Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 836 ggr
kerstinjoh
0

Hund bet 1-åring.

Nu har det hänt - igen. Hund bet familjens ettåring.

Stora rubriker i tidningarna?

Nej, jag tror inte det kommer att skriva ett endaste ord. Det var nämligen ingen s.k. kamphund som bet.

Där föll genast nyhetsvärdet.

Underlig värld vi lever i!

Malin-A
0

ja folk blir ju bitna av hundar varje dag ju.. men d står inte.. =/

SaraC
0

Eros son Sarek bet Adrian 1 år häromdan. Det var iof inte meningen, han skulle ta ett ben.. Men hade det varit samma sak med en annan ras så vem vet…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Det är så sjukt nått annat kan man inte säga. Och som sagt vad är det för hundvärld vi lever i …

lena1
0

DEt där jäkla media!!! det är banne mig den största boven till ramaskrii om vissa raser men inte vissaLedsen

TinaH
0

kerstin…..

hade du väntat dig det?? Oskyldig

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Zebben
0

Men det är ju inte riktigt media som är "bovar" i detta. Det blinkar ju liksom inte en röd lampa i journalistlyan när det händer hundolyckor. Det är ju allmänheten som ringer in och talar om vad som hänt. Det har ju faktiskt hänt några gånger att det är "snälla" hundraser som attackerat kamphundar och fått feta rubriker.

Då har ju "kamphunds" ägarna ringt media och talar om att deras små älsklingar blivit attackerade och rejält bitna av bla en mellanpudel och en papillon vet jag.

Lotta
0

Man kan ju fråga sig vad barnet gjorde, förmodligen trängde den hunden på nått sätt. Kan ju aldrig tänka mig att den bara flög på barnet. Och sedan måste man ju fråga sig vart var förräldrarna…hmmm inte nära barnet och hunden tydligen…

lena1
0

Jag förstår hur du tänker Zebben, men här håller jag inte med dig riktigt, visst blinkar en röd lampa hos media om det gäller en ras som pitt bull amstaff, och förr rottis och pincher, även om det har funnits (snälla) raser som också har gjort något så blåses det inte upp på samma sätt som dom gör med raser som från början får dras med dåligt rykte, det är i alla fall min åsikt…sedan är det ju upp till var och en att ha en egen.

Och för många herrens år sedan då Lassie syndromet fanns så var det till och med collie som media blåste upp så, och det lever ju fortafarande kvar hos många människor, man kan ju få frågan att du!? är det inte collie som är sådan där Lassie hund dom ska väl vara nervösa och hugga mycket för att dom är rädda va??, därför anser jag att media är en stor bov i detta…

kerstinjoh
0

Hunden är en familjemedlem och har varit det i ca 7-8 år. Tydligen klarar hon ej av konkurrensen utan gav pojken ett bett när mamman var ur synhåll.

Det är 2:a ggn det händer och nästa gång kan det ta riktigt illa om oturen är framme. Frågan är hur länge de ska våga ha kvar hunden.

lena1
0

Ja Kerstin det blir till att ha sten koll i så fall….

Faxlin
0

Konstigt egentligen det här med medias makt över nyheterna. Hur mycket ska man våga tro på av det man läser egentligen. Personligen tror jag inte på mycket längre.
Läser jag en artikel plockar jag bort 90% sedan tar jag restrerande 10% med två nypor salt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

Helt enig med dig där Åsa, man får verkligen sålla när man läser tidningarna, det om något lärde jag mig när min man var i saudi och bosnien och  jobbade som sjuksköterska,jag tittade aldrig på nyheterna ens då ;-).

Real
0

ja de var ju nyheter idag om en hund som attakerat? fanns inga rubriker om någon kamphund där inte.. och dom nämnde inte ens rasen.. för de var väl en såkallad "vanlig" ras:P

Pomperipossa
0

Jag blev biten av en foxterrier när jag var liten…UTAN att jag gjort nåt… Den var svartsjuk och jag var hos min farmor och farfar. Jag har stenkoll på mina ungar och hunden. De är aldrig ensamma…. Det kan vara svårt för en del hundar att bli nerputtad ett snäpp på rangskalan….