Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 4316 ggr
Elega
0

Nej, nu blir jag arg!

Den kända bloggerskan Kissie vill inte klippa sin chihuahuas klor för att dom ska sparas ut och målas rosa. Stackars hund alltså..

Länk

Gerbilflicka
0

För varje person som går in på hennes blogg så får hon pengar. Klart som tusan hon skriver för att provocera. Då får hon ju helt ny grupp av läsare!

Nej, ignorera idioten och gå inte in på hennes blogg.

PetraKarin
0

Ja det är lite konstigt att hon gör så, hunden kan ju få allvarliga problem.

Det går ju att måla klippta klor också, det hade provocerat tillräckligt många människor utan att skada hunden.

Fridaaaa
0

Långt ifran allt hon skriver är sant, så det hon skriver ska man ta med en nypa salt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elega
0

Men man ser ju på bilden att klorna är jättelånga… Så jag tror det är sant.

Fridaaaa
0

#4 typ alla bilder hon har är modifierade i t.ex photoshop, så det behöver inte vara sant :)

PetraKarin
0

#5 Hoppas det är så :)

Fridaaaa
0

#6 Ja verkligen!

LinaK
0

Visst är det illa nog att människan målar klorna rosa (tror iof det handlar om att hon vill ha reaktioner) men klorna är ju jätte långa, ser inte ut att vara klippta på länge. Det är väl svårt att förlänga klorna i photoshop eller?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SamanthaJones
0

I vilket fall som helst, påhittat eller sant så tycker jag det är lika hemskt! Att utnyttja ett djur så för att få uppmärksamhet och i detta fall då mer besökare (läs, mer pengar) så är det helt förkastligt.

Om detta nu då är påhittat och överdrivet som vissa här inte skriver så måste man komma ihåg att det ibland alla dessa människor som läser hennes blogg finns de som ser upp till henne och tar efter mycket av hennes beteende så hon borde verkligen tänka efter och inte enbart handla för att få publikation.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

MoaW
0

tycker klorna ser fejk ut, lätt att fixa i photoshop. eftersom hon lagt på effekter i photoshop också så kan det ju vara så… hoppas iaf att det är fejk! Förvånad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Yezz-an]
0

Om vi leker lite med tanken på att hon INTE har låtit klorna växa, utan bilden är gjord i Photoshop….

Vi säger att anledningen till att hon fejkat en bild är för att hon vill ha folks reaktioner.

Vi säger att hon på något sätt tjänar pengar på att folk klickar in på hennes sida (jag förstår inte riktigt hur det kan funka, skicka gärna pm och förklara).

Vi säger att allt bara är en bluff och hon bara tyckte det var kul att dra ett för tidigt aprilskämt.

Men nu funderar jag…. Är hon inte rädd för att bli anmäld för djurplågeri??

Även om hon nu skulle vara världens underbaraste gulligaste människa vid sin omvårdnad av djur, så kan det väl ändå inte va kul att ha ögonen på sig pga massor av djurplågerianmälningar?

Och om man tänker lite längre ändå…. Hur lämpligt är det av henne att orsaka ett uppbåd av anmälningar i onödan (som sagt var om det är en bluff), samtidigt som det faktiskt finns djur som faktiskt far illa på riktigt? Dom stackars djuren som egentligen skulle behöva en utredning blir nu fördröjda pga hennes bluff….

Vad arg jag blir!!!

Elega
0

Hon har även skrivit att hon funderar på att skaffa en kattlåda till hunden för att hunden inte gillar att gå ut för att hon inte gillar sina rosa chihuahua-uggs som hon köpte.. Tragiskt att hon inte ens kan stava till rasen som hon har.

"Tänkte, kan man inte lära min lilla Chloé att gå på kisslådan som katter?! Jag menar, hundar är ju mycket smartare än katter så det borde ju inte vara några problem.. Eller..? Faktiskt min mamma som kom med det förslaget Gillar det skarpt, för dessutom så hatar lilla Chloé att gå ut och hon vill inte ha på sig sina små rosa chiuaua-uggs som jag köpte henne Kräsna hund.. Hon kanske gillar Shepard mer..? Hmm…"

fia-mia
0

Om det stämmer undrar jag hur man kan göra så mot ett djur och varför uppfödaren inte tar tillbaka hunden!?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Noa-Nisse
0

hur kan hunden ens gå?! det borde ju ta i som fasen!

Medarbetare på Hundar.ifokus

TeamVanity
0

Jag förstår din irritation, Elega. Blev själv förbannad när jag såg det.
Nu har jag inte läst inläggen här ovan, men finns det inget man kan göra? Kan man anmäla det här?