skaffa vovve
Hejsan på er! Jag har redan två underbara vovvar här hemma , men både jag och mamma känner för att skaffa en lite större ras som jag ska ta hand om då jag ska börja på ett hund gymnasium och ska då alltså alltid ha med mig vovven . Jag har funderat på en labrador ? Hunden ska vara ganska aktiv , alltså gilla långa promenader o agillity men även gilla mysiga hemma kvällar ;P Och jag har hört att labben är en bra vovve för sådant . Vad tror ni skulle passa oss?
MVH Elin
Kan inte Labbe vara lite för lat kanske? Tidigare har jag inte direkt sett på labbe som en lat hund. Men då en granne har en ung labbe som är något bland det slöaste i hundväg som jag har sett, så tror jag nu att labbe kan vara lite väl slött att jobba med.
Å andra sidan, så kan ju grannens labbe tillhöra en av dom labbar som inte fick med sig den aktiva genen 
#1: Här har grannen en jaktlabbe, piggare och gladare hund får men leta efter. Hon och min hane kan leka i timmar och bara springa runt, runt. Önskar jag hade hälften så mycket energi. :)
#1 Din granne kanske har en utställningssort?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#2, #3
Vad dum jag är
Hade inte en tanke på jaktlabbe. Jag tänkte automatiskt på en övergödd utställningsvariant 
Va?! Är det en labbe som ligger bredvid katten???
#6 nee de e min lille Algot ;P världens lataste vovve ,
MVH Elin
#6 Hahahaha, det hade varit en snygg labbe det 
#7, #8
Jag tyckte det var en mycket märklig labbe 

Jag har aldrig sett en labbe som lat,, isåfall Golden dom är ju betydligt latare,,
//Linda
#10 Har aldrig träffat en lat golden heller :) Men utställningslabbe är lite "slöare" än jaktlabbe men det är ju rätt naturligt att en jaktlabbe behöver mer energi :D
Men labbe låter som ett bra alternativ, är en ras som passar till det mesta, och är inte lat heller (det är individuellt) :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du väljer labbe, var noga med höfter och armbågar. För rasen kan ju ha problem med det
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Du har inte funderat på flatcoated retriever? Om det är just någon retrieverras du är ute efter så kanske det är ett alternativ. Min uppfattning är att de är piggare och mer alerta än Labben…Men jag kan ha helt fel, har inte haft någon retriever själv men träffat ganska många.
Kul med hundgymnasium! Önskar det hade funnits när jag gick!
Jag e inne på vilken hund som helst egentligen , men jag har fastnat för labbe :P
MVH Elin
#13 Håller nog med dig lite där, att flatten är lite piggare och alertare:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.