Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 3938 ggr
Zabina
0

Nu är jag taggad!

Nu är jag riktigt taggad för att på allvar börja träna Lion på hur man hälsar på besökare! Det har varit så mycket vi har fått jobba med så detta har kommit lite i skymundan, men nu så! Glad

Har skrivit ihop en fin liten skylt och satt på dörren, för mitt största problem har nog egentligen varit människorna som kommer och som tydligen inte hör vad man säger. Lion sköter sig oftast riktigt bra så länge besökerna gör som de blivit tillsagda. Men ack så svårt det har varit att få endel att förstå att de inte får hälsa på honom när han är ööööverlycklig, studsande och tjutande Tungan ute

Jag hoppas att detta är tydligt nog;

Vi tränar just nu våran hund på att hälsar lugnt på människor som besöker oss, därför kan det ta en stund innan vi öppnar och vi ber er att inte ge hunden någon uppmärksamhet innan vi sagt att det är okej. Vänligen repektera detta!

Vad tror ni? Glad

LinaK
0

Det låter som en smart lösning Glad Med lapp på dörren alltså.
Bra tips till mig som har hundar som också blir glada om vi får besök (från folk vi känner, främlingar blir utskällda)
Försöker också få dom lugna innan dom ska hälsa.
Lycka till med träningen, berätta gärna hur det går Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Yezz-an]
0

Toppen!

Den skylten skulle du börja producera och sälja via djuraffärer  Glad

Gör den vändbar. Så när hunden är färdigtränad använder man baksidan. "Här bor en glad hund. Ge inte hunden någon uppmärksamhet förrän vi har sagt till. Vänligen respektera detta"

Fridaaaa
0

Bra tycker jag :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Jag tränar lite med en kompis vars hund är vaktig och den andre är som din blir överlycklig. Så här ringer man på o går in o sätter sig struntar blankt i hundarna går framot så ett tips är skaffa ett par träningskompisar :) Men smart att ha skylt det ska jag tipsa henne med om Flört

Zabina
0

#1 Visst är det roligt med glada hundar! Tack och lycka till du också med dina glada hundar!

#2 Haha, smart! Kanske skulle kunna bli rik på kuppen Tungan ute Och bra idé att göra en vändbar, för även när han blivit duktig så kan det ju lätt vända igen om besökarna stimmar upp honom!

#4 Ja, det är nog en bra idé. Vi har inte jättemycket besök, kanske ett par gånger i veckan. Så jag ska nog anlita min kära mor några veckor framöver, då borde det gå ganska snabbt att lära den lille krabaten!

[Forest]
0

5 vi är nu 4 st är stadiga besökare som är aktiva med detta. Har du nån mer än din mor så be dom komma på träning samt en kopp kaffe eller te :) Jag var själv först sen har vi ökat ut antalet

Zabina
0

#5 Javisst, det finns fler jag ska fråga! Hur har det funkat med din kompis träning då? Hur beter sig hundarna är någon kommer? Ni kör på "ignorera-tekniken" alltså?

Jag ska få Lion till att sitta och vänta tills besökarna klätt av sig och kommit in, sen får han hälsa. Han kan redan endel av detta, i alla fall vet han vad som gäller egentligen. När någon kommer in kan han slänga sig ner på golvet, för han vet att chansen är ganska stor att han blir klappad Flört Me ibland tar känslorna över och det blir ett fasligt liv här hemma!