Portugisisk vattenhund?
Någon som har en sådan? Eller varit i kontakt med rasen? Förmodligen skaffar vi oss en liten portisvalp till sommaren, ska bli så kul!
Oj vad spännande Gratulerar till tillökningen i familjen. Tror ni kommer fá mycket trevligt med en liten familjemedlem till. Mycket jobb med valp men samtidigt helt fantastiskt underbart!
Portugisisk Vattenhundrna som jag har träffat har varit väldigt framát och nyfikna. Hoppat som smá studsbollar i luften och varit väldigt energifulla. Vad jag har hört om rasen ár att det lätt kan bli uppstressade/nervösa. och ibland lite osákra pá nya människor.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Mina kusiner jar en Potugisisk vattenhund och den är helt underbar! Dom kunde ha den lös i en förort till Stockholm när den bara var 4-5månader och det har dom fortfarande! :) Den lyssnar och vill gärna lära sej saker men samtidigt leka och busa så himla mycke! Väldigt nyfikna och framåt! :)
Tack så mycket! Det låter ju jättebra, ska bli så roligt ja!
Har också hört att de kan vara lite osäkra på nya människor, eller rent av lite ointresserade, men det varierar ju säkert från individ till individ. Och den lösa delen är viktig för oss så vi hoppas att vi kan träna vår blivande portis till att vara just lös och komma på inkallning.
Tack för svar! :)