Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3693 ggr
Real
0

OT hallelåjaa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag VET att de här är ett hundforum:P men ja ville bara liksom.. få lite stöd av mina hundvänner;)
jag har en tråd inne på glamour.. om ni vill kan ni kolla in den med "Oh, jag dör!" eller nått sånt:)

jag har nämligen klippt mig precis och trivs inte alls.. de vart en bra längd kortare än vad jag hade tänkt. Sen vet ja inte alls hur man stylar de när de är så kort. jaa, jag förväntar mig väl inte att ni ska svara på de.. de är ju ändå Hundar.ifokus:)

men snälla.. säg vad ni tycker om bilden.. ingen på glamour vågar svara;) börjar bli lite smårädd.. är jag såå ful?
säg vad ni verkligen tycker

kan också påpeka att bilden är tagen med mobil och att min friss inte är fixad öht. de bara ÄR!

Malin-A
0

asså d känns väligt dumt att säga att det inte var den vackraste frisyr jag sett, vill ju inte att du ska tycka illa om mig, kan förstå att du inte gillar den om du haft ganska långt innan, men se det possitivt du är en erfarenhet rikare och håret kommer växa ut.. jag tycker du borde sätta upp håret med ett diadem eller sånt bredare hårband, så ditt ansikte kommer fram mer.. tycker inte du ska deppa utan tänk på att d snart växer ut… =)

Real
0

åhhh! nu sitter jag och gråter .. neeh då!:) jag tycker dessamma.. vart inte alls som jag ville ju.. men de enda jag har att trösta mig med är att mitt hår växer som ogräs:P

alex sa att jag såg ut som nils karlsson pyssling Generad *erhm*

Faxlin
0

Hmm, jag är ledsen att säga att jag måste hålla med Malin. Men deppa inte. det växer ut. och sååå illa är det inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha neee inte för o va sån men det är faktiskt likt, men jag tycker han e söt.. =) iof e han en han o du en hon..  du får dricka öl, mycke b12 vitaminer =D

Real
0

men sååå illa är de ju då! Om de är en ful frisyr blir ju JAG ful?, eller:P usch.. ja får skaffa mig en mössa!;)

men de BLIR liiiite bättre när ja stylar de.. lovar! de är inte sådär kort som de ser ut i nacken *försöker försvara min hjälm*:P

Malin-A
0

nej du är inte ful.. ne strunt i mössa.. vi tycker om dig här inne ändå =D

Real
0

jaa här inne jag.. ni slipper vara i min närvaro:P

"ahh, nej inte hon! de stinker nils karlsson pyssling!!"

Malin-A
0

hahaha nee då hade jag umgåtts med dig i verkligheten hade jag, inte brytt mig då heller.. =D

Vintisen
0

Real Det är insidan som räknas, och ditt hår kommer att växa ut. Du skulle passa i upptouperat hår, tror jag.

Faxlin
0

självklart är det insidan som räknas. Vi bryr oss inte om ditt hår. Varken här inne eller i verkligheten så det så. Så ytliga är vi verkligen inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Ljug inte, Real. Jag har aldrig sagt att du ser ut som Nils Karlsson Pyssling, bara att min kompis gjorde det. ;)

Jag hade tänkt skriva ett tips inne på glamour förut idag, men hann inte för jag var tvungen att åka till stallet.. Men nu kommer det! :D

Spray. Eventuellt lite vax (gärna stift) att ta i hårbotten, och få upp håret så det blir spretigt och gärna står upp en del. Alltså det bakre, ha gärna ett diadem också som "avgränsning". Alltså, framför diademet låter du det vara, och bakom sprayar du upp det riktigt ordentligt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

precis insidan som räknas.. =D

Real
0

ljuga? JAG!? näe..Generad

men … jaa joo okej! fast de där är väl inte en 20årings dröm kanske.. "du är fin på insidan" hum;)

tack för tipset alex:) ska pröva de me.. idag hade ja iaf spret och platt framtill.. men inget diadem.. och inte jätte mycket där bak. får lägga in en bild när ja är lite mer fixad.. då kanske ni tycker att ja är fin på utsidan också *svälj* :P

