Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7545 ggr
SaraC
0

Hundkiss

Spinner vidare på "bajstråden" Flört

Hur resonerar ni om vart hunden får kissa?

Här är det en del som stör sig på att det är hundkiss "överallt", det syns ju så väl under vintern och det är då det hörs kommentarer om det.

Jag låter min hund kissa på samma ställen som på sommaren. Inte på föremål/byggnader och inte på folks tomter i princip.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Ja tänker samma som dig. Jag menar kisset finns ju där även på sommaren Tungan ute Bara att det inte syns.

Mina hundar får inte kissa på husväggar blandannat.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Maja2
0

Låter inte mina hundar kissa på andras tomter eller saker (brevlådor mm)

LinaK
0

Nej brevlådor är inte heller jätte trevligt, vissa staket känns inte heller rätt.

[Yezz-an]
0

Jag håller med er. Har inget att tillägga egentligen  Glad

Ville väl bara skriva för att synas i tråden Flört

Vosjes
0

Jag låter mina hundar kissa vart de vill men de kissar inte på typ hus, bänkar och sånt heller…

Jag blir så förbannad på en av mina grannar som klagade på mig och förklarade att jag skulle moppa upp kisset efter min tik för det är äckligt att plaska runt i hundkiss - hon kissade mellan gräsmattan och rabatten på allmänt område.

Men hennes hanhund får gå och kissa på alla bänkar i hela området. Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

LinaK
0

#5 Men det är ju skillnad på folk och folk vet du väl Flört

Karmatarerskanise
0

Får inte kissa på staket, brevlådor, elskåp, andras rabatter, bilar och definitivt inte på människor ;) Såg faktiskt det hända en gång!

[Forest]
0

har tik o de är markbundna kissare. Ofta kissar dom i snö men nu har barmark kommit fram så då kissar dom helst där.

men jag är ofta promenadmatte åt en hane. Han får inte kissa överallt, inte stolpar,brevlådor,staket osv natursaker får man kissa på och men har raststräcka resten går vi, bajsa får han givet göra vid behov Flört

Noa-Nisse
0

#7 haha, faktiskt så kissade min familj pudelhane på en instruktörs ben en gång när jag tränade agility! han hade aldrig gjort något sådant förr! han var ca 6 år då. jag blev helt till mig av förvånan :O

min är ju en tik så hon kissar bara på gräsmattor, aldrig asvalt, rabatter eller grusväg.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Karmatarerskanise
0

#9 Hahaha, det måste ha varit pinsamt :P

Noa-Nisse
0

#10 ja det kan man minst sagt säga!! usch… man vet inte om man ska skratta eller gråta  Tungan ute

Medarbetare på Hundar.ifokus

Isnona
0

De får kissa precis på samma ställen som på sommaren här också, lite överallt med andra ord ;). De får dock aldrig kissa på bilar, hus eller privat område/egendom.

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[Empisen]
0

Hugo får kissa i stort sätt vart han vill, efter kastreringen markerar han ingenting & det är väldigt skönt. Han kissar oftast i "sittande" stil direkt när han kommer på en gräsmatta/snön. När han väl lyfter på benet (händer ibland) så är det oftast mot en stolpe eller ett träd.

Men om jag haft en hane som markerade lite sådär överallt så skulle han inte få kissa på vad som helst, självklart Tungan ute

fidojunior
0

Mina får kissa nästan överallt förutom på privata områden eller staket, brevlådor till villor. De brukar nästan alltid kissa på saker som står upp oftast träd, sällan mitt på marken. Plastpåsar och annat skräp ute gillar dem att kissa på också, ibland även bajs haha, även kundvagnar som folk slänger lite överallt men brukar inte låta dem.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg