Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 7262 ggr
mahre
0

ny här

Hej

Jag är mahre och jag är ny på hundar. den 3/2 ska jag åka till GbG och hämta våran nya valp.

En grand danios som ska heta skrymer.

Det betyder storväxt på forn nordiska

lilldiezel
0

hej, välkommen hit !
Vilket passande namn på den "lille" Glad
Har du bild?

[Forest]
0

Välkommen hit. Tufft namn ni valde :) och grattis till bli med valp. Hoppas du bjuder på bilder på "lillen" :)

cillisw
0

Välkommen! Skrattande

LinaK
0

Vad kul! Välkommen hit och lycka till med din nya valp Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
0

Välkommen hit! Vad underbart med en grandis! Perfekt namn Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Noa-Nisse
0

Välkommen! du har helt enkelt valt världens underbaraste ras (;
vad är det för en liten bebbe? hane tik? färg?

berätta allt!! min GD är nu 14 mån och jag har bara positiva saker att säga om rasen :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fridaaaa
0

Välkommen hit :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zoolatri
0

Jag gillar verkligen namnvalet!

Välkommen! Och lycka till med valpen:)

rebz
0

Hej och välkommen :)!
Var inte rädd för att fråga om råd, många här kan komma med bra råd eller tips :) så fråga på bara och kom med dina åsikter och synpunkter i trådar. Alltid roligt med nya människor här :)!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

mahre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Tack för bemötandet.

Skrymer kommer den 3/2 och då är han 8 veckor. han är ljus och har "fel färg" !!! Heter det merle?  då jag inte kunde bry mig mindre om vilken färg han har, då han inte ska ställas ut slog vi till när vi hörde att ingen vill ha honom.. Förvånad Rynkar på näsan han som är så söt
Jag frågade på kenneln hur det skulle bli om man tog valp på honom? och det var tillåtet. så jag blir lite konfys över det hela. Men men sådana är ju lagarna.

Jag är så glad va… det pirrar i hela mig. en helt ny liten varelse som vi får kalla familje medlem. Hoppas mina kissar kommer över honom så småningom Skrattande Glad

tack för att ni gillade namnet.Vi ville ha ett namn som inte sitter på varenda hund, Så Vi satt här och slog på jättar ur nordisk mytologi och jättar i sagor, så när vi hittade detta sa vi båda JA det blir det..

Jag kommer säkert att ha en massa frågor.

jag har inte haft hund på många år. och då hade jag en risenzshuser (felstavat kanske )
och dom är lite kniviga. det sägs att GD är lite lättare.
Min Sambo har haft en GD men det var för snart 20 år sedan.
Jag ska låna min unges fina kamera, så jag kan föreviga valp perioden, då den ändå i jämförelse går fort.

tack igen för värmen

mahre

[Forest]
0

10 han var söt o rund :)

[Vargnatt-]
0

#10 Men gud vilken sötnos! Kyss

Noa-Nisse
0

#10 oj vilken söt en :D ja jag tror det kallas merle, eller feltecknad harlekin?! äsch skit samma han är ju urgullig i sina blåååååaa ögon!

ja GD är väldigt lätt att ha och göra med, absolut ingen svår ras.

Min GD's motto i livet "Efter en hård dag av vilande är det skönt att luta sig tillbaka och sova" för de är riktiga mysiga soffpotatisar ^^

Fridaaaa
0

#10 nej gud vad söt:D

lilldiezel
0

åh vad fin! Har aldrig sett den teckningen på en GD förut, väldigt vacker :)

mahre
0

Tack alla snälla…

jag bara går här och väntar och väntar ….. suck vad tiden går långsamt när man väntar..

localoca
0

13# tycker du att en gd är en bra första hund?

min halvsyster har skaffat en men hon har bara en massa problem. ena sekunden vet hon inte vad hon ska göra, nästa vet hon allt och problemet är löst…. största problemet är att hunden är skygg och det är tydligen något som är vanligt hos gd vad jag hört?

hon är som jag uppvuxen med hund men de har inte gjrot något med dem utan varit familjehund

ts- grattis till att bli med valp! du kommer säkert få en massa negativt, men ta då till dej det som du tycker är viktigt och strunta i det andra, det finns dessvärre besservissrar överrallt!

han är jättesöt! han är lika mycket värd som alla andra fast han inte har "rätt" färg

[jakke94]
0

#17 den är lättare än en riesen iaf. 
har träffat några fåtal grandisar som inte varit roliga i tempramentet men dem flesta har varit väldigt trevliga :)

Fridaaaa
0

#17 gd är ingen problemras, så ja jag tycker i alla fall att det är en bra första hund, det är ju individuellt, inte rasen (jo vissa men vissa inte). Och bara för att dinhalvsyster hade det behöver ju denna inte bli det, din syster hade kanske mindre kunskaper än TS eller så var det något annat:)

[jakke94]
0

Välkommen förresten! :)

Noa-Nisse
0

#17, "det finns dessvärre besservisser överallt" Obestämd tråkigta att du behöver skriva så, bättre att TS får en egen uppfattning själv.

Ja jag tycker att GD är en bra förstahund, den kräver väldigt lite och är kända för att vara lugna och bra med människor, speciellt barn och andra djur. sen dess storlek är ju inget bara charmigt och inget hinder tycker jag iallafall :)

mahre
0

Jag vet att det finns duktigt folk överallt. Jag är medelålders och varit med förr. Visst blir man ledsen om man får skit, men man måste försöka rycka på axlarna och ta det med en nypa salt.

Detta blir inte en första hund, men det blir ett djur som jag inte haft på länge.. 
Jag har två katter och min underbara ödla har lämnat mig för ett år sedan.
Jag jobbade på kennel när jag var ung. och på en hund frissa

Det ska nog ordna sig..

Jag kommer att fråga massor antagligen och jag kommer att använda det som känns rätt för mig..

Jag uppskattar alla inlägg. Jag har ju glömt en massa.

Alla råd är välkomna

kram

localoca
0

Till er som svarat mej: tack :) dock verkar det som om hennes hund är helt tvärtemot er beskrivning

22# jag förstår att du skaffade hund igen :D som längst har jag varit utan hund i 5 år! hatade det :D:D det är alltid bra med lite kunskaper innan!

och som 21# säger, de har en viss charm trots sin storlek :)

LinaK
0

#23 Det finns ju alltid undantag inom alla raser Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

mahre
0

23 #

Tack för uppmuntran.

Jag har varit utan hund lite längre än så, men nu väntar jag så jag blir gråhårig i förvägSkrattande
min sista hund var en risen och hon var sån knähund. Men hon vad oxå en gudagåva.. Fullständigt underbar.
Det ska bli roligt med ny ras och nytt kön..

Kramar alla, för nu är så gulliga med mig

Noa-Nisse
0

dagarna brukar gå väldigt sakta! ;P typ i snigeltakt! du måste ta massa foto sen och visa oss :)

kram!