Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3365 ggr
Juuliia
0

MIsshandel

Hur kanman verkligen misshandlahundar ? Man får skuldkänslor för hundar kan ju inte säga emot liksom nuttisar stackarn. Såg en kvinna hennes hund fick inte kissa och hon sparka och så men någon hade sett det här så ringde personen till polisen och så tog en annan familj om hunden ;) vilket var bra !!

SaraC
0

Ja, det kan man undra.. Fegt och förkastligt är det!

Tur att det löste sig så bra med den hunden du såg!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Trin
0

Jag förstår verkligen inte heller hur man kan misshandla/slå på en hund eller vilket djur som helst.

Speciellt de som använder våld som uppfostrings teknik ! Då lyder ju hunden ägaren på grund av rädsla. Inte konstigt att hunden gör allt man säger till den.

Uppfostringen ska ju vara kul och föra hund och ägare närmare varann.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

lsoderberg
0

när jag var i turkiet med min familj så va vi på stranden också va de två killar och drog i hunden till vattnet. hunden hade ju panik och ville inte dit med då slog dom den och drog ut den i vattnet och slog den :( men en till svensk som va där och gick fram och skällde ut killarna också gick dom upp ur vattnet. :(

Karmatarerskanise
0

Nä, djurmisshandel är och förblir något som är utanför mitt förstånd! Likaså barnmisshandel.

Att misshandla något så försvarlöst, ja det är ofattbart.

Det är tur det finns människor med hjärtat på rätt plats, som gör allt för att hjälpa till!'

Och människor med sådan civilcurage som i #0 får alla applåder av mig!

lsoderberg
0

#4 tycker som dej! dom som slår barn och djur ska skjutas! elr alla som misshandlar !

Maja2
0

Ogillar starkt misshandel överhuvudtaget.

[Mharya]
0

Usch det är hemskt med misshandel. För några år sedan var jag ute med min hund och passerade två kärringar, ren ut sagt, som gick med varsin hund. När ena hunden började dra emot mig och min hund, inte jätte mycket ut bara lite sådär som hundar kan göra, sparkar den ena till hunden hårt i magen så det verkligen smockar till och skriker på den. Den andra kärringen bara flinar. Ångrar så fruktansvärt mycket att jag inte reagerade mer än jag gjorde, vågade inte säga till dem eftersom dem har två stora damer med stora hundar och jag bara en liten flicka med en liten spets.

Hemskt att man kan göra sådant!

EmmaVarg
0

#3  hör inte till detta ämnet, men hur vet du att det var en svensk som sa till dom -.

Juuliia
0

Jag förstår mig verkligen inte på mig sånt :(

JossanH
0

Jag har sett människor som inte kan hantera djur utan att bli frusterade och rent ut sagt så hårdhänta att det lutar åt misshandel.. Det som gör mig mest förtvivlad är när dom låter duktiga och seriösa över telefon, diskussion eller över internet när verkligheten är en annan.
Det är riktigt lågt. Att misshandla djur borde jämställas med att misshandla människor- steget där emellan är inte stort!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Forest]
0

jag har sett mycket hundar,hästar,kor mm Jag mår illa av att veta om att djuren lever ett liv i slag o inte kan vara trygga. Jag har anmält allt jag sett, och det har även funnits "spår" efter slagen Gråter Några har polien samt andra  koll på, andra har mist sina djur helt och endel har sparkats från sitt jobb pga åkt fast. Stå på er allt ni ser och kan ni ta bevis genom enkelt filma dom med mobilkamran. Själv anser jag att man lätt kan se på en hund om de har blivit slagna av personen som blir anmäld men utan påtagna bevis är det svårt för polisen.