Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4110 ggr
dalmatinern-aki
0

Hjälp.....

Hej jag skulle vilja gå hundagisutbildning Ej INTENSIV

vet inte vart jag ska vända mig. Vill gå en seriös utbildning Priset spelar ingen roll

Och helst i Sthlm

är de någon som vet vart jag kan vända mig…

Mvh Anna

twinkime
0

Hejsan vad trevligt att du vill gá hunddagisutbildningen. Här finns lite tips om olika platser där man kan gá utbildningen:

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

dalmatinern-aki
0

Åååh va underbart tack så mycket….

God fortsättning…

Zebben
0

rekommenderar starkt att gå utbildning hos HUNDutbildningsgruppen! De har väldigt bra utbildningar och jag har gått mina där.

rebz
0

#3 Har du någon länk till dom? Är också intresserad.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Zebben
0
Scully
0

Om du kan tänka dig att läsa på distans så finns det en via Sunderby folkhögskola.

Jag har gått den kursen och den var väldigt givande och tycker den var lagom längd på oxå Glad

rebz
0

#6 Jag har själv funderat på att söka den + en till så att jag läser på heltid. Är den kursen svår? :P

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Scully
0

#7 Nej den är inte svår alls. Det är väldigt länge sedan jag satt i skolbänken, men gick hur bra som helst Glad. Finns en del som kombinerar den med hundsjukvården som dom har, men den är däremot mkt svårare.

rebz
0

#8 Okej, jag pluggar på distans via komvux just nu och funderar på att söka till hunddagisutbildningen på Sunderby i höst. Och har då funderat på att kombinera den med hundsjukvården..
Har du läst hundsjukvården också?

dalmatinern-aki
0

Sunderby verkar lovande synd bara att den är på distans för jag klarar inte av distaskurser tyvär :( men sen såg jag att den va på 1 år??? ska man värkligen behöva gå 1 år för hundagisutbildning, då blir man väll hundinstruktör???

Ps tack för alla fina tips kom gjärna med fler…..

rebz
0

#10 Synd att du inte klarar distanskurser :/. Det är på ett år men man läser på halvtid. Så om det skulle gå att läsa den på heltid skulle det ju bara ta 6 mån.

dalmatinern-aki
0

aaaa ok kanske ska ta mig i kragen trots allt vi får se

tack igen…..

Scully
0

#9 Nej jag vågade inte ta den oxå då det är länge sedan jag "satt i skolbänken" Glad. Men vet flera som gått båda kurserna. Hundsjukvården är ju på två år och de som går nu är inne på sitt andra år. Så det börjar en ny grupp nu till hösten. Det är många som söker dessa kurser, så råder om att söka i tid och kontakta även kursledaren och prata med henne.

#10 Hundskötarutbilningen är väldigt bred och därav så länge och som rebz skrev så är den ju bara på halvtid.
Jag har lärt mig väldigt mycket av den kursen iaf.

dalmatinern-aki
0

tack för alla tips men jag undrar.

Har kollat på lite olika kurser nu men alla kostar olika??? och skillnaden är rätt stor

allt från 5000 till 15000

kanske lika bra att ringa runt o fråga????

destroyed
0

går det att ta och dra ned på utbildningstiden ännu mer?

[Yezz-an]
0

Nu minns jag inte vem som hade hunddagisutbildning på 3 månader (eller om det var 2). Men jag vet att det finns.

Bara kolla runt  Skrattande

destroyed
0

det var inte riktigt så jag menade:) Jag går via arbetsförmedligen på jobbgarantin och då får man inte lov att plugga mer än 25%

[Yezz-an]
0

Ahaa. Då förstår jag.

Ring runt och förklara läget. Du kanske kan få göra din utbildning mer utdragen  Glad

Jag tror att det är lättast att få dra tiden på en distansutbildning.

Vet att det finns en distansutbildning i Skogås.

http://www.aurorahundtjanst.se/HUNDDAGISUTBILDNING2010distans.pdf

Fridaaaa
0

#17 varför inte plugga heltid? Då får du ju studiebidrag =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

destroyed
0

nja studielån medtanke på min ålder.. och jag har inte lust med att ha lån:P

Fridaaaa
0

#20 Man behöver inte ta lån (man får bara ta lån när man fyllt 20). Man får runt 3000 kr utan lån =)

Scully
0

#17 Du behöver inte meddela AF att du går kursen, alltså om du tänkt den i Sunderbyn. Det finns många som läser den på "fritiden" och tar du inget studiebidrag så är det ju verkligen inget de kan kolla upp. I verkligheten så pluggar du inte 50% på den kursen och genom att man läser på distans så kan du ju plugga precis då du känner för det Glad

Fridaaaa
0

#22 Man är skyldig att säga till om man pluggar under dagtid till af =) (var på möte där i tisdags och pratade om att plugga vidare)

[Yezz-an]
0

#22, #23

Jag har funderat på det där med att läsa på distans (även läsa kurs på plats).

Jag vet inte om jag klarar av att plugga. Det var så många år sen sist.

Jag vill inte plugga för att jag känner 'det här vill jag och det kommer bli min stora karriär där jag tjänar massor av stålar'.

Det handlar mer om att 'det här tycker jag verkar intressant och kul, men jag vet inte om jag någonsin kommer använda mig utav utbildningen'.

Därför känns det inte rätt att meddela FK eller AF. För jag är redo att bryta mina kurser om FK eller AF har något bättre att komma med.

Ska man verkligen behöva anmäla sitt kursdeltagande då till AF eller FK?

Scully
0

#23 Ja men läser man på distans så finns det ju inga fasta tider Flört.

#24 Du får ju läsa kurser på din fritid utan att behöva anmäla det, men då måste du ju stå under arbetsmarknadens förfogande den % du har nu.

[Yezz-an]
0

Tack  Glad

Nu är jag anmäld till en givande fritidssysselsättning som jag själv kan avbryta om FK eller AF behöver ha mig till sitt förfogande  Flört