Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4324 ggr
cillisw
0

Orijen Regional Red?

Hej, min hund på 1 år är så otroligt kräsen med maten och jag har nu fått tips om att prova Orijen Regional Red som skulle vara bäst för riktigt kräsna hundar. Så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av just extremt kräsen hund och Orijen Regional Red, eller ev Orijen öht.

Mvh Cecilia

Elega
0

Min hund har alltid varit riktigt kräsen och Orijen adult dog funkar kanon på henne. Jag tror Orijen smakar bättre överlag pga det höga köttinnehållet.

Annars är ju det bästa för en kräsen hund att köpa färskfoder. Det är frysta korvar med rått kött du hittar i frysdisken hos mer välsorterade djuraffärer.

cillisw
0

Oki men det låter ju jättebra. Jag har provat allt möjligt och som mest är det väl gott 2 dagar sen tycker han att det är helt ointressant tyvärr. Skulle bli så glad om jag hittade ett torrfoder som han verkligen tycker om. Fick även provpåsar från vet på olka foder men det var inte ett dugg intressant tyckte han. Just nu ger jag honom Royal Canin - sensible och det är ingen större hit. :( Färskfoder har jag börjat fundera lite på men jag vet inte riktigt… Finns det små förpackningar? då jag har en liten hund ca 5 kilo, så blir väl färskfoder dåligt ganska snabbt då han inte äter så mycket? Sen undrar jag även vad det kostar i månaden?

Elega
0

Jo, men det går ju att dela upp och frysa in i "portionspåsar" om du förstår vad jag menar :) Bara att ta ut och lägga i skålen en liten stund. Upptinat och rätt mängd!

Och det är inte dyrare än något annat kvalitetstorrfoder.

Prova att köpa en korv och se om hon gillar det.

cillisw
0

Ja jag ska nog ta prova det tror jag. Glad