Rastips, mindre raser!
Mamma är sugen på en mindre, korthårig/ickefällande hund.
Några tips?
Nu vill jag bara att ni skriver upp dem ni kommer och tänka på, inte dem kräver si och så och inga frågor om vad jag ska ha hunden till utan bara rent päls/storleksmässigt.
Tack på förhand!
Dvärgpischer :)
Ska kika närmare på rasen, tack för tipset :)
boston terrier
dvärgpinscher
Fransk bulldog
Jack russell
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alla raser som nämnts fäller väl, liksom de flesta (alla?) korthåriga hundar?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Frågar efter korthårig eller ickefällande 
Håller med #4, svårt att hitta en korthårig hund som inte fäller. Det är ju dessutom individuellt. Terrier Brasileiro?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ja, då blev det lite tydligare! Bichonraserna och Pudel finns ju också i så fall. Samt Lhasa apso, Shih tzu och en hel hög små terriers. Chihuahua, Chinese crested..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
tycekr 7 gav bra förslag.
En fråga hur mycket tid har hon för aktervera hunden?
#9 Det är jag som kommer aktivera den och det blir samma aktivering som Diezel, sen kommer hon ju följa med på prommisar ibland men det kommer ju mestadels vara "min" hund.
Schnauser? Eller hur det stavas..
De fäller väl inte och är korthårig? De rycks väl?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
bichon havanais/frisé. russkiy toy(fäller lite) nån nakenhund..

Jag föreslår också russkiy toy 
Yorkshireterrier! Långhårig, men fäller inte.
#11 Det har inget med att göra att man trimmar den, vår Fia trimmades med fällde ändå kopiösa mängder med hår varje dag…
Chinese crested dog :) (Kinesisk nakehund)
Gärna lite "tuffare", då min blandis gärna leker
Tack för alla tips!
En Jappe kanske? De är dock långhåriga, men fäller i princip knappt något, en gång om året ungefär om det är en hane du ska ha :). Behöver inte alls mycket pälsvård, trots att det ser ut som det :P
Mycket hund i litet format och den är "tuffare" än de ser ut ;P
Har själv en blandis, som är dalmatin/bordercollie. Och ja, min Jappe är väl nästan den som ska leka helatiden och hoppar upp och biter och morrar och smyger på blandisen och attackerar :P hah. Men de händer att de leker rätt hårt liksom. Och trots att den ena är större än den andra är det inga problem alls.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Barbichon-raserna. Fäller inte, finns i olika storlekar. Havanais och Löwchen kan bli upp till åtta kg har jag för mig… och Maltesern är minst.
Bichon frisé
Bichon havanais
Bolognese
Coton de Tuléar
Löwchen
Malteser
#18 Har funderat på Jappe, men dem fäller väl året om? Vet du hur det funkar med allergiker?
Är sugen på en samojed men är för stor, så Jappe är väl närmast om jag vill ha en i litet format ;)
#20 Vet en som har en "jappe" och den fäller en del.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
20 jag säger jappe med mycket tevlig glad ras och ne den fäller inte så mycket, kräver lite pälsvård med iaf de jag känner.
#20 Nej det fäller inte året om. Hanarna fäller ungefär en gång om året, men då är det ju mycket päls som ska av. I övrigt märks det knappt. Min lille har fällt all sin valppäls nu och om jag tar en "nypa" i hans päls kanske jag får med 1 hårstrå liksom. Så de fäller väldigt väldigt lite.
Sen hur mycket hunden fäller beror ju också på vilket foder de får. Vår store fäller jäkligt mycket, men så testade vi Eukanuba och då fällde han inte mycket alls.
Ja Japansk Spets funkar med en del allergiker vad jag har hört. Men som sagt, hur "immun" man är mot vissa raser är ju individuellt.
Ja, jappen ser ut som en mini-samojed nästan. Många har trott att han är en samojed :P. Men de valparna är ju nästan lika stor som han är nu (då är han ändå 7 mån :P hah).
#22 Ja, Jappen är en toppen ras :) (min drömras som jag har lyckan att äntligen äga :))
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se