Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 5200 ggr
[countess]
0

Tik med löptik

Har ju väntat på att min sheltie ska gå in i löpen eftersom hon var så sen hon är 13 månader och har precis slutat löpa nu när min poijkväns hund gick in i löpen . Då började min hund betee sig som en hanhund med henne ni vet så där hoppandes flörtandes osv Vad beror det på brukar dom göra så? Har nämligen aldrig varit med om det!

Zebben
0

Det är rent sexuellt. Ingen fara, men jag personligen bryter när tikar gör så. De får gå och lägga sig i varsin bädd.

[countess]
0

Okej vad skönt att höra . Vart ju fundersam när jag aldrig har sett det tidigare :P

[Forest]
0

Menar du att hon rider och uppmuntrar lite? Det har jag märkt med, jag säger ifrån ridandet :P

[countess]
0

nä hon rider inte direkt utan bjuder upp till lek och står på stället och krafsar med alla ben ni vet när hanhundar har kissat så krafsar dom med benen för att utge doft typ hoppar runt och ja jag vette tusan vad hon håller på med , dock gjorde hanen likadant när vi parade ena min pojkväns hund förra året,

[Yezz-an]
1

Ett vanligt beteende, inget konstigt alls Glad Jag brukar bryta.

[Forest]
0

4 aha nja det har jag inte märkt av. Glad Men jag tror är normalt vet ju många tikar som kissar mer som hanar under löp med så de markerar så doften sprider sig mer :)

[Yezz-an]
0

Jaa, du har så rätt så  Glad Min lilla tik pinkar var femte meter typ, när hon löper. Jag blir så trött på henne. När kompisar tittar irriterat på mig, så brukar jag ursäkta mig och säga att hon har gjort ett könsbyte och pinkar lika ofta som en hane nu  Skrattande

Emaljoh4
0

Min hund markerar också mer när hon löper *hon löper nu*.. Men bara på bajs. Alltså där nån hund har bajsat markerar hon. Tungan ute

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
0

Hon kanske tycker att hon ska sprida sin ljuvliga doft över det illa luktande bajset? Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
0

#9 hahaha!! Skrattande Så kanske det är! Tungan ute

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

pippa__
0

Mina flickor är likadana. Jag bryter inget beteende, ser ingen anledning till det.