Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3972 ggr
rebz
0

Tillsammans eller ej?

Hur gör ni som har flera hundar när ni lämnar dom ensamma? Låter ni alla va i samma rum eller skiljer ni dom åt?

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

zoolatri
0

Familjens hundar har alltid varit tillsammans. Har jag varit hos någon med hund eller någon med hund varit hos mig och hundarna kommer överens har vi lämnat dem ihop om vi lämnat dem själva någon stund. Har inte sett någon anledning att sära på hundarna. Men om hundarna inte kommer överrens så bör man ju inte lämna dem utan tillsyn såklart.

Nu har jag två hundar(sedan i fredags) men tanken är ju att de ska hålla varandra sällskap om de stannar hemma medan jag exempelvis åker till affären.

rebz
0

#1 Ok.

Själv delar jag på dom. Då jag hört många historier om hundar som funkat jättebra tillsammans men som plötsligt en dag hamnat i någon sorts konflikt när man varit borta så att den ena skadat den andra och i de allra värsta fall skadat den andra så att de var tvungna att avliva hunden.
Så Sixten får numera vara i vardagsrummet då han tycker om att ligga i soffan när vi inte är hemma. Och Bino som oftast sitter vid dörren och väntar på mig får vara i hallen. Jag tar hellre det säkra före det osäkra. Och de håller ju fortfarande varandra sällskap, trots att de är i olika rum med ett kompostgaller mellan sig.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Hilo]
0

Nej, särar inte på dem..

tsset
0

Tillsammans, alltid. Mina hundar har aldrig varit i konflikt med varandra och löser problem på nästan överdrivet fredligt vis(ska vi byta ben? Du får de upptuggade så du kan bita av bättre med dina gamla tänder, och jag får det nya du har så jag får tugga upp det åt dig). Men så är de ju av raser som ska klara av andra hundar i arbete och annars också. Så det är väl ett resultat av gott avelsarbete…

LinaK
0

Tillsammans om vi nu lämnar dom vilket händer väldigt sällan.
Tror dom skulle känna sig otrygga om man särade på dom då dom alltid är tillsammans.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vattnadal
0

Vi har vissa som inte gillar varandra, och de är aldrig tillsammans obevakat, men det handlar om grabbarna som haft för många dispyter och en tik som kan vara lurig med andra tikar.

Våra bor med sällskap i hundgårdarna, och flyttas om så att ingen behöver gå ensam, vid behov. Hundar har stora behov av sällskap av andra hundar, så ensamma ska de aldrig behöva vara (utom Vidar då, som envist vägrar vara i hundgård när han inte kan följa med, han är ensam i huset istället)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Maja2
0

Alltid tillsammans

Marie80
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra hundar är alltid tillsammans, både när vi är hemma och när vi är borta…

Helenaaa
0

samma som de flesta :) alltid tillsammans

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Fridaaaa
0

hade aldrig lämnat 3 tikar eller fler i samma rum, då det kan bli slagsmål, hört många som har kommit hem och hittat sina hundar blodiga eller döda. Hade inte heller lämnat 2 hanar ihop. Möjligen en kastrerad hane och en tik eller en steriliserad tik med hane:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

tillsammans då våra går bra ihop inget trassel alls, ser man dok viss spänning tycker jag man ska ha dom isär kanske med en grind eller dörr.