Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2197 ggr
Wikstr_m
0

Så förbannad som jag är nu

brukar jag i princip aldrig vara. En av min chefs BRA vänner har fått en superbra ledarhund ÖVERKÖRD med skoter! Inte en gång, UTAN flera gånger. Vad är det för idioter som kör över hundar? Har dom inte vett nog att föra hunden till polisen eller försöka luska ut vem som äger den? Här vart jag bor så finns det riktigt SURA samer/lappar som verkligen hatar andras ägodelar/djur, och dom gör i princip allting för att förstöra för andra..

Här nedan är länken till artikeln om allting, finns mer att läsa på nsd.se dock verkar inte nsd.se fungera just nu.

http://www.expressen.se/nyheter/1.614837

Faxlin
0

Va? Men hur fan kan man göra så. Bara köra över någons hund. Det är ju djurplågeri om något. Och personen ifråga borde få skotern konfiskerad och bli av med körkortet. Tycker den personen kan gå hädan efter.

*svär som en borstspindare*

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TinaH
0

Fy faan vilken jävla idiot!!! *ARGH!!!*Skrikandes
Stackars voffe, gjorde bara sitt jobb…..Gråter

Hoppas dem hittar den som har gjort detta dådet!!
Och hoppas att han får ett straff som heter STRAFF!!!

Den S***N som har gjort detta kan vika hädan och göra samma sak som han gjorde med hunden!!!!……:-(

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Wikstr_m
0

Visste jag varför folk gör det så skulle jag personligen göra något hemskt med den personens ägodelar. Aldrig att jag skulle röra ett djur, men något annat. För om det är något jag INTE tål så är det verkligen när folk misshandlar, skriker onödigt mycket m.m.. Djur är djur! Men om jag skulle få veta vem personen är så skulle jag ärligt talat hoppa upp och ner framför h*n och skrika samtidigt som jag hade klappat till h*n på käften. Inte en gång, utan FLERA gånger om.

Om man skulle få reda på vem det är som gjort det, och om det skulle vara en same/lapp så skulle det troligen inte hända något alls. För samerna gör som sagt allt för att slippa undan när det gäller andras ägodelar. Men när det gäller deras egna så gör dom allt som dom kan göra och mer..

Wikstr_m
0

Och jag har mina aningar att dom kört över hunden en gång så den fått allvarliga skador. Och om den nu levde efter första gången så tror jag att dom kört över den flera gånger för att verkligen se den plågas.. Eller om dom varit så "godhjärtade" att dom försökt låta hunden slippa lidandet, men det tvivlar jag så starkt på.. Jag vill inte ens tänka på hur mycket och högt vovven har skrikit och försökt komma där ifrån.

Fan, jag kan inte göra något annat just nu än att sitta och svära högt för mig själv. Hade det varit min hund så hade jag antagligen gråtit floder och varit desperat att få reda på vem det är. Min äldsta husky är mitt allt!

Det känns ibland som man vill ha största kökskniven man äger och gå på jakt..*morr*

Alex
0

Men vad f- är det för fel på vissa människor!? Blir ledsen och förbannad och.. Skrikandes

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Pomperipossa
0

Fy f-n vilka j**la idioter det finns!!!!!!!!!!!!!!!

AlbaStiffler
0

Svartmåla nu inte alla samer. Det finns många hundhatare här i sverige och det finns många hundälskande samer som är djurvänner över allt annat. Så det är lite fel att svartmåla dem.

Däremot kan jag gärna själv ta fram sprayburken och svartmåla den person som satt på skotern, vilken jävla skitstövel.

Malin-A
0

ne fy va hemskt.. hur kan man göra nått sånt få? ush…

Wikstr_m
0

#7 nej nu menade jag ju naturligvis inte att dra alla samer över en kam. men 8/10 samer här i kiruna hatar det som inte är deras eget.

kerstinjoh
0

Hörde det på nyheterna och jag upphör aldrig att bli förvånad över den s.k. mänskligheten.

Grymt!

AlbaStiffler
0

#9> Är inte det precis som ortsbefolkningen i allmänhet? Och att du skrev ut siffran 8/10 är ju verkligen att dra samerna över en kam.

Wikstr_m
0

#11 8/10 av samerna.. Inte hmm vad heter det, ickesamer. Det var nu samefolket jag pratar om, inte ickesamerna.

AlbaStiffler
0

#12> Jo jag förstod att det var det du menade. men jag tycker du är ruggit nära gränsen för hets mot folkgrupp… även om det inte är hets så är det iaf lite ogrundat… och lite onödigt… *gillar samer och har starka anknytningar till lappland*

lena1
0

Läste nyss på aftonbladet att dom hade hets-jagat en järv till döds också i ett natur reservat, så jag vill nog dra ALLA som håller på med sådan misshandel oavsett om det gäller tamdjur eller rov över en kam, skulle hemskt gärna vilja möta en sådan person live, men då skulle jag nog sitta fängslad resten av livet, sjukt!!!! är det oavsett vem det än är, och jag blir heligt föbannad ska jag säga!!!

kerstinjoh
0

Möjligheten finns att någon körde på hunden av misstag och skadade hunden så svårt att han/hon körde över den en gång till.

