Hund i väska
Jag förstår inte varför så många med minihundar har dem i VÄSKAN eller under armen på promenad? Är inte dessa raser förmögna till att gå själva? Behöver inte de motion och motion?
Ja visst är det konstigt??…nästan så man skulle tro att dom föddes utan ben
Hmmm…undrar om dom kissar i väskan också 
Jag bär aldrig Skorpan när vi är ute, hon får minsann använda benen som hon föddes med;)
Jadu på det kan jag svara att då vi hade våran york, så skulle min äldsta son åka buss med honom en gång, och fick för sig att stoppa ner honom i ryggsäcken(inte stängd då förstås), men se de gick inge bra för han hoppade ur hela tiden, så han satt snällt i knäet hela resan i stället, den hunden satte man varken på kläder eller annat för då vägrade han att gå :-),och jag håller med det ser nästan ut som om en del har dem som ett "gose djur" under armen eller i väskan.
Fast ibland kan det ju vara praktiskt om man ska till veten eller så också ;-).
Haha ja, då brukar de inte vara allför pigga på att gå ;)

Undra vad folk skulle säga om man promenerade runt med sin 45 kilos under armen…*S*
#4, Jag tänker då inte testa med min.. 
#4 Hahaha, folk hade nog reagerat ;)

Hm…Fast om jag sätter på henne en ceris dräkt med lite ludd på också ett matchande bling bling halsband så kanske dom tror hon rymt från Paris…
Ja, iofs. Det skulle nog fungera..
Äh, min förra jycke gick glatt runt i mina tröjor. 

Min stackars gammla tant skulle nog bara fundera om jag var riktigt frisk…. Enda "kläder" hon gillar är om man tar fram dragselen..:)
#4 På tal om det så vet jag en med en stooor rottishanne.. Som hade vart ute och gått och mött en tant med en liten hund. Tanten hade lyft upp sin hund när hon såg rottisen, och bara för att ägaren till rottisen var så trött på allt såntdär så tog han och lyfte upp sin hund också…;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#9, Haha, låter bra det. 
#10, Åh, om jag ändå var så stark att jag kunde lyfta upp min tjockis! 
I framtiden kommer vi förmodligen se hund i barnvagnar också. Det skulle faktiskt inte förvåna mig :P
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Håller med, liksom det är en HUND!!
Ok? En hund är uppbyggd för att gå,springa och hoppa på egen hand utan att behöva hänga under armen på någon. Tänk er själva att din mamma lyfte upp dig och proppa ner dig i en väska ^^, Inte så mysigt va ? XD

Jag såg en hundshop fr usa som sålde vagnar
Skule ju känans knäppt gå med en vagn o hund i
Men jag har ju just fått hem vårt lilla troll, hon har kattväskan då vi åker bilen, annars hoppar hon o tokar sig, omöjlig hålla henne, en anna är ju van vid 50 kilo schäfer innan
Måste säga detta med väskan är kanon då vi åker iväg i bilen, men inte hade jag haft den ute. Vi köpte en tröja t henne samma dag hon kom, för hon hutrade som bara den av kylan, synd jag inget kort tog, men hon la sig på rygg stel som en pinne med benen rakt upp, jag trodde hon dog
men hon gjorde samma grej varje gång, så nu hänger den på kroken
Hon skuttar med sina korta ben efter vår schäfer hane, hon rullar o ramlar av all fart hon har i sig, nä hon får springa lös på tomten mkt, nu sover hon efter alla äventyr, fryser inte längre, har vant sig vid vara ute i både regn o kyla.
jag har redan sett en äldre med barnvagn.. och se där var en papillon:P
Synd att man inte har en stor hund, skulle vara så sjukt kul att se minen på folk. Det har varit en höjdare att sett honom lyft upp rottisen *ASG*
Varför skaffar de sig inte en nalle i stället?
Det verkar inte som om de vill ha en hund utan en modegrej?
Men undrar om inte Alfons skulle vara tjusig i lite ljusblått blingbling och en spetskofta? En stor resväska skulle det nog gå att få i honom i. Men jag fick nog göra hål för benen, han är lite för tung för att bäras.
Ja, han kunde ju ha rullskriskor så slapp han gå själv!
Börjar folk gå med hundar i vagn, ska jag ta mig tusan ta min hund i en rullebör. För det lär behövas om han ärver storleken från sin pappa som är newfoundland :D
#17 För tung? Rottisen jag nämnde förut ligger runt 80 kg..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag såg idag en sån där vagn man kan ha barn i efter cykeln.
Jag föreslog att vi kunde köpa en sån till Alfons. Då kunde ju jag o Alfons glida iväg.
Men icke då! Min make bara skakade på huvudet!
#18 Vad är en rullebör? 
Han kommer säkerligen bli en stor bit =) Kan ju informera att jag hjälpte ungarnas moster att få upp en av hennes newfoundlandshanar på ett bord. Det var alltså det mest otympliga hund jag någonsin försökt burit. Han var så tung, och stor dessutom. Nu vet jag inte vikten på den, men den var bra mycket tyngre en min stora schäferhane jag hade när jag var ung.
Så jag tror vi håller oss till småhundarna om vi nu måste bära på nått…eller varför inte en handväska 
#21 Skottkärra. ;) På skånska tror jag..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haaahahahaha det har jag aldrig listat ut själv, och nu kan jag inte sluta garva heller =)
Haha skottkärra har olika namn nästan vart man än kommer i Sverige..:P Mycket spännande. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
man skulle ju behöva ordlista för varje stadsdel =)
Rullebör *ASG*
hmm undra om d finns stora väskor lagom till Lusen… =P
Haha vet inte om det kommer från danska sidan eller bönderna :P Tycker det låter fräckt så jag säger det i stället för skottkärra ;)
#27 Håller med, röllebör låter mysigt'

