att du inte har hund :/ eller får en. det är ett stort ansvar och det är bättre att vänta, spara ihop och lära dej så mycket du kan
är uppvuxen med hundar och innan vi skaffade hund hade grannen hund som jg mös med (var typ 2 bast) Det värsta var 1998 när pappa blev allergiker :/ det var just mot hund :´(
förutom att vi förlorat vår första hund i samma veva var vi tvunga att omplacera vår nya hund (behöll en av valparna eefter tjuvparningne)!! Det var skitjobbigt!
Efter 2 år prövar dem igen, köper en hund, men efter 6 mån kommer allergin igen och de måste omplacera lilla molle :(
Efter det tog det 5-6 år innan jag köpte min egna hund. Nu sitter jag här med 6 valpar och tänker tillbaka på tiden.
Mitt bästa tips är att planera noga! Jag räkade ut för en mycket oeriös uppfödare som sålde hund via mejl :/ ett samtal och sen var hon min. Hon har inte heller varit något speciellt stöd eller kommit med råd eller tips åt mej.
Så köp inte en hund förrens du träffat den och känt att du litar på hunduppfödaren!
jag sa nej till min drömhundshane för att dess ägare inte kändes trygg! och det gjorde jag rätt i då hon visat sig vara en riktig lögnare :(
Köp/låna böcker om valptiden, ex låna Valpvardag av Yrsa Franzen- Görnerup. har den hemma nu ich den är kanonbra :D:D hon har även skrivit flera andra böcker :D
Plugga in om de olika raserna, vad du vill ha för hund mm
du kanske kan höra med dina föräldrar om du kan få testa att ha hund på prov. jag vet att militären brukar leta foderplatser åt deras hundar. man har dem en viss tid och sedan lämnar man tillbaka dem. då får du chansen att visa upp att du klarar av ansvaret och funkar det inte så lämnar ni tillbaka den :)
lite OT men jag tror du förstår att jag bara vill väl!
under min hundlösa tid längtade jag efter hund så jag vet hur smärtsamt det kan vara!
#18 Ja, Max har inte varit billig han heller. Vet inte hur många tusen det gått. Tacka vet jag för försäkringen!
Hans ras anses vara ganska frisk, men vi lyckades plocka valpen som inte var det 

jag har inte läst tråden men om jag var du skulle jag kontakta ett hunddagis/kennel/pensionat och fråga om jag fick hjälpa till? Hjälp brukar uppskattas och i gengäld får du både umgås med hundar och lära sig saker som kan vara bra att ha :)
#20 Men usch då =/ Vad är det för hundras du har?
Just ja! när jag såg det #21 skrev så kom jag på att du även kan höra av dig till härbärgen, hon blir mer än glada om du har folk som går ut och går med hundarna ;)
#22 Han är en dansk/svensk gårdshund.
Hur lång tid är det tills du flyttar hemifrån? Börja spara nu så får du kanske ihop en stor del av de pengar du behöver :)
Jag har en liten blandras (ickefällande) mellan yorkshireterrier och bishon havanaise på snart 7 år som jag funderar sätta på foder i några månader. Anledningen är att jag bor i Budapest pga studier och eftersom han börjar komma upp i åren vill jag gärna inte flyga med honom.
Kanske hade det varit ett alternativ? Att "testa" ha en liten okrävande, ickefällande vovve?
Lämnar absolut inte min hund till vem som helst, menar mer att om vi hade lärt känna varandra bättre kanske det hade varit en lösning?