Lotta
0

Jag tycker inte den frisyren är tokig alls, men prova att blåsa till det så det blir ruffsigt i bak och så blåser du det i fram som vanligt. Och så tar du vax och ruffsar till det så det håller i bak, i fram drar du luggen en liten aning snett och dra med sidorna ungefär i samma rikting som luggen. Jag tror ju att du ska prova fixa lite olika frisyrer så ser du vad känner att du passar bäst i. Den frisyren du har på bilden kan du göra mycket av, använd skum, vax och spray och testa. Jag vill se en bild när det är iordninggjort. Lycka till =)

kerstinjoh
0

Nä, det där med att det är insidan som räknas är nog inte godtagbart. Jag vet, tro't eller ej men jag har också varit ung, klart att man vill vara fin.

Men lyssna på snorisarna, de här breda diademen är jättesnygga och då får du bort håret lite från ansiktet också!

Skrattande

Alex
0

#13 Våga ta i! Överdriv när du spretar till det och ställer upp det, det blir bara snyggare. Dessutom brukar det ha en viss tendens att lägga sig lite ändå efter ett tag.. Fast använder du en fjärdedels sprayflaska så ska det hålla sig. Passa så du inte bryter av håret bara. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karmatarerskanise
0

Real: Jag diggade verkligen din frilla :) Kort och tuff.

Real
0

hahahah!. neeh då alex, jag ska inte bryta av de.. ska låna elias mobil snart igen när han kommer hem.. ta kort på hur ja ser ut nu.. iof är de en skojig frisyr jag har nu:P lite rocker över den.. ni får se sen. Inget jag kommer ha hela tiden liksom;)

men jaa jag fattar poängen, de är så jag fixar de.. med vax och mousse osv.. spretar de massa lite här och var och låter luggen hänga iof.

men lägger in bilden på mig som knas rocker snart.. sen kan ja lägga in en bild när ja är lite mer "seriöst" fixad..

(innan jag gick och la mig igår så drog jag allt hår uppåt i en tuppkam. När ja vakna såg de as tufft ut;) så tog lite spray och fixa lite små grejer.. ser faktist coolt ut, enligt mig och sambon. Men som sagt, inget ja kommer gå me hela tiden)

Alex
0

Japp, det blir ju lite rocker om man gör så.. ;)

Har ju själv lite liknande frisyr, fast lite längre då.. Det längst fram plattar jag, och sen sprayar upp det bakre som tusan..:P

På bilden är det väldigt mycket längre än det ska vara, men man ser ju lite principen i alla fall. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Men???

Du är ju riktigt söt Alex! Konstigt??Oskyldig

Alex
0

Haha jag kanske är utklädd..? ;)

I vilket fall som helst är det väl ungefär den enda bilden jag ler på och ser vettig ut..^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

se om de ens blir bra.. försökte ta ett vettigt kort förut.. men syns knappt hur de ser ut.. ser ut som ja bara kammat de framåt:P men men.. den kommer snart. om de var någon bra;)

Alex
0

Oh, spännande! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

väntar….. =)

Real
0

buhu.. de vart inga bra bilder.. syns inte hur de ser ut. Men de är iaf så att de går ihop till en liiiten kam eller vad man ska säga?

kolla själv.. men ser som sagt ut som ja bara har kammat de framåt:P

Real
0

hum..

Real
0

ajja.. hahah! Fasen att man inte har en bra kamera!

Alex
0

Du kan inte ta en bild rakt/snett bakifrån så man kan få se hur det ser ut bak också? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

men vilken förändring på att du kammat o fixat d lite.. tycker frisyren blev mycke tuffare nu.. den borde du kunna stå ut med ett tag till. =) d går ju o göra en himla massa me håret ju..

Alex
0

Oj, glömde ju säga att det såg snyggt ut. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Kittentotts
0

Måste säga jag tycker du är en jättesöt tjej, och vilka fin aögon de slår ju allt, Söta flickor i eran ålder ska leka med frisyrer, upp o hoppa, du är supersöt!

Real
0

haha.. tack så mycket kittentotts.. åhh.. nu vart man lite gladare när man får höra nått positivt.