Min hund åker väska ibland. Han bokstavligen ÄLSKAR det!!
Från början åkte han bara i väskan när vi flög, men sen så har det blivit på buss, tåg & när vi cyklar.
Sen en tid tillbaks så har han fått stora problem med sin rygg & kan nu inte längre gå lika långt som vi brukade (1-2 timmar) & för att han inte ska behöva sitta ensam när jag är ute med de andra så får han sitta i väskan periodvis på promenaden.
Alltså ska man inte dömma alla som har hunden i väskan, men att ha den där för egna nöjets skull har jag svårt att förstå!!
Självklart finns det hundar som inte kan gå långt, men då man ser samma personer var dag gå samma promenad med hunden i väskan har jag svårt att tro att hunden är sjuk. Lika så då det är ett så stort antal människor som gör så ;)
Håller med Hera, det är ju lite skillnad på anledningar..
Bor en tjej här i närheten, Paris Hilton-kopia i stort sett.. Näst intill kritvitt hår, mest rosa kläder och går med sin Chihuahua i väskan… Har aldrig sett den hunden gå själv. Är ju lite svårt att inte döma henne måste jag ju säga..
Speciellt när jag såg hon och hennes kompis (som förövrigt såg likadan ut, och också hade en chihuahua) på brukshundsklubben.. De satt med vovvarna på en filt och såg ut att höra mer hemma på en romantisk picnic än en brukshundsklubb kan jag säga.. Men men. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hahahaha :)
hmmm undrar om dom vet att det faktiskt är hundar dom köpt?!
Precis :)
Jo det undrar jag också.. Och så kan man ju fundera på vad de tror att en brukshundsklubb är till för..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Små små prydnadshundar utan ben, kanske en nu ras???
Haha skulle inte förvåna mig. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Och om dom vill kissa får man sätta på dom en sån där sele, så det bara är att lyfta dom över marken hihi
Hahaha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Passar väl utmärkt…sitter i en väska och ser ut som en också =)
usch vad ni är läskiga:P
.. Det dummaste var nog på bussen för några månader sedan. Stod och lyssnade på en tjej i 20-årsåldern som pratade i telefon och hade en rottistik på några månader bara, supergullig. Så sa hon plötsligt "Ja, hon drar ju hela tiden i kopplet och vägrar vara stilla, blablabla.. Jag skulle tagit en Chihuahua istället."
Erhm. Det är lite skillnad mellan en rottweiler och en Chihuahua. Och för tillfället så låg hunden och sov på bussen, med en massa människor springandes omkring.. Eh, måste jag säga att jag hade god lust att i princip ta hunden och springa iväg? 
Fan det finns folk till all´t :/
Ja, och tyvärr verkar det som om dom håller på att ta över världen.. 
Dom tror tydligen att för dom har en liten hund så behöver dom inte gå ut och gå med dom. Skorpan skulle dö om hon inte fick sin långprommis, och likaså om hon vart tvungen att sitta i en väska :/

Håller med om detta med småhundar blivit som en maskot grej med alla kläder, väskor mmm, enda gång vi har väska t kajsa är då vi åker bil, samma som bur t andra, men vi ska nu börja gå över t bur snart, hon känner sig trygg i väskan i bilen.

