Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 587 ggr
Alex
0

Koppar och ben

Okej, knepig rubrik men..:P

Mexx brukarslicka på en "koppartunna" vi har i köket, för att sen lägga sig ner på stället och slicka sig på benen.. Sen slickar han på tunnan igen och sen på benen.. Nån som vet varför han gör så?

Jag har funderat på om det kan vara så att koppar har nån god smak, men det förklarar ju inte slickandet på benen efteråt..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Wikstr_m
0

Koppar smakar väl järn?

Alex
0

Jag vet faktiskt inte, har aldrig smakat. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Varför har du inte det då…man ska smaka på allt som hunden smakar på ;)

lena1
0

haha vilken ide Alex, men kan det vara så här att som 1 sade det smakar ju järn och det känns kyligt att smaka på det, kan det vara därför kanske som han slickar sig sedan….låter kanske mysko men men…Flört

Alex
0

Haha nej tack. :P

Men han gillar faktiskt att slicka på alla sorters kedjor och så.. Fast bara efter att han slickar på koppartunnan som han slickar benen efteråt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

#4 Jo det har jag funderat på också. Men tänkte att det kanske fanns nån vettig anledning.. Varför jag nu tror nåt sånt om min knäppie. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Hihi ibland vet man varken ut eller in med deras ideer, fast kommer man på det så är det oftast en mycket logisk förklaring, det gäller ju bara att komma på det först, och det är ju vi tvåbeningar sämre på ;-).

Faxlin
0

#3: Usch vad äckligt. Allvarligt, hundars delikattesser är:

Hundskit
Kattskit
Hästskit
Bajsblöjor

Smaka på den du Lotta. Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Är du förvånad Alex? Det är ju en knäppie!Oskyldig

Alfons är också aningen knäpp. Han är bedrövlig när jag smörjt in mig med någon hudlotion. Slickar o slickar! Vet i 17 varför o det spelar ingen roll om jag byter sort. Samma slickande!

lena1
0

8, långnäsa Åsa (skojar)Skrattande min collies har faktiskt aldrig käkat något av detRäcka ut tunganyorken däremot fick man hålla efter :-)))))))

Lotta
0

Blääää Åsa Faxlin…usch jag mår illa bara jag tänker på det, Skorpan var en pest på vårana. Hon hittade alla gamla katt skitar…vilken delikatess, och jag lovar det har räckt hela året om jag inte stoppat henne Förvånad

kerstinjoh
0

Äldsta dotterns "Råttan" äter precis allt äckligt, tycker också att kattskit är mums.

Dottern blev så äcklad av det att hon satte munkorg på henne då hon var i trädgården. Hihi, inte klokt! Men hon slapp den ganska omgående!Skrattande

Lotta
0

Urk det är så äckligt…nu har jag ju tur för Skorpan gillar inte att pussas, annars har det nog blivit munkorg Skrattande