Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3027 ggr
Kickan90
0

tips på Foder

Jag ska byta foder på mina hundar och vill ha ett bra foder.
Vill inte ge dom så mycket att äta men att dom ska få i sig så mycket näring som möjlig i fodret.

Känner att vissa foder vi provar ska dom äta massoor utav och jag vill hitta en mindre mängd fast med all näring i om ni förstårTungan ute

Vad har ni för erfarenheter?
Vilka märken skulle ni rekomendera?

Jag lägger gärna ut lite mer pengar på ett bra foder som jag kan ge i mindre mängd än billigare foder där dom ska äta oerhört mycket…

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Yezz-an]
0

Jag har bl.a prövat Royal Canin, Eukanuba, Robur m.fl.

Jag har fastnat för Eukanuba. Tycker det är väääldigt drygt om man jämför med många.

Ett av mina 'dagbarn' äter Pedigree hos sin matte och Eukanuba hos mig. Matte lassar upp mer än dubbelt av det. Dom veckor som 'dagbarnet' ätit alla mål hos mig och fått mindre portioner, så har han ändå hållt sig mätt. Matte är nöjd med hans vikt, päls, kvalitet på bajs.

Jag tycker också att Eukanuba har så många olika att välja mellan, så man kan alltid hitta det som passar bra till sin hund.

Trots detta så använder jag Standart till Schäfern, men det beror på att han fått eksem av alla andra foder. Vågar inte sätta honom på Eukanuba nu när vi hittat ett foder som fungerar.

Så mitt tips blir Eukanuba  Glad

Kickan90
0

tack så mkt =)
ska komma ihåg alla tips och skriva ner dom när vi ska ut och kolla efter ett annat foder nästa vecka :P

hade tänkt ge dom torrfoder och blötfoder, men blötfodret vet jag redan ett bra som fungerar utmärkt men det som är bra med torrfodret är att jag kan ta med de när vi ska bort samt att de tar bort plack osv =)

Medarbetare på

Emaljoh4
0

#2 Menar du färskfoder? För blötfoder är inte färskfoder Tungan ute

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Maja2
0

Jag rekommenderar Orijen eller acana pga att det inte innehåller några stora mängder spannmål

Kickan90
0

#3 haha nu tänkte jag helt fel xD
menade färskfoder ;P

#4 okej, har en fråga nu Orijen är inte det egentligen till för allergihundar. mina hundar har ingen allergi och fick höra att om man gav ett allergifoder så fattades de några ämnen.

Medarbetare på

toodiloo
0

Jag gillar magnussons, annars ska ju precept och purina vara bra foder..