Ja alltså, jag har kommit på att de finns möjligheter med de här håret.. de är ju faktist rätt långt uppe på huvvet.. så finns ju mycket variation.. om man bara hade fantasie:P (vilket inte ja har) kanske bara ska gå och lägga mig med lite vax varje kväll och se vad de blir;)

neeh ja har inga fler bilder på den här frissen.. orkar inte mer *pust*
kanske kommer någon mer bild när ja är fixad på ett annat sätt:)

kram på er alla!

Lotta
0

Va kul att du börjar acceptera din frisyr… dra och rufsa och prova vad du trivs i. Och jag håller med kittentotts du har jättefina ögon =)

Real
0

hihi.. tack, dom blir jätte gröna på kort. men egentligen är dom melerade:)

hänvisar till mitt inlägg innan;P

Lotta
0

Jag har ungefär samma frisyr som dig och har haft den i två år, Det är en lätt och fräsig frysyr som man kan göra nästan vad som helst av Cool

Real
0

Hihi.. hum! jo.. men inte för att vara sån lotta, men du är tantis.. ja är snoris? :P eller?

joo men den är rätt fräsig iaf.. man kan göra massa me den. Om man nu hade den fantasien?:S

kerstinjoh
0

Å det var det fräckaste real!Räcka ut tungan Lotta är jättefräsig i sin frisyr, men inte 17 vill hon likna en snoris!

Förresten så har hon blivit proffsklippt i Kina, å jag med.

Vi har musbrown färg i, såååå snyggt!!!

Real
0

haha.. men vadå.. ja bara tänkte. när ja har platt ser ja ut som en pojke.. när ja har upprufsat massvis ser ja ut som en tantis;)
de var inte riktigt den bästa komplimangen ja kunde få Generad haha *retas*

åh.. men ja vart klippt av en tvättäkta musbrown stian? eller?:P hum..

ja har i färgen kol.. väldigt hippt i kina?;)

Alex
0

Kolla frisyrtidningar! Gå till en frisörsalong och kika i deras eller kolla runt på internet. Även om man inte tar efter nåt exakt kan mna ju få idéer.. Var inte rädd för att prova. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Men nu min lilla dam ska vi vara snälla!!! Tjejen som klipper oss är en liten kines på 25 år och hon vägrar klippa oss i en tantfrisyr….och musbrown är färgen för i år så det så Skrattande

Malin-A
0

haha musbrown… nice =D

Real
0

hihi.. ja är alltid snäll Generad de säger min mamma;P
aha.. så du menar att ja INTE har en tantis frisyr.. utan en hipp ungdomsfrisyr eftersom hon aldrig klipper tantfrisyrer.. hum inveklat. så de är DU som har en ungdomlig frisyr eftersom ja har så..

äsch ja fatta inte ens själv vad ja skrev;P

Sandra76
0

Tycker inte alls det är farligt, jag vet inte hur du såg ut innan. Hur blir det när du försöker ställa håret rakt upp?

En tjej som är nagelteknolog har sitt hår rakt upp, men hon har satt träns (löshår) därbak.Inte mycket eller tjockt, men blir lite punk/rock.

Testa det..håret rakt upp engång.

Sedan rama in ögonen om du vill flytta blicken från något du inte är nöjd med.

Svart inramning, men någon grön ögonskugga skulle passa fint till ditt mörka hår:)

kerstinjoh
0

hihi lotta har du sett deras frisyrer???

Men aldrig att de får låna mina papiljotter, snorisarna.Fundersam

Real
0

jag hade som på denna bilden innan allt börja.. men innan den här frisyren ja har nu hade ja lite kortare än till axlarna:P förtstår du?:)

jaa.. ja ska puffa upp de me vax osv. se hur de blir.. men har ju bara gått en dag än.. och idag har ja haft som på bilden ovann. kan ju inte ändra hela tiden;) fast RAKT upp går nog inte.. har ändå för långt uppe på huvvet och så.

Real
0

oj vilken skillnad de var:S haha! hade inte jämfört själv förut..

