Hur ofta klipper ni klorna?
Jag vet flera av mina vänner som inte klipper klorna på sina hundar särskilt ofta. Själv klipper jag klorna 1 gång/vecka.
Mina hundars klor växer fort. Två av mina 'dagbarn' har också klor som växer som ogräs. Sen så har jag två till vars klor inte verkar växa alls.
Har någon använt http://www.youtube.com/watch?v=GZeiq8NuMa4 ?
Varför lyckas jag inte göra länkar som man klickar på?
Jag skriver in länken, markerar, klickar på bilden för länk.
Allt ser rätt ut, men när jag gjort inlägget så funkar det inte att klicka 
Jag klipper Hugos en gång i veckan, han har jätte små, fina klor. Började redan med det när han var 8 veckor.. 
#1 Jag har fixat det åt dig nu, men det du måste göra när du lägger in en länk är att först klistra in texten dit du vill länka som i detta fallet då youtube: Din youtube länk! markera sedan texten och tryck på Infoga länk som du finner i textverktygsfältet (där du fetmarker texten osv) där kopierar du in länken dit du vill länka. haha lite luddigt svar av mig kanske, men jag hoppas du förstår
Jag klipper klorna 2-3 gånger i månaden, beroende på hur ofta det behövs såklart
Vet flera som använt produkten du länkat till och många verkar gilla den.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag försöker komma ihåg att klippa en gång i veckan ungefär.. Men ibland när jag jobbar massa dagar i sträck glömmer jag det och han får lång klor :/
Jag klipper klorna med ungefär en veckas intervall. Nu under vintern känns det som att jag får klippa oftare, tror inte klorna slits lika mycket nu på snö och is.
Jag klipper oftast min hunds klor varje vecka, ibland kan jag glömma bort så det blir varannan.
Jag klipper kanske 1 gång i månaden, lite oftare på vintern. Han sliter dem bra själv, bak behöver jag inte klippa alls när det är barmark.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag klipper Hilmas klor 1-2 gånger i veckan. Hon har ganska långa klor så jag behöver klippa ofta för att få dom kortare :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
1 gång i veckan tycker de växer som tusan men kanske beror på vintern…
1 gång i veckan. Men jag vågar inte klippa så mycket, blöder ju så om man kommer åt pulpan :P

Jag klipper Lions klor ca 2-4 gånger i månaden på vintern. På sommaren behöver jag nästan inte klippa alls, men brukar göra det lite ändå för att han inte ska "glömma bort" att det är ett måste! =)
Kan man generalisera och säga att smårasiga hundars klor växer fortare än hos större raser?
Är det någon som filar klon efter att ni har klippt? Vad för fil använder ni i så fall? Människofil eller speciell fil avsedd för djur?
Mina hundars klor växer inte så snabbt så jag kollar dem bara ibland och klipper när jag tycker att det behövs så det blir kanske varannan vecka eller mer.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg

