Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 6089 ggr
LeS-
0

Jason :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ville bara berätta hur glad och lycklig jag känner mig som fått äran att få träffa denna underbara hund som nu blivit min!
Han har en underbar personlighet och är väldigt tillgiven men även full av bus Skrattande
Han kommer från en organisation här i Budapest som heter Budadogs och hittades övergiven på gatan av några norska studenter.

Vad tror ni han har för raser i sig?

LeS-
0

bild på hela Jason :)

LeS-
0

Kan man vara sötare?

Fridaaaa
0

Syns inga bilder:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeS-
0

haha ok, får fixa det då!

Fridaaaa
0

Nu syns dem:)supersöt! Ser ut som att den har bordecollie och labbe i sig :) Och någon mer ras:D

Binajis
0

Jag tror definitivt att han har vinthund i sig. Huvudet är väldigt vinthundsaktigt, och färgen skulle kunna vara podenco eller liknande. Border Collie skulle jag också kunna gissa på :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

LeS-
0

ursäkta, jag e liite dålig på vinthundar…är det dom som är smala?

Jag kan tänka mig att han har border collie med kanske viszla??

Binajis
0

Yes, eller ja… jag brukar kalla de muskulösa och smidiga Flört

Viszla pga färgen? Det är ju knappast omöjligt :) Tycker dock att han har något för nätt huvud för att vara viszla, men blandat med annan ras så varför inte :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Noa-Nisse
0

jag tänker korthårig collie, bordercollie och nån vinthund :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Michaela-N
0

Bara jag som tycker tollare?

Emaljoh4
0

#10 Tänkte skriva det, om man kollar på färgen/täcknngen så. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
0

Jag tycker att han är lite lik en Trollare!
Och han påminner om en Ungersk kompis Viszla faktist så det är mycket möjligt och någon sorts Border collie eller liknande är mycker, mycket möjligt det också. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

LeS-
0

Jo tollare har jag inte tänkt på! Mycket möjligt att han har det i sig…men är inte vinthundar lite för smala? Han är smal och så men inte som en vinthund tycker jag :)

På tal om smal, han kom till mig väldigt väldigt smal..man kan känna alla hans kotor väldigt tydligt och även revbenen känns. Jag vet att de ska kunna kännas men jag menar att hade han varit korthårig hade dom synts. Man känner bäckenben osv…
Vad hade ni rekommenderat att de för foder? Valpfoder? Extra tillskott? Olja?
Han är även okastrerad och jag har funderat på att kastrera honom men vet inte om det är nödvändigt eftersom han är så pass lugn, än sålänge har han inte ryckt ihop med någon annan hane. Men tänkte när tikar börjar löpa kanske det blir ett helvete att ha en hane bland dom…

vad tycker ni?

Vosjes
0

Angående vikt upp gång vet jag inte - jag hade nog matat med antigen ett bra vanligt foder med lite tillskott eller kanske ett valpfoder?

Jag tycker att du ska kastrera honom då du förmodligen inte ska avla på honom… Glad

LeS-
0

#14 nej ingen avel på honom inte! hade ju varit lite konstigt att rädda en hund från gatan och sedan avla på honom…Så det lutar nog åt kastrering!

Vosjes
0

Precis det jag tänkte på men man vet ju aldrig med folk men dåså, då tycker jag i alla fall att du ska kastrera honom… Glad

LinaK
0

Vilken jätte fin hund! Otroligt vacker Glad

Jag tycker han har lite collie ansikte, tollare och border collie. Men det är ju omöjligt att veta, man kan bara spekulera Flört Vilket också kan vara kul. Men han är jätte fin!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karmatarerskanise
0

VAcker hund :)

LeS-
0

tack så mycket alla! Ja jag tycker också att han är otroligt vacker.

Vad tycker ni om royal canin maten? nåt att satsa på?

Vosjes
0

Jag har bara dåliga erfarenheter av Royal Canin men där emot kan jag rekomendera Eukanuba och Orijen - dom två foderna har jag rätt bra erfarenheter av.

Glad

LeS-
0

Jaså? Vad e det för dåliga erfarenheter du har av RC?

Denna kommentar har tagits bort.
Vosjes
0

Dåliga magar, dåliga reaktioner, matvägran hundar och katter som spyr upp allt foder även fast vi vant in dom otroligt försiktigt.

Nu vet jag inte om hundfoder men kattfodret är ingenting att skryta om då det innehåller en hel del saker som inte behövs som mycket spannmåls produkter osv och jag har ju inte matat mina hundar med Royal Canin på över 15 år så kanske har det blivit bättre nu för tiden.

LeS-
0

#21 Har två katter hemma me..och jag håller med om att RC kattmat inte e nån höjdare, så som du säger innehåller det för mkt spannmål osv….men hundmaten däremot har jag inte så stor koll på.

Jag snackade med en veterinär här som brukade köpa in Eukanuba, han slutade med det eftersom enligt honom fanns det studier på att hundar växer för snabbt av maten och som följd får de ledproblem bla…men det är inget jag har källa till.
Kan fråga honom om jag kan se dessa studier, hade varit intressant!

Men orijen rekommenderade han faktiskt.

Vosjes
0

Växer för snabbt av maten och får ledproblem? Det har jag då aldrig hört… Ja fråga du honom för jag är väldigt intresserad av den studien Förvånad
Orijen kan jag rekomendera till både hund och katt!

Glad

Fridaaaa
0

#24 Det har dem sagt om andra foder med :) inte enbart eukanuba

Michaela-N
0

#24 Det där tror jag inte på ;)

LeS-
0

men om man tänker att valpfoder egentligen innehåller extra mycket fett och tillskott för att de ska växa bra. Jag menar, naturligt finns ju inget som heter valpmat? Eller är jag helt ute o cyklar med mig tanke?

Inte är det så att valpar i naturen får en speciell kost, de äter väl samma sak som de vuxna gör?

Vosjes
0

De får ju mjölk från mamman men utöver det är det väl samma kost.
Det är en annan anledning till varför jag föredrar Orijen i alla fall kattmaten finns det bara en sort alltså ingen kattunge mat….

LeS-
0

Jag tänkte mer, valpar efter avvänjing. Då får de ingen mjölk.

Ok, jag gav orijen till en av mina katter innan…men han blev jättedålig i magen av den..jättesynd! Så när vi byte till nåt annat blev det bra igen..antagligen fisken i orijen som han inte tålde..för det innehåller fisk? om jag inte minns helt galet?

Fridaaaa
0

På stora raser avråder dem att ge valpfoder för att de oftast växer för fort och kan få bla ledproblem :)

[jakke94]
0

tycker huvudet påminner om en collie :) och sen kan han nog ha border collie och tollare i sig också :)

LeS-
0

ahh se där, bra info #31

Vosjes
0

Jo jag kan tyvärr inte mata en av mina kissar med Orijen just för att han är överkänslig för fisk - jätte synd!
Men Eukanuba fungerar fast jag matar inte mina katter med torrfoder utan blötmat nu för tiden.

Glad

Jaha, det har jag aldrig hört förut men det kan stämma!

Förvånad