#2 på tal om att åka väska .
när jag var liten krabat med damp så fick jag åka väska jag också.
varje lördag var det danmarkshandledg och in dit så satt jag alltid i den stora schoppingbagen, hem fick jag hålla i hantaget.
"stolt 6åring"
en annan gjej men den tar jag i vitsar
mypet, jamen då visste dom ju var dom hade dig i alla fall :-))))

:-) och innan dess var det sele i vagnen :-))))))))))))9
hahaha kan tro det :-)))))))

:-)
jobbet kommer närmare nu
ja gå och gör någe vettigt nu för det ska jag
, hörs på eftis igen ha en fin vårdag allesammans ;-).
Det samma till dig Lena =)

Hera, du ska veta att jag funderade på att göra en väska till Elsa när hysterin var som störst och folk gick här i norra hamnen med sina chihuahuor under armen.. fast jag tänkte klippa 4 hål i en stor bag så hennes ben stack ut, så hon kunde gå själv.. undrar vad folk hade sagt… :D
54, ja det hade sett ut det :-))))))), folk tittade väldigt då jag kom med yorken i cykelkorgen och collien springades bredvid ska jag säga :-)))))))

#55, synd att elsa inte gillar att kela.. hon är så osocial… *suck* ;)

handtag på hund är största modet i USA just nu
#57 eller hur ;) En mer ososialhund kan man nog inte hitta ;)
55, varför är hon så osocial då? har det hänt något speciellt?, och vad gör du för att förbättra det?…undar jag eftersom du nämner det själv ;-).
MVH
Lena
Vi är ironiska :) Hon är så kelen man kan bli :)
Haha jamen säg det då tokfior
det lät så allvarligt ju…

jag kan berätta en kul grej som hände på en av våra agility lektioner på klubben…
vi hade en tant som hade fått för sig att Tyson var farlig! 
ja, han skulle bara vara farlig!!
Hon såg hur han lekte fritt med andra hundar och hur han umgicks med andra hundar.
Själv hade kärrinn en välldans trevlig jack russel.
(Synd att ägare inte var desamma)
Så var tyson lös på ett moment som jag höll på och träna och lilla Lisa kom mot honom och förstörde hela våran träning.
Instruktören sa till henne fler talet gånger att koppla hunden, då hon inte höll på med hinder eller om vi hade genom gång, men lysna varför skulle man göra det???
Så när Tyson fick syn på henne så ville han leka!! =)
Upp med rumpan, berdd mellan fram benen, och öronen frammåt , svansen viftade som aldrig förr. =)
Tanten gick fram till Lisa och LYFTE UPP HENNE.
Sa till hunden att "den hunden är falrig!!".
Vad hände??
Jo, Tyson hoppade ju efter och ville få ner Lisa på backen igen, och leka.
Det resulterade i att tanten anklagade Tyson för att ha BITIGT kärringen!!
En annan sa till oss, att du ska nog tala med tanten, för Tyson biter ingen, och så att hennes hund får nosa på Tyson så att Lisa inte har blivigt rädd.
ROger var med (min sambo) så han talade med tanten, men ett blankt NEJ!
Så nrä lektonen var slut så samlades vi alltid och hade genom gång, och sa hej-svejs, så vi satte oss på bänken Tysse och jag.
Tysse satt bakom mig på bänken.
Jag tittade bort i 2 sekunder….
Så var det nån som gav mig blöta pussar i ansiktet…..
Det var LISA! :-)
Titta sa jag Vad Lisa är rädd för Tyson!!
Då ropade kärringen in hunden till sig igen, och alla bara suckade….
Nästa lektion så var det dax igen….
Lisa kom lös och rusandes mot oss…
MEN!!
Då lyfte jag upp Tyson i famnen!!
Skrek FARLIG HUND FARLIG HUND!!!!
Alla på kursen bara garvade och kom av sig i sina övningar, och apploderade åt mig……
#62 Ska komma ihåg det nästa gång :P
Jamen guuud det måste vara någon sorts innegrej, att bära omkring på sin hund. Åh, jag vill ju inte vara omodern, fast jag är tantis. Så jag ska drapera min ena Borzoi runt halsen nästa gång vi går ut, som en sådan där "boa" ni vet.

Har gjort samma sak som han med rottisen med min lilla… Folk tror att hon ska käka upp deras små ouppfostrade monster som skäller och morrar åt henne, blev så less på att dom plockade upp sitt monster och daltade med det bara för att dom såg en hund som var större än deras så det slutade med att så fort jag såg dom så plockade jag upp Velvet i famnen och sa åt tanten att hon måste ju kontrollera eller sätta munkorg på sina mördarhundar! (Det var 3 st mkt ouppfostrade chihuahuaor!) Hon bara stirrade på mej som om jag var galen men sen sluta hon fjanta med hundarna då vi möttes 
Måste bara tillägga att Velvet då var ca 4 månader och inte så hemskt stor själv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!