Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 3659 ggr
[Moollan]
0

Tips till Lydnad

Hejsan!

Någon som sitter på bra tips inom tävlingslydnad?
Kanske en bok? En blogg? Artiklar?

Riktad till någon som vill jobba med positiv belöning och inte har hållt på med lydnad på den nivån innan.

Mål: Bli bäst :P
Förkunskaper: Inga! 
Hundras: Sheltie

PetraKarin
0

Jag har nyss förälskat mig i Fanny Gott och hennes blogg Skrattande Man får tips både genom bloggen och annat på hennes hemsida. Hon skriver även på engelska här.

Jag gillar också filmerna och artiklarna från Canis.

Många rekommenderar boken Lydnadsträning i teori och praktik, den planerar jag att införskaffa när pengar och tid att läsa finns…

[Malin3033]
0

#1 Den boken är helt underbar!

Maja2
0

Jag rekommender boken "med sikte på 10:an" av Nina och Kenth Svartberg. Den är något enklare och mindre omständig än "lydnadsträning i teori och praktik" enligt  mig

tsset
0

Ang. lydnadsträning i teori och praktik - Skriver under på det! Innehåller mer än väl vad som kan anses viktigt att kunna både teoretiskt kring hur inlärning fungerar men också hur de tänker och gör de olika momenten i just lydnad.

Så första halvan ger en stor mängd kunskap om hur lärandet fungerar och andra halvan är lydnad, med moment och hur de lärs in. Även om man gott och väl kan använda andra sätt som man kanske tycker bättre om än de som nämns där, man har ju förhoppningsvis lärt sig något i första halvan av den otroligt tjocka boken!

Tipsar också om att titta på filmer/besöka tävlingar och se vad som ger högsta poängen och samtidigt läsa in reglerna så du vet vad som gäller. Att ha en tydlig bild av hur slutresultatet ser ut tycker jag är viktigt, att man vet vad man jobbar mot.

Workingdog
0

Rekomenderar också "Med Sikte på 10:an" Har den nu och håller på att läser. Tycker den är super :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus