OT. Glömsk matte.. Lite dåligt samvete
Gick upp klockan sex i morse för att hinna gå till min fadderskola (några kilometer). Jag och Eros gick dit och jag lämnade Eros hos mormor.
Var på teater med barnen och sedan åkte jag och några andra elever/lärare på en föreläsning i stan. Tre timmar där och så bussen tillbaka till Domnarvet igen. Hem till mormor och hämtade Eros. Gick hem och lämnade Eros och mamma kom och hämtade mig och vi åkte iväg och handlade.
När jag kom tillbaka hem från affären och Eros kommer springande som vanligt ser jag att han har kopplet och selen på sig…
Nog för att man haft en jobbig dag och var jättetrött, men ändå.. Hur kan man glömma det?
Det värsta var att min första tanke var; vem har varit/är här och har satt på honom de där?….. 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Haha ja tänk så man kan klanta sig ibland, men Eros var ju glad när du kom tillbaka i alla fall och det var ju det bästa.
En gång när jag hade mina bägge collies, så skulle jag ut med båda samtidigt först för att sedan lämna hem gammelmannen, och ta en social promenad med Snodden ner på stan, så när jag kom innanför dörren så lät jag halsbandet sitta kvar på Snodden en stund innan jag skulle gå, och glad i hågen gjorde jag mig i ordning för våran tur, och sätter på honom gammelmannens halsband, och kommer inte på det förrän jag är halv vägs ner på stan och skulle rätta till halsbandet, Snodden tittade lite konstigt på mig när jag tog av honom det ena kan jag säga :-))))))
Ja de va ju tur jag inte var borta så länge. Tyckte synd om honom som fått lov att gå runt med och försöka ligga bekvämt med de där..
Haha, va skönt! Jag är inte den enda glömska matten iaf.
Näe långt därifrån kan jag säga :-)))
Nej, de är väl så. Men man känner ju sig ganska dum ibland :)
Hihi vad han ska ha funderat över varför du lämnade honom med allt på..^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ehh ja han förstod nog inte riktigt vad mamma höll på med.. Blir lite blodpudding ikväll ;)

haha, men han var riktigt mentalt förberedd för en promenad i alla fall. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jo han hade haft lite tid att ladda upp!
Det där låter som nått jag skulle klara av galant, man är väl en virrpanna =) Många har man förgyllt dagen för, men det bjuder jag på 
Ja jag med Lotta.. Har kalendrar, listor och lappar överallt.. Undrar lite hur de ska bli när jag blir ännu äldre 
du är inte den ända som är glöms.. jag höll på att glömma Lusse utanför affären en gång
då känner man sig dum.. =/

haha, Malin, jag glömde våran schnauser utan för affären en gång. Kom på det sex timmar senare. Då satt han kvar utanför affären blöt och elendig. De som hade affären hade försökt få in honom genom att muta med korv, men det hade inte fungerat för dem. Så han satt snällt där ute. Ska tilläggas att han var okopplad och satt enbart på min befallning stanna :-)
Audiatur et altera pars
hahaha 6 timmar.. oj nä då behöver jag inte känna mig dum att jag nästan glömde Lusse =D hahaha
Åh va skönt att höra att man inte är värst! ;)

Nepp, misstänker att jag är värst tyvärr. Men jag bjussar på det. Och jag vart förlåten av Nappe i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
jadå.. hunden överlevde ju o fick en massa frisk luft =D
Ja kan tänka mig att han blev glad när du kom! :) Haha
Min pappa glömde mig och min syster på dagis när vi var små ;) Fröken fick ringa hem..
Vi lyckades lasta in de stora hundarna i bilen utan problem. Men när vi hade kommit en bit säger Hanna; Tog vi med Råttan (taxen)??
Inte var hon med inte!! Men hon satt snällt på trappan o väntade.
Nämen Åsa då..:P Stackars voffe.. Fast det värsta känns ju som att det skulle vara vad de i affären hade trott om en.. "Hej, jag är en jättebra hundägare.. Jag råkar bara glömma bort min hund ibland.."
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jodå, visst är jag också en jättebra hundägare.
Stackars Bosse blev utstängd på balkongen en gång. Oj vad söt han var när han satt där nästan vit av snö.
haha o vi pratar om hur vi kan stå ut med våra dregglande,pipande,skällande, o klappa massa konstiga saker o torka kiss så händerna blöder.. men stackars hundar hur står dom ut med oss =D hehehe

Japp jag är en jättebra hundägare. Jag glömmer dem ju bara ibland. 
Jag tror de på affären inte såg så snett på mig i alla fall, de var mest imponerad att han satt kvar där utan koppel när jag gick ifrån honom och att han sedan vägrade komma med dem in trotts ösregn och korvmutningar. ;-)
Audiatur et altera pars
#22 Haha jo det är sant. :) Hade väl kanske vart värre om han gnällandes och ynklig hade gått till dem och vart jätteglad för att få kärlek och värme..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#23: Ja då hade säkerligen inställning till mig eller åtminstone min mamma varit en annan. Jag var ju trotts allt inte så gammal, så jag kanske kan skylla på det. Eller inte, jag visste faktiskt hur jag tog ansvar över en hund, så åldern var lågt att skylla på.
Audiatur et altera pars
Hehe..lapar har jag överallt…på jobbet brukar dom kalla mig lappfia när jag alltid säger att jag måste skriva upp det =)