SaraC
0

JO de går! Hahaha en kompis som har längre än du hade så på Halloween förut, ascoolt! Ska försöka leta på en bild..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Dom får banne mig inte låna mina heller, och jag har gömt dom på ett säkert ställe Hemlis

Real
0

HAHA! ja har egna papiljotter.. sådäså! *psss*

på halloween ja sara! INTE ute en vardag;)

SaraC
0

hehe ja men de var faktiskt både coolt och snyggt! fast iof, inget man går i till konsum kanske ;)

Alex
0

Jag vill inte ha papiljotter.. Plattång tack. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

nae.. eller de beror väl på hur rakt upp man menar:P

hehe .. jaa helst plattången ja me.. papiljotterna blir inte så bra:S men kanske blir tufft me kort hår.. bara massa lockar på huvvet;)

SaraC
0

Tantkrull är väl inte att sträva efter kanske ;) Men de kan va fint med kort lockigt hår också

Real
0

jo men om man har långa stora lockar kan de vara snyggt.. som på bilden.. men nu har hon längre än mig iof.

Real
0

hihi.. de var den här frisyren ja visa för frisören.. vart de likt? (fast ja ville ha sne hel lugg)

Malin-A
0

njae inte jätte likt, men kan du inte slänga i nån häftig färg i håret? =)

Real
0

de är väl jäätte häftigt med svart;) och neeh.. har inte råd.. att färga hos min frissa kosta 500:- och de har inte jaaa!!!:)

Malin-A
0

okej, men d va tufft som du hade gjort d nu.. =) du kan ju ha olika frisyrer varje dag =)

Lotta
0

Om du vill ha mer liv idet så kan du väl be en kompis lägga i nån effekt i det, det är absolut inte svårt Räcka ut tungan

Real
0

alex: var är bilden på lypsilet;P

jaa.. olika frisyrer varje dag blir de väl iaf.. man kan fan aldrig få exakt som man fick dagen innan.. specielt inte om de blev bra!:p

äsch, ja har inga kompisar!!!:P

kerstinjoh
0

Men Real, du har ju OSS!!Skrattande

Real
0

jaa.. kommer du och färgar mitt hår du kerstin?;) hihi

Lotta
0

#62 Hmmm…har du ändrat dig angående tantisar nu =)

Real
0

ehmm.. men ja älskar alla!!! Generad 

och de lät ju som hon erbjöd sig;)

kerstinjoh
0

Jag kommer. Jag skulle göra allt för att få träffa dig och lilla Ecko-grisen.

Jag är en hejare på hår. För att ni inte ska tro att vi tantisar hör hemma i stenåldern kan jag tala om att min Elin (Quila) har fått mig att köpa en plattång o lägga slingor i håret.

Det är därför jag är 33 år nu för tiden.Oskyldig

Lotta
0

Ja som här då…kan inte förstå varför snorisarna tror att man måste ha tantfrisyr…jag blir aldrig äldre en 25 Oskyldig

Alex
0

#60 Ah just ja.. Det kommer senare ikväll, lovar. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Vad kommer senare ikväll……sagan????? Oskyldig

Malin-A
0

men Real bodde inte du i gbg?? hmm har för mig d…

Lotta
0

Men Malin kommer du ihåg sånt? Jag har fullt sjå att hålla reda på namn och vilken som är vad Förvånad

Malin-A
0

neeej jag hade fel, d står norrköping på hennes sida ju.. aja tänkte att om du hade bott i gbg så hade ju jag kunnat färga dit hår, göteborg ligger ju ganska nära =D men d  sket sig..

Lotta
0

Hur långt ifrån göteborg bor du Malin?

Malin-A
0

7 mil.. så d e inte så långt.. =D har åkt dit på 17 minuter.. men då gick det fooooort =D

kerstinjoh
0

Aha, du var det du som hade snott min racer-rullis!

Lotta
0

Ja men där har vi det…det var alltså hon som snodde den Förvånad Det hade jag aldrig kunnat tro om henne Oskyldig

Real
0

hehe.. ja men du är välkommen kerstin.. bara du tar me dig en cool färg:P och alfons:)

åh… vad bra alex. jag ska få se på lyspilet:) wiie:S

neeh, som sagt bor ju i norrköping.. är lite långt att åka då kanske? fast de är det ju för kerstin meGenerad var ju bara 60 mil fram och tillbaka till vara:S hihi..

