Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 691 ggr
ingrid
0

En påminnelse

Har idag varit till veterinären med min gamla tik. Hon har hostat upp vatten i en vecka ungefär. Fasan har varit att det skall vara cancer, då både hennes mamma och mormor inte blev mer än 10 år  pga cancer.   ( Hon är den sista efter min förra tik som vi hämtade från skottland när jag var 12 år.)

Sessan lider sen tidigare av kronisk bronkit och den blir akut lite då och då det vet jag, men hon har varit sämre än hon brukar. De röntgade lungerna på henne idag och de såg bättre ut än i höstas!!! Dock hade hon fått akut bronkit igen men penicillin i 10 dagar så försvinner den.

Så lättad att jag höll på att börja gråta inne hos vetten. Med så fina lungor och hjärta och slemhinnor lever hon säkert i flera år till :) Men det var en stark påminnelse om att njuta av mina underbara gamla tik så mkt jag bara kan för tyvärr är ju tiden begränsad.

Faxlin
0

Ja, man får en påminnelse ibland om att vi har våran lycka i hop med våra vänner på lånad tid. och det är viktigt att vi inte glömmer det utan njuter av den tid vi faktiskt har ihop.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad skönt att höra, det är så hemskt när man går ovisshet. För hur det är så är det ju en familjemedlem. Pussa nosen från mig och Skorpan