Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 1277 ggr
Linda
0

Lös hund i Humlegården!

I dag var jag och barnen på väg för shopping till stureplan och på vägen dit hemifrån passerar vi Humlegården, vi stannar och tittar på en liten spetts som springer lös och leker med alla förbi paserande hundar.

-Jag noterar att jag tycker att det öär underligt hur de kan låta hunden få springa lös..

-Vi fortsätter och hunden springer före oss då vi inser att han är herrelös och springer rätt ut i stureplans trafiken!!!!

-Jag bromsar barnvagnen och springer för att hejda bilarna (galning, jag vet..höll på bli själv överkört!)

-Folk rusar fram och ger mig utskällning för att jag låter "min" hund springa lös!

-Jag försöker förklara medan jag försöker fånga in den stressade och rädda hunden som vänder och springer in mot humlegården i gen..

-En dam som hört min förklaring säger att hon ska försöka klara upp situationen, ta hand om hunden, tillkalla någon så att jag kunde gå tillbaka till barnen.

Jag möter min kompis snabbt vid Biblioteksgatan sedan återvänder vi för att se hur det gick men då var hunden borta.

-Någon som hört något?

-Han/Hon var tvåfärgad (gul och vit av spets blandnings typ med halsband, såg välskött ut och av mellan hundsstl..

/Orolig..

lena1
0

Men vilken skräck upplevelseFörvånad

[helenal]
0

ja va hemskt.. men bra att du iaf försökt… vissa hade igonerat

Malin-A
0

ja bra gjort att iaf försöka göra något.. hoppas d ordnade sig för hunden..

Linda
0

#2 Ingen reagerade ju knappt..Så konstigt!

Pratade med hundstallet förut och de sa att de får in jätte ofta hundar som springer i trafiken:(

[helenal]
0

va jobbigt.. de hade inte fått in den?

Linda
0

Ingen aning, jagl etade ju runt när jag återkom bara ca 10 min senare..

-Hoppas att hussen eller matten kom eller nått..

-Jätte konstigt.., dessutom kan jag inte sluta oroa mig..typiskt mig:/

Faxlin
0

Usch, vad hemskt. Hoppas du får veta vad som hänt. att gå i ovisshet är inte skojigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Usch vilken chock…både för hunden och dig, bra att hoppas ägaren hittade den =)