Malin-A
0

oooopss va sa jag nu Hemlis d va ju inte meningen att d skulle komma fram ju… =)

Lotta
0

?????Fundersam

kerstinjoh
0

Med kompass, öl o rullis kommer man långt!Skrattande

Lotta
0

Japp så lång så ingen får tag i en ;)

Malin-A
0

ja d va synd Real, men du kan väl ta o flytta med mig upp till Alex, jag ska köpa deras grannes hus o bo där, det finns pool o allt.. =) då jag jag få pussa på lilla Ecko =D

kerstinjoh
0

Eftersom jag är farmor till lille Ecko-grisen så får du inte pussa honom.

Du kan ju inte chocka honom hur mycket som helst. Räcker det inte med att han ramlade i en vak idag?

Lotta
0

Ja Malin räcker det inte med en chock för hundstackarn? ;)

Malin-A
0

men jag e ju faktiskt lill-kerstin så jag borde väl få va me på ett hörn?

nu blev jag ju lite mobbad kan man ju säg Gråter

Alex
0

Poolen är uppvärmd..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

bra.. vill verkligen flytta nu =)

kerstinjoh
0

Tsssst, nu ljuger du igen Alex. Inte lura lill-Kerstin så!

Lotta
0

Har inte dina förräldrar talat om att det är fult att ljuga…stackars lill-Kerstin..vad har du för vän igentligen? Oskyldig

Kom till tantisarna så ska vi trösta =)

thilda-
0

de e ja! :) -->

Lotta
0

Hej Thilda! Kul att se dig ?=)

thilda-
0

hej hej :D ja ;D

Real
0

haha.. ska vi flytta till alex? ja vet ju inte ens vart de är:S

men kerstin du var ju inte farmor?:O eller.. missa ja de.. kan tala om att ecko ser mycket mer ut som en dogo än en amstaff iaf. de är helt sjukt, han måste fått alla procent från sina syskon.. så han vart 99% dogoFörvånad

ihih..

idag kom ecko hem efter morgonpromenaden.. hade lekt med sin rottis kompis nypon:) herregud.. på nypon syns de ju inte.. för hon är svart. Men ecko var inte vit längre.. (han som vart så ren av att ramla i vaken)
så de vart en dusch direkt:) men de tycker han nog faktist är rätt skönt.. varmt vatten iaf;)

Alex
0

Jag ljuger inte. Med tanke på hur rika mina grannar är vore jag grovt förvånad om de inte skulle ha värme i poolen..;P Fast blir det en likadan sommar som sist lär det inte behövas.. Våra andra grannar värmde aldrig upp sin pool, var 28 grader i den ändå…

Real - Jag bor i Karlstad, bara att komma! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

thilda-
0

En bild till på mej

Malin-A
0

japp vi ska flytta till karlstad Real.. =) fast inte till Alex hus utan hennes grannars hus.. d e säkert stort så du kan flytta me dit, frågade juve om hon ville flytta me också men hon envisades med att bo i tält.. =)

kerstinjoh
0

Jag o Lotta ställer husvagnen vid poolen. Vi har med oss en kärra med taggtråd som vi ska be king-chingarna att sätta upp.

Malin-A
0

haha d låter bra.. alla ska bo tillsamans.. =D

Lotta
0

Oooo så mycket roligt vi ska ha…tänk Kerstin att hyva snorisarna i poolen så fort vi tycker dom är jobbig =D

Malin-A
0

hahaha ni tantisar lever också farligt =D

Lotta
0

Hehe och vad skulle ni lyckas med tror du…. :D

Alex
0

#96 Behövs ingen taggtråd.. Finns redan träplank runt hela altanen där poolen finns..;)

SEriöst, helt sjukt väder. Imorse var det sol, sen helt plötsligt började det hagla som tusan, sen strålande sol igen, ett tag senare regnade det, sen blev det sol igen och nu helt plötsligt snöar dte hur mycket som helst.. Enorma snöflingor dessutom! Vad händer?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

hihi.. jaa så var de här med.. två hagelskurar medans ja var ute.. gjorde ju ont i huvvet.. dom var hårda:P sen kom solen igen..

jaha.. men de låter ju toppen.. ja kommer och bor där jag med. Tar med mig ecko grisen.. (min vakthund mot tantisar;))

Malin-A
0

mmhär e också sjukt väder =/

oh va bra att vi har en vakthund, kan ju behövas, Lusse o Mexx kan lära Ecko allt dom kan.. =) hehehe

Lotta vi kan lyckas med mer än vad du tycks tro =P

Lotta
0

Här snöade det av bara 17 i morse, men nu har det smält bort tack och lov =)

Ja men nu var det inte runt poolen vi skulle använda det utan runt husvagnen så att ni inte tar er in Oskyldig

Malin-A
0

skulle vi ens vilja vara i eran ölluktande ching chong vagn =)

Vintisen
0

Heeeej! Jaha! Här pratar ni i vädret ser jag. OskyldigJag kan också komma med en väderprognos som den har varit här idag.

