Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 4924 ggr
Jenniii
0

Ensamhetsträning!

Jag söker tips på hur ni gjorde då ni ensamhetstränade er hund.

Har fått en del tips redan, men vet inte hur jag skafortsätta eller byat riktning..

AnneN
1

Här har jag skrivit en artikel med exempel på hur man kan träna hunden att vara ensam.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jenniii
0

Tack. en underbar artikel, den ska jag läsa och använda mig av.

Men en liten lustig sak är att vår tränare rekommenderade oss att köpa en bur att ha vår hund idå vi inte va hemma eftersom hon är ganska orolig av sig.
o jag hade ingen aning om att de va förbjudet. Och eftersom vi inte kommit igång med ensamhetsträningen har vi inte använt buren alls.

Men får man aldrig ha en hund i bur eller är det bara då den är ensam? För vi hade en liten fundering på att låta vår hund börja sova i den eftersom min sambo går upp mitt i natten för o jobba o då vaknar hunden o vill busa o tar lång tid innan hon varvar ner.
ska tillägga att hon håller sig hela natten, vaken kissar eller bajsar förens på morgonen. Och hon är drygt 6 månader..

Emaljoh4
0

Jag tror hunden får vara i bur bara man inte stänger dörren?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

AnneN
0

Enda gånger det är tillåtet att ha hund i stängd bur är vid transport och tävling/träning, men aldrig i hemmet.

Däremot får man har buren öppen så de själva kan välja om de vill vara där eller ej.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Precis som anne skriver så får man inte ha hunden i bur i hemmet om buren är stängd. Men att ha den öppen gör inget.

Jenniii
0

Toppen, hade inte tänkt stänga den. mer för att hon e trygg i sin bur.
Tänkte flytta in o ha den jämte sängen.