Jag försöker klippa 1 gång i veckan.
Är nojjig över att klippa pulpan.. och även om jag klipper så ofta så drar sig inte pulpan tillbaka, och Nadja har till största del svarta klor, så 1 gång var eller varannan månad går hon till veterinären och då klipper de rejält runt pulpan för att försöka få den till att dra sig tillbaka. 
Jag har tre hundar, En av dem klipper jag klorna på en gång i veckan, de andra två var fjortonde dag.
Varje vecka och ibland oftare, passar på när dem är trötta och halvsover :D
Jag har föresten en sån paw grej, som slipar ner klorna. Den är väldigt seg och det tar lång tid tills man ser någon skillnad, men min hund som skriker när jag försöker klippa hennes klor är inte alls rädd för den. Så jag både klipper och filar på henne :)
Klipper klorna när det behövs.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#12 Jag har en ganska liten hund, 10 kg och 39 cm.
Har aldrig använt någon fil.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#12 Nja, jag tycker inte det är nån speciell skillnad på stor och liten hund. Vissa växer dom fort på och vissa inte :)
Jag har oxå en pedi paw, men den gillar inte olle så använder den sällan. Annars tycker jag det är smart med att fila ner, då kommer man så nära pulpan det går utan att det börjar blöda. Eftersom jag är kass på att klippa klor :p
På min mops använder jag en fil eftersom han hatar klotången. Filar varannan vecka, det brukar oftast räcka.
Min grand danois köpte vi för en vecka sedan och har inte klippt hans klor än. Hans förra ägare berättade att när han var liten klippte dom av hela klon inklusive pulpa (gräsligt, jag vet) och därför växer dom knappt alls. Tydligen så en del gör i tyskland, där han kommer ifrån..
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
har haft våran hund 1 månad nu och har fortfarande inte lyckats klippa klorna….
(han är jätte rädd för klosaxen) har till o med varit hos veterinären med honom och inte ens de gick och vi var 3st som höll fast han :(
På Zingo (valpen) försöker vi klippa klorna så ofta som möjligt, och klipper bara lite åt gången. Vi klipper hans klor ca 1 gång i veckan. Festis klor klipper vi varnannan vecka. :)
#21 Usch vad hemskt! Varför gör man så? Så att man ska slippa klippa klorna i fortsättningen eller? 
Delfis klor klipps minst 1 gång i veckan. Dom växer som ogräs. Bellas räcker med var 2-3 vecka. Tudors tror jag att jag har klippt en gång på 2½ år. O kan inte minnas att behovet var så stort då heller. Han sliter själv på dom.
Bra att jag såg den här tråden, för nu ska jag ut i köket och klippa klor :P hah. Glömmer det så lätt.
Sixten gillade inte alls att man rörde hans tassar när han var valp. Nu har jag hållit på och tränat honom så nu går det jättebra. Och det är rätt lätt att klippa hans klor då alla utom 2 st är ljusa. Det är så roligt efter att jag klippt dom, då kan han "smyga", för det låter inte alls när han går. Så rätts vad det är står han bakom en och glor, lite läskigt ibland :P heh.
Bino är lite svårare med, han är ju så liten och tycker det är lite obehagligt, han vill inte alls sitta still (det var lättare när han var mindre då klippte jag dom när han sov). Men vi tränar på att slappna av och ta det lugnt, så det går framåt. På honom "vågar" jag inte klippa alls för mycket så det låter oftast fortfarande när han går efter att jag klipp dom.
Jag brukar försöka komma ihåg att klippa deras klor så ofta det går. Men det blir oftast varannan vecka.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#23: Ja, antagligen. Dom behöver ju fortfarande klippas, men dom växer tydligen vääldigt långsamt. Fattar inte varför man gör så, som om man inte kan offra de 5-10 minuterna i veckan/varannan vecka.. :/
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
klenods klor växer som ogräs! tur att hennes bästa kompis heter klosax! jag har gett henne massvis med godis till henne när vi klipper klor och även bara när jag tar fram den!
skulle hon få bestämma så klipper vi klorna varje dag helst 2 gånger ;) för "godis e gott" hehe!
jag brukar klippa dem 1 gång i veckan ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har också en sån där klotång-älskande jycke 
Nu är ju inte hon den lättflörtade typen vad det gäller godis. Men en stunds klappande på magen, liggande i knät och annat kelande i samband med kloklippning tackar hon inte nej till.

#28 visst är det härligt!
Min mamma och pappas hund är helt tvärtom. honom får man ha munkorg på och vippa in i ett lakan för han blir helt till. han försöker bita och ha ihjäl klosaxen! han är en dvärgpudel men jag kan säga att det känns att man lever om han råkar bita en när han fösöker mörda saxen ;)
En kompis gjorde misstaget att inte träna in kloklippningen rätt från början. Så du kan ju tänka dig hur det nu ser ut med en fullvuxen Can Corso som anser att klotången är värsta fienden.

Numera åker hon till veterinär och söver honom för att kunna få klorna klippta
Stackare…. både hunden och ägaren…
#30! aj aj aj! ja usch stackars både hund och ägare och dyrt i längden!
jag hade med klosaxen i alla positiva lägen för jag ville verkligen inte ha en stor hund (grand danois) som hatar kloklippning som mamma & pappas hund! då jag vet hur jobbigt det verkligen är att ha en antikloklippningshund ;P
Jag gick en hanteringskurs där en hund tyckte att beröring av tassar och tittande i mun och öron var obehagligt.
Höll man i tassen (inte ens särskilt hårt) så skrek hunden. Lyfte man på örat så vred den och vände på sig febrilt och försökte sticka.
Ägarna berättade hur jobbigt dom hade de dom gångerna dom behövt besöka veterinär. Vilket var ganska ofta då dom inte kunde sköta hunden hemma med kloklippning, öronrens och sådant.
Jag led verkligen med dom. Man såg verkligen hur uppgivna ägarna var. I 7 år hade dom haft det lika jobbigt.
I början var ägarna nästan rädda för att ens försöka, så kursledaren visade små, små steg i taget. Men just den kursledaren är så tålmodig och duktig på att förklara, så inte ens en gammal hane på 7 år sätter sig på tvären 
Det tog bara två kurstillfällen (och träning hemma) så var hunden som förbytt 
Med andra ord är det ännu en gång bevisat att "det går lära gamlar hundar sitta" 
#32, den frasen "det går inte att lära gamla hundar att sitta" förstår inte hur den kom till :P alla som har hund vet ju att den inte stämmer ^^ den borde istället vara "det går inte att lära gamla hundar att inte sitta" ;P tycker det stämmer bättre hehe

Jag klipper klorna vid behov, under vinterhalvåret blir det dock oftare just för att de inte slits lika mkt då. =)
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Jag klipper klorna 1gg i evckan dá jag gilalr att hálla klorna korta dá det är mycket mer praktiskt.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html