I morse när jag vaknade, kl. 8, då regnade det. När vi skulle ut var det som tur var, ett litet uppehåll, sedan kom solen fram och lyste på allt. Därefter åskade det och sedan när jag tittade ut var det vitt på marken och snö föll fortfarande. Nu har det övergått i regn igen och blåsten har varit hård hela dagen. Så tala om att ha alla väder på samma dag. Det ni!Förvånad

Malin-A
0

ja d himla konstigt, underar om vädergudarna bråkar om vilket väder dom vill ha =P här ska tydligen bli storm ikväll, så d får ju bli o åka ner till havet o kolla vågorna.. =D

Lotta
0

Blää vintisen, du hade det alltså värre en här i gävle, jag tänkte allvarligt inte kliva upp i morse utan gå i strejk =)

Malin det säger du bara, jag vet nog att när ölen eller cidern knäpps så står ni utanför och dregglar Räcka ut tungan

Malin-A
0

haha tror du bara =P

Lotta
0

Här tros inget jag vet Skrattande

Vintisen
0

Lotta: Eh, näääh, det som skulle locka mej att dregla utanför din dörr är en stor påse likörpralinerRäcka ut tungan(glufs)

Malin-A
0

vet o vet, vad vet du igentligen?? =P

vart har vi stor-kerstin idag då?

Lotta
0

Hon springer och letar G-S, hon skulle dyka in senare och tala om läget =)

Jag kan köpa ett kilo likörpraliner, jag tycker också om dom =)

Vintisen
0

Lotta: Fresterska!!Räcka ut tungan

Lotta
0

Japp…när man väl börjat ätit dom kan man inte sluta Räcka ut tungan

Malin-A
0

likörpraliner… ush.. =)

Lotta
0

Så säger mina barn också…dom blir jättebesvikna om jag har köpt sånna Skrattande

Vintisen
0

Lotta: Ja, mina barn var också besvikna när jag köpt likörpraliner när dom var små.Skrattande

Kristina-
0

På tal om vädret, så var det rena Aprilvädret idag !

kerstinjoh
0

Det är ju därför vi köper praliner, för att vi ska slippa dela med oss!Glad

Malin-A
0

mmm d e så ni gör, köper sånt som e äckligt bara för att d inte ska ta slut så fort.. ganska smart iof.. =)

Real
0

vad är likörpraliner.. låter slaskigt? .. fast ja är faktist sugen på nått SÖT! mammsen var på silja resa i helgen.. kom hem med massa pingviner lakritsar och en stor påse lakrits pengar. (älskar lakrits) men de börjar bli lite konstigt i munnen nu efter allt.. skulle bara vilja ha nått annat nu:S

jag gjorde inget med håret idag.. är ju slappdag. då sitter man och är allmänt ful (inga produkter alls) så nu ser de ut som ja har en stor luffsig svart pälsmössa.. blä!!!;)

Malin-A
0

likörpraliner är en chokladpralin med likör i =P

ja man får va en slappis på söndagar =D

Vintisen
0

Nej, malin.a Vi köper likörpraliner för att vi ska få behålla dem själv. Slippa dela med oss till alla små barn och deras bedjande ögon och hängande tungor. För vi kan visa fram godiset och tala om hur "äckligt" det är och vi kan dessutom säga att "det är vuxengodis" MohahahaSkrattande

Malin-A
0

haha jo har förstått eran plan.. =D

kerstinjoh
0

Hihi, finns mer hemska mammaplaner.

När min äldsta var i tonåren var hon som galen i Coca Cola den tog alltid slut för fort.

Då började jag köpa Cola Light o hokus pokus fick jag behålla den själv.

Detta hemska svek pratar barnen fortfarande om!Oskyldig

Malin-A
0

haha ush coca cola light.. d e faktiskt farligare att dricka än vanlig cola… =D

Real
0

haha.. min mor vågade inte sluta köpa cola;) jag vart broende av de.. när hon pröva att sluta med de en vecka vart jag agressiv och var tvungen att göra nått hela tiden.. kunde inte sitta stil. Där du! de är att vara beroende det.. så hon köpta hem en igen så ja kunde få ro;) kunde dricka två liter om dagen..

usch för chocklad med äcklig likörfyllning. dom enda som är goda i typ alladin är ju dom me kola i eller nougat;)

Malin-A
0

hur e d nu då? dricker du fortfarande så mycke cola?

Real
0

nae, faktist inte:) Men är väl kanske för att man inte har råd nu när man inte bor hemma.. hehe! men så fort man får tag i cola är de ju det bästa!:)

kerstinjoh
0

För sisådär 15-16 år sedan var det ingen som pratade om att lightprodukter kunde vara farliga.

Förr i tiden alltså….Glad

Real
0

hihi.. neeh, vi förstår.. stenåldern alltså?:P

Malin-A
0

men jag har läst om det i skolan och jag vet att det är så, i Light drycker (dom flesta) finns ett ämne som heter aspartam, ett sötningsmedel, detta sötningsmedlet är ca. 200 ggr starkare än vanligt socker.. jag är väldigt kraftigt imot light, många luras o tror att det är fritt från socker, och endel vet att det är sötningsmedel i men tror  att det är mycket bättre än vanligt socker..

Real
0

är de inte något sånt också att light har nått farligt i.. som man inte ska få i sig för mycket utav?

Vintisen
0

malin.a: Ja jag har också hört om det. Många jag känner säger att de dricker en flaska 1,5 liter Cola om dagen, men det är "bara " lightcola så det är inte lika farligt för figuren som den "vanliga" Colan. De vet ju inte hur felinformerade de är. Själv dricker jag bara Fanta. Gillar inte Cola.

Malin-A
0

#134 d e säkert sötningsmedlet för d e inte bra att få för mycket av sötningsmedel..

#135 jag har massa kompisar som dricker light, försöker få dom att sluta..

Vintisen
0

Nu, govänner ska jag ta ut mina killar för "nattkissisen" i stormen och ovädret. Sedan ska jag plocka fram snabeldraken och ge dammråttorna en omgång innan jag intar snarkofagen. Måste ju upp och jobba imorgon och då måste jag vara utvilad.

Sov gott allihopa. Jag smiter förbi en annan kväll.Glad

Malin-A
0

Sov gott o drömm sött vintisen =D

Lotta
0

Light produkters sötningmedlet omvandlas till träsprit som gör att man kan bli blind då det är ett nervgift. Själv dricker jag cola light om jag ska dricka läsk och gissa om jag blir dumförklarad av barnen.Vi satt och tittade på ett program där dom informerade om detta, och narurligtvis satt ungarna med Förvånad

kerstinjoh
0

Aspartam är billigare att framställa än vanligt socker. Det gör att detta syntetiskt framställda sötningsmedel är attraktivt för producenterna.

Dessutom är apartam (E 951) cirka 200 gånger sötare än vanligt socker. Det betyder stora kostnadsbesparingar.

F.ö. ger vi aldrig diabetespatienter lightprodukter.

Lotta
0

Oooo Kerstin du är min guru…jag fullkomligt avgudar dig…jag lyssnar och lär av dig du store drottning =)

kerstinjoh
0

Jag bockar o bugar!Skrattande

Vintisen
0

Go´kväll! Åh, jag måste bara berätta: Slängde ut en förkortad version av boken jag skrivit, på en sajt på nätet innan den var klar. Bara för att få feedback på den. Ikväll var jag in och kikade litet snabbt på sajten och såg att den hamnat på listan över de mest lästa, på femte plats. Hade jag ingen aning om. Jag har sålt 14 exemplar av den till hundfolk runt mig. Både sådana som har och som planerar att skaffa hundar. Blev bara så glad.Skrattande

kerstinjoh
0

Grattis! Vad skoj!

Vintisen
0

Tack, kerstin! Manuset ligger hos tre förlag också, men jag vet inte vad som kommer att hända än. Ämnet är mycket aktuellt. Alla diskuterar det i hundvärlden idag.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.