Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2942 ggr
puuush
0

Kan man göra något?

*Redigerat av twinkime*

Hej!

I närheten av där jag bor, bor en överviktig man med sin överviktiga dotter och en hund. Den hunden är bara i trädgården och får aldrig gå ut på promenader.

När jag går förbi dem med min hund, och deras hund är ute, så gnyr den hunden och min hund springer där ifrån. Hon klarar inte av att vara med den hunden.

Finns det något man kan göra för den här hunden? Jag tycker så otroligt synd om den.

Chippers
0

*Redigerat av Twinkime*

Vad har fetma med att göra att dom inte går ut med sin hund? Som om alla överviktiga bara sitter inne och aldrig rastar sina hundar?

Är du helt säker på att ägarna aldrig går ut med hunden?
Går du förbi ofta där? Är hunden ute i trädgården dygnet runt?

Det du kan göra är ju att knacka på och fråga om du får hälsa på hunden, busa med den och sen kan du fråga lite ytligt om dom tränar något, vad hunden gillar att göra m.m. Kanske efter några gånger fråga om du får ta med hunden ut en sväng? Och efter säga att h*n verkligen tyckte att det var kul att gå i skogen, leka t.ex? Då kanske dom får sig en tankeställare? :)

[jakke94]
0

#1 hade någon knackat på min dörr och frågat om dens hund får leka med mina hundar i trädgården, hade jag undrat vad det var för stolpskott Flört

Men kanske funkar, jag vet inte men jag hade inte släppt in en okänd människa och hund in till mina hundar :)

Chippers
0

#1 Huh? Vad blev redigerat? Kan inte se något… :S 

#2 Jag tänkte utan hunden. Att hon går förbi, kanske ser hunden i trädgården, knackar på om hon får klappa. Hennes hund gillar uppenbarligen inte den hunden så att ta med hennes egna hund är nog inte så smart då.

[jakke94]
0

#3 förlåt, då missförstod jag :)

Chippers
0

#1 Jaha, men… varför ändrade du till "överviktiga" istället för feta? Och varför bara på andra meningen?

[jakke94]
0

#5 nu är inte jag twinkietime, men kan tänka mig att det är för att överviktig låter trevligare än fet Oskyldig

[Yezz-an]
0

Tycker att #1 hade bra förslag Glad

Jag mitt nöt skulle säkert ha släppt in en främling och tyckt att det var trevligt med besök för min hund  Skrattande