Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1478 ggr
KickanLilja
0

Nån som har en schipperke?

Skulle vara kul att höra lite om de, funderar på att köpa en och vill gärna veta mer!

lena1
0

Jamen en sådan kan nog vara skoj, jag känner tre stycken och dom är pigga och glada jämt, sedan finns det ju mittelspitz som är snarlika dom men inte lika vanliga kanske..

KickanLilja
0

Okey, kan du nämna några speciella egenskaper eller nåt sånt?

lena1
0

på chipperken eller mittelspitzen?

KickanLilja
0

på schipperken

lena1
0

Den är världens minsta fårhund, pigg glad väldigt vaken både som familjehund och snäll med barn…..och den vaktar gärna då de kommer främmande, men det har ju med egenskapen av fårhund att göra, vallningen ;-).

TinaH
0

du väljer mellan många raser, och jag förstår att det är snår.

men det är så många olika rastyper du väljer mellan, vad vill du xakt ha din hund till, och vad har du för planer för din hun?

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

KickanLilja
0

Jag vet, det känns som att gå vilse i en skog av hundar:/

Jag vill ha den främst som familje- sällskapshund. Inte så stor (minst 30 cm), pälslängd spelar ingen roll. Ingen med så mycket jaktinstikt då jag vill kunna ha den lös i skogen när jag rider. Jag vill också ha en hund som inte är så jättehård i huvudet då det blir min första egna hund. Annars har jag inte så mycket krav..

Tack till alla som hjälper mig!

lena1
0

Nästan bättre att du sätter dig och ringer uppfödare med rasen du funderar på ;-)

TinaH
0

har du haft hund förut?
Tänker du träna din hund på någon brukshundsklubb/privat instruktör?

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

KickanLilja
0

Ne, jag har inte haft hund förut, men min sambo har haft en schäfer/rottweiler. Jag skulle gärna vilja gå på valpkurser och sånt med hunden för att få så mycket proffesionell hjälp som möjligt och för att det är roligt!

#8 Har tagit kontakt med några uppfödare nu, tack tack