Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 6234 ggr
Lyan
0

Luktar blä ur munnen

Mattis har börjat lukta riktigt illa ur munnen. Innan har han luktat lite grann men nu stinker det, det kom igår och idag luktar det värre. Det luktar inte som tandstensandedräkt utan nästan lite surt. Alla tänder ser fina ut, han hade ett par framtänder som var lite dåliga innan men efter att jag börjat borsta tänderna på honom sitter de helt fast igen och ingen tandsten eller tillbakadraget tandkött.

Kan det vara så att de tänderna fortfarande är dåliga trots att de ser hur fina ut som helst? Han har också ätit köttben för ett par dagar sedan men jag kan inte se att något kött fastnat mellan tänderna, annars luktar det som om det skulle kunna vara problemet.

Hur luktar de om de har halsproblem?

Mischa
0

Ja, det kan lukta om det är något med halsen eller en ex. slapp magmun också.

Det blir veterinären som får avgöra, det låter ju inte bra att det skett så plötsligt.

≧◔◡◔≦

Lyan
0

Nej, jag känner det också :-( Avvaktar till måndag om han inte blir sämre, men jag tycker verkligen det räcker med sjukdomar för Mattis nu :-(

twinkime
0

usch  det láter inte alls bra det. Skulle rekomendera vänta ngn dag och se om det försvinner. Kan vara att han ätit nágot dáligt eller magsyror kan det även vara. Du kan alltid ringa och frága vetrinären och höra vad de säger.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

detblir
0

Kanske är en inflamerad tand, ellr tandkött.., det kan lukta rätt illa!

Lyan
0

#3 Han har ju ätit köttben för först gången så det kan vara det, men han har även blivit mer lättretad så det blir nog vet. på måndag

#4 Jag kan inte se något, har kollat igenom hela munnen på honom. Det luktar inte riktigt så heller, men han har haft två dåliga tänder som blivit bättre, men jag håller ändå koll på dem.

Tycker det räcker nu :-( Han har precis fått klartecken för benet och så blir det såhär istället

[Forest]
0

5 Ursh ne det låter inte kul alls detta. först benet jag vet ju vilket strul det var sen detta. Jag skulle med gissa på magmunnen kanske är det efter alla mediciner med?

Lyan
0

#6 Nej, säg inte så! Han bajsade blod så det droppade förra gången han fick metacam, denna gången gick det bra men då fick han också absolut inget annat än sin vanliga mat, inte ens glucosaminen.

Fan! Stackars jycke Gråter

[Forest]
0

7 vi får hålla tummarna att det bara är en tand lr halsen. Måla inte f*n på väggen :) Ta o ring vetrinären på måndag är han pigg förövrigt, så kan han säkert vänta lite. Annars ringer du o hör imorgon.

Linnea
0

Han har ingen pinne i gommen eller nåt? Vår hade det en gång, ca två veckor satt den där, hon var hos bekanta en av dessa veckor då vi var bortresta. Dom kommenterade hur illa hon luktade och efter lite undersökning så hittade jag en pinne som satt på tvären i gommen, den var ganska svår att få syn på. Efter att jag tog bort den tog det bara ett dygn så märktes stor skillnad. Såren läkte snabbt.

Skynda långsamt så går det fortare.

tsvenss2
0

Pinne eller kanske en benbit inklämd mellan käke och läppen, hände på en hund jag haft och han visade ingenting att det var irriterat men det satt en benbit inklämd vid hörntänderna och det luktade inte gott.

God Fortsättning på det Nya Året!

Lyan
0

Kan inte hitta någonting alls. Han luktar lite bättre idag, nu kan han sitta i knäet utan att jag känner lukten om jag inte är med ansiktet precis bredvid honom. Jag hoppas att det bara var en bit kött eller liten benbit som försvann när jag borstade extra noga

Lyan
0

Vi var hos vet. idag för det började lukta igen. Vet. kände att det luktade surt men berömde att hans tänder var jättefina :-D Halsen var blek och fin och de tog lever och njurprover som också visade negativt :-D

Fick order om att borsta med klorhexidinlösning ett tag och se vad som händer.

[Forest]
0

12 Phu skönt att proverna var negativt :) Då håller jag tummara för att klorhexidlösningen hjälper med :)

twinkime
0

#12 Skönht att proverna var negativa! Hoppas att den dáliga andedräkten försviner med hjälp av klorhexidinlösningen =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Agilityvovven]
0

#12 Vad skönt! Hur har det gått nu?

Lyan
0

Vet faktiskt inte hur det har gått :-/ Har varit, och är, så förkyld att jag kan inte lukta på någonting :-(