Men att låta hunden ligga kvar utan att kontakta polis är ej försvarbart.

(Om det nu gick till så, lite underligt att halsbandet är borta)

PollyBoffin
0

Låter som riktigt, tvättäkta, smutsigt, äckligt djurplågeri i mina öron! jag avskyr sån't här! Varför är det så svårt att visa empati med andra levande varelser? Fattar de inte att djur känner smärta? Hur kan man ta ett annat liv "för att det var roligt och vi hade inget bättre för oss"!!!! Nej, nu är jag riktigt arg!

AlbaStiffler
0

#14> Jag bor i Uppland och har ryktesvägen hört om folk här som jagat rätt på en av de där vargarna som det var så mycket snack om i press om för några månader sedan. De vargarna som dräpte några hundar. Iaf, ryktet säger att även denna  varg har "tagits omhand om", dvs dödats. Och jag skulle bli förvånad om det skedde från något annat än skoter med bössa. Så det är inte bara i norrland där det finns djurhatare som kör med ojusta metoder. :-(

lena1
0

17, näe det är det inte, i Dalarna är dom ju vansinniga, och hotar folk som inte tycker att vargen ska utrotas, och det finns många flera ställen där det är så, sjuka i huvudet är dom…där vågar ju inte de flesta anmäla heller pgr av represalier som inte går att bevisa…

Wikstr_m
0

Ok, bra det. Men jag är absolut inte emot samer, är bara så besviken på att dom ska förstöra för andra. Inte nu alla samer, men det finns sådana som vill förstöra för andra. Samekulturen är historisk och bra enligt mig, men att vissa gör en hel del för att förstöra blir man ju bara arg på.

Stj3rnfallet
0

#19 Tyvärr finns det allt för många samer som VERKLIGEN hatar alla djur som inte är renar! De gör vad som helst för att bli av med allt som kan tänkas hoppa på en ren! En gång ringde det in en same i radion när de pratade om rovdjur.. Och han tyckte minsann att man skulle utrota var enda rovdjur för att deras renar skulle få vara ifred! Fas så förbannad man blir!
Stackars, stackars hund som blev plågad till döds!! Ibland så blir man ju bara så förbannad!
Som tex förra året (tror jag det var iaf) när de där 2 gråhundarna hade försvunnit och hittades sedan av en privatperson skjutna i skallen efter vägen.. Hm.. Man undrar ju vilka som hade varit i farten! Inte konstigt egentligen att man har sådana fördomar om samer! Deras eget fel.. Var ju en same som gick in på en annan familjs gård och sköt deras hund! Vidrigt när de sjuker så lågt! Om de nu hatar andras djur så himla mkt kan de väl flytta ngn annanstan! Jag blir ju livrädd när Ginza smiter att hon aldrig ska komma tillbaka… Av just den anledningen att samer skjuter andras hundar så fort de får chansen.. Elelr ja, de flesta iaf, man ska ju inte dra alla över en kam!

Wikstr_m
0

#20 Jo så länge det inte är deras egna djur så är dom flesta tyvärr hemska. Men alla är ju inte så, och det är ju skönt. Men visst, om Jack eller Nikita skulle smita nere i Poikki så skulle jag ju få panik. Man vet ju aldrig om dom skulle bli skjutna. Har märkt att här i Kiruna är inte alla samerna allt för trevliga.

Sen om en same skulle skjuta ens djur och man vet 110% att det är just den personen så skyller dom ganska ofta att "odjuret" var på deras renar. Vilket oftast inte är sant.. Men visst finns det ju också icke-samer som också är lika hemska och skjuter en hund/katt m.fl djur som inte är deras egna. Då har dom oftast ursäkten att hunden "anföll", förstörde deras tomt osvosv..

Lotta
0

Det är ju helt horibelt…hur i h-vete kan man göra nå dyligt. Kan det vara möjligt att en människa med vilje kör övet ett djur helt utan vidare….ohhh jag är då upprörd så fick man tag på han skulle jag gladeligen åka dit med bilen och köra över fanskapet Skrikandes

_Anna93
0

så himla hemsk vilken idiot gör någont sådan?! jag fattar inte vad meningen med att göra så är. Nu blev jag riktigt upprörd detta var hemskt (jag börjar till och med att gråta GråterGenerad)

kerstinjoh
0

Det låter som rena rama "Vilda Västern".

Faxlin
0

Tror inte de var så hemska i vilda västern. där fick man i alla fall dö för en kula om man inte passade sig. men att bli överkörd gång på gång av en skoter, låter riktigt vidrigt. Usch kan tänka mig hundens lidande innan han dog.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars