Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3664 ggr
DinJejja
0

Foder!

Vet att de vart många trådar om foder men..

Jag ska byta foder på min hund. Dels är han inte valp längre och ska börja äta vuxen mat, dels så äter han pedigree just nu och bajsar hur mycket som helst av det. Fast och fint men typ 20 cm korvar. Så jag funderar på och byta märke när han ändå ska sluta med valpfodret.

Så jag skulle behöva lite tips. Var inne nyss och kollade på foderbilen. Men dom har så mycket så jag har ingen aning om vad jag ska ta. :P

Han är en dvärgpinscher hane som blir ett år om en månad.

Tack på förhand!

Emaljoh4
0

Jag skulle rekomendera färskfoder. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DinJejja
0

Jag vill helst ge torrfoder :)

Emaljoh4
0

Okej. Glad Då skulle jag rekommendera Standardt. Det är dock VIKTIGT med lång övergångstid eftersom hunden annars lätt blir hård (eller lös) i magen

DinJejja
0

Okej :) Vad är det som är bra med Standardt?

Jo de vet jag. :)

Emaljoh4
0

Innehåller t.ex ris som enda spannmål. Och ris ska vara lättsmalt.

Har inte haft fodret så länge eftersom jag bytte till färskfoder. Men det är ett foder som ofta blir rekommenderat .

ew
0

Båda mina hundar åt pedigree och jag bytte typ på en gång och jag tycker du gör rätt i som byter!  Det finns väldigt mycket olika bra foder att välja på! Med första hunden provade jag mig fram läänge. Antingen bajsade han många gånger och blev matt i pälsen eller så tyckte han inte om det osv. Nu äter han Tello, med ris som enda spannmål och det funkar bra! Pro plan för känsliga magar funkade också bra på honom. Orijen lär ju ska vara bra med det har jag inte haft råd med.. James wellbeloved brukar folk rekomendera också. Det finns hur mycket som helst! Det beror ju mycket på just din hund vad som passar bäst men leta ett foder med så lite spannmål som möjligt så är det störst chans att du å hund blir nöjda tror jag:)

ew
0

Den sorten tello min äldsta äter finns inte med på svenska hundfoders hemsida av nån anledning. Köper genom grannen så jag vet inte varför annars tänkte jag rekomendera att kolla på det..

[Forest]
0

Vill man ha svensk finns färskfoder du kan titta på Flört

DinJejja
0

#6 Oj en hel del märken där :P Får helt enkelt testa mig fram. Han gillar ju Pedigree men jag vill ändå byte.

#8 Vill inte ge färskfoder. :)

Nån speciellt man ska tänka på när man byter från valpfoder till vanligt?