Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 6824 ggr
missemel
0

i-click?

Vad är det för skilnad på en vanlig klicker och en "i-click" om det nu heter så. Om det ens är någon skilnad Flört

Labolina_73
0

ja det är skillnad, en I-click är mera utåtståednde knapp på så att säga,, så att man lätt kan ha tex vantar på sej när man ska använda den,

jag har hört både för och nackdelar med den, många tycker att den "klickar" alldeles för tyst.

//Linda

[Yezz-an]
0

Både klicker och i-click är klicker.

Precis som en personbil och skåpbil är båda motorfordon.

Om man använder ordet klicker så menar man vilken klicker som helst. Men använder man ordet i-clicker, så brukar syfta till Karen Pryors designade klicker.

Chalin3
0

Fördelen med en sådan är att man slipper fastna med tummen i den.

Jag lyckas alltid klämma fast tummen melan höljet och blecket…. :(

missemel
0

oK! :D  Får ta o skaffa en sån till nästa vinter så man kan träna ute Glad

MoaW
0

med den kan man också klicka på många olika sätt, man måste inte trycka med ett finger. tex. med foten, eller handflatan

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

tovvi
0

i-clickern är perfekt som sagt med vantar.
och jag tycker det är ett otroligt mer behagligt klickljud i den än en vanlig klicker som har ett väldigt distinkt ljud, obehagligt högt för en del hundar.
Tror inte en klicker kan klicka för tyst om inte hunden har hörselproblem..

MoaW
0

#6 men ju tystare ju lättare brukar knappen vara. På dom tystare brukar det vara väldigt lätt att komma åt den när man egentligen inte ska. Men det är väl en smaksak Flört

[Yezz-an]
0

Vet flera som tycker att i-click är för tyst att använda utomhus. Jag antar att dom då inte suttit i en öde skog och tränat, utan någonstans där det är mer ljud omkring.

tovvi
0

#7 ju lättare knapp desto snabbare klickare blir man ju också isåfall, om man inte behöver "ta i" lika mycket ;) 

#8 okej, ja de låter väl troligt förstås.. Men tror ändå inte att det är några problem för hunden att höra den :)

MoaW
0

#9 nja det beror väl på hur hårt man klickar Flört dock har jag en klicker jag inte ens kan använda för knappen är så seg Tungan ute jag föredrar dom som är lite mittemellan, så att man inte "klickar fel" såfort man kommer åt knappen litegran, men inte så seg att man måste ta i Tungan ute lagom är bäst! xD

tovvi
0

haha ja det är ju sant!
ja, har nog aldrig varit med om någon jättelätt-tryckt klicker,
skulle tro att den jag kör me är nåt mellanting då och den funkar superbra iaf :)
men ja, hellre för lätt än för seg så man inte missar viktiga tillfällen :p

MoaW
0

nu har inte jag någon i-click men har provat, och jag tyckte dom hade okej knapp och ljud. men så har jag en i-click liknande (likadan knapp) som man spänner fast på fingret, och den är hopplös :O låter inte mer än en bläckpenna, och klickar jämnt när den inte ska… nu har jag lärt mig att testa knappen på innan jag köper Tungan ute

ot - vilka diskussioner man kan ha om klick-ljud xD

tovvi
0

haha okej. ja är nog inte helt fel att testa först, hehe.

haha ja verkligen! :p

tovvi
0

haha okej. ja är nog inte helt fel att testa först, hehe.

haha ja verkligen! :p

[Yezz-an]
0

Jo, men det är just det som en del har upplevt. Att hunden inte hört klicket när dom varit ute. Och då pratar jag ändå om väl inklickade hundar som förstår klickerträning och duktiga hundägare som är vana med klickermetoden. Så tänk på i vilken miljö du kommer att använda klickern. Ska du stå på motorvägen och klickerträna hunden så är inte i-clickern kanske så bra  Flört

[Yezz-an]
0

Min favvoinstruktör använder i-clickern inne och har en som är mer högljudd ute  Glad

Själv tycker jag i-clickern är skön och har ett behagligt klickljud. Men ändå äger jag ingen  Skrattande

När jag har någon ny hund som är ljudkänslig och som ska klickas in så brukar jag lägga klickern i något tyg. Kökshandduk, tröjärmen, vanten eller liknande. När hunden sen fattat att klickern är hundens bästa kompis, då kan man använda som vanligt utan tyg som ljudskydd.

fettmedkevlar
0

Jo I-clicken har lägre ljud, tycker själv den är behaglig att använda inomhus.

Utomhus använder jag TC clicker, den har ett högre och "snärtigare" ljud tycker jag.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Noa-Nisse
0

jag har bara använt mig av i-klicker. tycker den är mindre klumpig faktiskt. jag har haft min i snart 6 år ^^ snacka om kvalitet ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus